Skocz do zawartości

Tempomat e39


ZaCiastQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kierownice trójramienna makiet, podświetlenie nie świeci, więc z góry jest coś słabo podłączone, w teście zegarów jest kontrolka tempomatu. Ma ktoś jakiś dobry poradnik do e39 polift żeby to ogarnąć? Z góry bardzo dziękuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepszy poradnik to schemat elektryczny, kierownicą z E46? Chociaż klakson działa? Taśma pod poduszką podpięta?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tam za dużo nie ma co podłączać, do multifunkcji idą tylko 4 przewody, wypnij poduszkę i sprawdź czy na wtyczce od multi masz 12v, muszę sprawdzić na schemacie ale chyba 2 skrajne piny. Dwa pozostałe przewody to I-BUS, i sterowanie tempomatem do sterownika silnika.


Ok sprawdziłem po schemacie. Multifunkcja podpięta do taśmy pod poduszką do wtyczki X01026

Screenshot-2022-04-01-06-48-18-389-com-dcsoftware-eu-bmwwdsviewer-free.jpg

Pin1 masa (niebieski)

Pin2 tempomat (szary)

Pin3 I-BUS (biały)

Pin4 12v (czerwony)

Zacznij od sprawdzenia czy masz tam zasilanie oczywiście po włączonym zapłonie, jak odepniesz wtyczkę od poduszki to wyskoczy ci błąd i trzeba będzie skasować kompem.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być wina taśmy, może też być że nie było multifunkcji na wyposażeniu i tylko ktoś kierownicę założył, w tym przypadku trzeba dołożyć 3 przewody. Możesz zdjąć dół osłony kolumny kierowniczej i zobaczyć co tam jest podpięte do taśmy. Wrzuć tu zdjęcie w dobrej jakości.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to potrzebujesz kabelek od taśmy do przycisków, przyciski z prawej i lewej strony kierownicy też powinny być połączone ze sobą jak nie są to możliwe że też brakuje tam kabelka. Do instalacji samochodu musisz dołożyć 3 przewody.

Tu masz temat na takiej taśmie jak twoja, niestety zdjęcia już wygasły.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73602

Oraz mój temat na starszej taśmie ale widać gdzie trzeba się popodpinać.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=380901

Sterownik benzynowy MS42, MS43.

Jak masz inny silnik (sterownik) niż R6 na 2 vanosach to daj znać powiem ci gdzie ten jeden przewód do sterownika wpiąć żeby tempomat działał.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak R6 na 2 vanosach, to by sie zgadzało. Nie wiem jednak jak sprawdzić numer sterownika benzynowego . Czyli kupuje przewod miedzy przyciskami i ten 4pin do multifunkcji, dodatkowo 4m 0.35 mm dziele na 2m 1m 1m i podlaczam jak w linku nr2 po zdjęciach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpinasz tak jak na linku nr2 różnica jest tylko przy samej taśmie od strony kolumny kierowniczej. Bo masz taśmę poliftową i do niej wspinasz się jak w linku nr1. Tasiemkę 4pin od taśmy do multifunkcji musisz dokupić. Jeżeli nie masz nawi tylko zwykłe radio to możesz się podpiąć za radiem. Jedynie kabelek od tempomatu musisz pociągnąć do sterownika silnika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.