Skocz do zawartości

Nowy użytkownik BMW F20 - eksploatacja


Santiago93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


jestem świeżo upieczonym użytkownikiem BMW F20 118i z 2011r, auto ma na chwile obecna 138 tys km


Po za normalnymi wymianami "po zakupowymi" - olej, filtry, płyny Co jeszcze warto w nim wymienić?


Byłem u 2 mechaników czy z rozrządem jest wszystko OK, powiedzieli ze na chwile obecna nic nie slychac aby sie cos dzialo, rowniez sprzedawca byl u mechanikow przed sprzedażą powiedzieli mu to samo, powiedział żeby najwyżej rozrząd wymienic jak bedzie mial ok 180 tys km.. Prawda to?


Jedynie co musze zrobic to piszczacy pasek osprzetu, pasek zamowiony wraz z rolka prowadzaca, ale.. napinacz trzeba wymieniac caly czy tylko rolke ?

Edytowane przez Santiago93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W moim BMW miałem identyczny problem piszczącego paska przy przebiegu 111 tysięcy, oczywiście wymieniłem na nowy firmy GATES, ponadto cały nowy napinacz mechaniczny, koło pasowe ponieważ gumowy tłumik drgań był popękany i oring wału korbowego przed kołem pasowym.

Sprawdź również elektryczny napinacz cierny pompy wody tam rolka też może mieć luzy na łożysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnostyki rozrządu, czy wymieniany był wcześniej, ponieważ w tym silniku 180 tysięcy to bardzo dużo. Proponuję sprawdzić u mechanika który ma pojęcie o silnikach N13 B16A. W tym silniku to pierwsza rzecz którą trzeba dobrze zdiagnozować.

Druga sprawa wymiana oleju 8-10 tysięcy i to najlepszej klasy, ponieważ silnik ma bardzo wysoką teperaturę pracy, zmienne fazy rozrządu, vanosy III generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnostyki rozrządu, czy wymieniany był wcześniej, ponieważ w tym silniku 180 tysięcy to bardzo dużo. Proponuję sprawdzić u mechanika który ma pojęcie o silnikach N13 B16A. W tym silniku to pierwsza rzecz którą trzeba dobrze zdiagnozować.

Druga sprawa wymiana oleju 8-10 tysięcy i to najlepszej klasy, ponieważ silnik ma bardzo wysoką teperaturę pracy, zmienne fazy rozrządu, vanosy III generacji.

 

Moj ma narazie 138 tys km, tak wiec mysle ze narazie rozrzad mozna sobie odpuscic, tak mi powiedzial mechanikow bo nie widzi ani nie słyszy żeby coś się tam działo, olej bedzie Ravenol VST 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spojrzałem dokładnie jaki przebieg ma twoje BMW.

Mój rozrząd trzeba było wymienić przy przebiegu

111 tysięcy.

ORI rozrząd produkuje firma IWIS, koszt materiałów i robocizny około 4000 tysięcy.

Polecam zamiennik SWAG lub FEBI BILSTEIN równy jakością z ORI wyjdzie mniej $$$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zamówiłem w tej cenie 1100zł. Z tym,że u mnie stary przeskakiwał na kołach bo napinacz się rozpadł. Nie wiem ile mnie skasują za wymianę ale cena 4 tys wydaje się być mocno przesadzoną.

 

Jakie były u CIebie objawy? Jakiś szum.. czy dźwiek jak w TDI ?

Ja kupiłem taki. Podobno po prostu zgasł i koniec. Silnik kręcił ale czasm bylo słychać przeskoki łańcucha. Napinacz był całkowicie schowany. W tym tygodniu mają wszystko poskładać i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.