Skocz do zawartości

Adaptive LED problem z tunelem po wymienie lampy


piegus32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Temat zakładam, ponieważ walczę już 2 miesiąc z serwisem BMW w Toruniu, gdzie dokonywałem naprawy samochodu po małej kolizji z OC sprawcy.


Na początku dodam tylko, ze uszkodzony lewy reflektor był wyłącznie pęknięty, przed kolizja nie było żadnych błędów ani po kolizji. W samochodzie posiadam adaptacyjne światła ledowe z asystentem świateł drogowych. Niestety po wymianie ten asystent działa dramatycznie… tunel, który był zawsze dobrze widoczny nie oślepiał kierowców, nigdy nikt mi nie zwrócił uwagi długimi… aktualnie wymieniony lewy reflektor, kompletnie nie wycina pojazdów i ładuje pełna wiązka światła prosto w samochody.


Ostatnia 3 reklamacje zaraportowalem już filmikiem, aby nie pomyśleli sobie, ze lubię do nich przyjeżdżać i marnować czas/paliwo.



Serwis powiedział, ze zrobili jakieś dodatkowe programowanie i już działa, weryfikując to jazda nocna. Na szczęście mam dashcama i udało mi się obejrzeć jak to sprawdzali… bo już tego samego dnia wieczorem udało mi się oślepić kilku kierowców i niezłe wkurw….


Może jest tutaj na forum doświadczona dusza w tym temacie i może zasugerować co jest beee? Może trzeba im jakoś pomoc żeby to w końcu ogarneli :/


Dodam jeszcze, ze po oddaniu samochodu z naprawy, podłączyłem iste i już pojawił się pierwszy błąd od wymienionej lampy

8059C7 oraz 8059CF, dwa dni później był już na serwisie i udało im się to skasować/naprawić.

Druga reklamacja dotycząca pływania lampy góra/dol - również zafixowali

No i teraz 3 nieszczęsna reklamacja, chociaż już wcześniej przy pierwszej reklamacji zgłaszałem ten problem.


Aktualnie widzę różnice w modułach lamp przy testach funkcyjnych w ISTA, może tu jest problem ? Zauważyłem tez, ze dostaje błąd gdy próbuje wymusić adaptacje led, na obu modułach : ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT


B73-E4599-A428-4628-BF1-A-725317-A66-F09.jpg 304-EAC8-D-8496-46-A9-8733-6-FAEE3997-B5-D.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam u siebie ledów, ale czy nie ma tam jakiejś regulacji prawo lewo? To trochę wygląda tak jak by LED zaświecał się w dobrym momencie, tylko ma cały czas przesunięcie.

Pojedź może do stacji kontroli pojazdów i niech Ci sprawdzą światła czy właśnie to prawo, lewo nie jest źle ustawione.


EDIT:

Dla xenonów są dwa miejsca regulacji. 1 - góra/dół, 2 - lewo prawo

1KFRbm5R

1VnXdBrAYY

A w serwisie po prostu się spytaj czy ustawiali światła pod asystenta świateł. ISTA opisuje ma taką procedurę z urządzeniem "MAHA Lite 3"

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz, znalazlem troszke inny item do kalibracji tunelu

https://www.bimmerfest.com/attachments/rheingold-setting-highbeam-to-prevent-dazzle-headlight-adjustment-aid-pdf.723337/


Potwierdzilem to w serwisie BMW Dynamic Bydgoszcz. Jesli ktos bedzie mierzyl sie z podobnym problemem, polecam zaproponowac w serwisie kalibracje wedlug tej dokumentacji. Importatnt: nie kazdy serwis to ma :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.