Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie od jakiegos czasu mysle o e60 a więc napewno celuje w model Lci czyli po 2007. Poprawioną elektronikę i jak na moje ciutke ładniej wyglądają lampy ale który motor wybrac ?? O benzynach się słyszy spoto zlego np N52 tam chyba jest problem ze popychaczami i jakieś tam inne a n53 na zimno chodzi dosc dziwnie a więc myślę 3.0d ale spotkalem sie z problemem panewek w wersji 235 koni i tam są podobno inne wtryski niz w 197 nie nadające się regeneracji. Nie wiem jak to jest naprawdę dlatego proszę o jakąś pomóc wiem ze jest jesczze 3.0d 218 na żeliwnym bloku ale wolałbym cos rocznikowo pod 2010 bardziej a F10 to juz wogole inna historia. Także jakies porady mile widziane
Opublikowano

posiadam e61 525d 197km. zrobiłem 35tys km i nic się nie dzieje. Na starcie wymieniłem termostaty, wyczyściłem kolektor, przyblokowałem egr na 87 (przez bimmer tool),serwis skrzyni, zrobiony chip na 240KM. z usterek to poprawiałem wiązkę klapy.

w tym silniku masz wtryski zwykle, kolektor oryginalnie bez klapek, statystycznie rozrząd w tym silniku nie pęka. Z minusów - skrzynia to 6hp21 czyli słabsza niż w wersji 231, 235.

Opublikowano
Wersje 231 km i 235 wtryski są piezoelektryczne czyli faktycznie nie nadające się do regeneracji, za to mają duży potencjał jeśli chodzi o moc Ktoś niby to regeneruje ale jak z tym do końca jest nie wiem. Co do problemu panewek to zdarzają się takie przypadki ale chyba nie są zbyt częste. Przyczyny proste- te auta jako nowe były zazwyczaj serwisowane co 30 tyś km. Do tego jeśli są nadmierne problemy z dpf dodatkowo olej rozrzedzany jest paliwem. Jednym słowem ekologia dobija te silniki. Sam mam wersje 231 km, przebieg blisko 300, w rzeczywistości może jeszcze więcej. Wtryski chyba jeszcze ori nie ruszane i raczej nic nie wskazuje na problem z nimi bo spalanie naprawdę niskie. Zmieniłem termostaty, kolektor dolotowy na taki ze wzmocnionymi klapkami, pranie dpf do tego wymiana oleju co 10 tyś km i odpukać auto śmiga bezawaryjnie. Zrobiłem 90 tyś km i nigdy nie miałem nawet jednego błędu w sterowniku silnika.
Opublikowano

Czyli w wersji 197 można się rozglądać za manulna skrzynia bo takich tez kilka jest na rynku. Plus nie ma klapek w kolektorze tez plus. No i wiadomo poprzedni właściciel to jest ku....a największy problem w BMW zawsze tak było. Ja sam mam 3.0d M57 193 wiec raczej mocny motor ale przez pierwsze 2 lata wsadziłem chyba z 10 tys a to wtryski a to dwumas a to półosie aku itd

Trochę mnie pocieszylo z tymi panewkami, że to nie jest częste a tak ogólnie ile może kosztować wymiana panewek ?? Wolalbym zmienic panewki niz silnik bo wiem że panewki tez można wymienić.

Z Rozrządem byłoby gorzej napewno drozej... a te wtryski piezoelektryczne to droga zabawa ??? Bo rozumiem że te w 197 nadają się do regeneracji jak te z M57 193 koni.

Aha i wazna sprawa jak to jest z Xdrivem jest stały czy dołączany bo już się pogubiłem. Jak się olej zmienia to można tym jezdzic bezproblemowo ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.