Skocz do zawartości

530e Deska rozdzielcza nie zawsze działa.


dalmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Od półtora roku posiadam 530e z drugiej połowy 2017roku.

Od jakiegoś czasu mam problem z deską rozdzielczą. Czasami po otworzeniu auta poprostu pozostaje czarna. Nie podświetla jej wcale tak jak by nawet prąd do niej nie dochodził. Kiedy tak się stanie to wskakują również inne błędy na wyświetlaczu nawigacji. Są to: 1. Driver assistant restricted 2. Pedestrian alert 3. Front-end collision warning. Próbowałem wykasować bledy za pomocą aplikacji bimmer-tool light ale niestety nie dają się skasować. Odłączenie akumulatora też nic nie daje ponieważ auto w dalszym ciągu zasilane jest z baterii hi-voltage. Jedyny sposób jaki znam póki co to pozostawić auto zamknięte na około godzinę. Po godzinie coś się resetuje lub wyłącza i załącza na nowo i wtedy deska wraca do życia a błędów brak. Z początku było to raz w miesiacu. Teraz nawet kilka razy w tygodniu. Zaczyna być to uciążliwe :mad2: . Czy spotkał się już ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie zdarzyło się coś podobnego kiedy samochód stał przez noc w temperaturze ok. - 10 stopni, silnik się uruchomił bez problemu a zegary w ogóle nie wstały dopiero po kilku minutach ożyły, podejrzewam że to już nie najlepsza kondycja akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie załączają się po czasie. Raz mi się tak zdarzyło przed wyjazdem w godzinną trasę i nie wstały. Jedynie po dłuższym pozostawieniu auta się resetują. Jak zamknę auto to po jakimś czasie w aucie się wyłącza wiele rzeczy które pobierają prąd. Wtedy jak otwieram auto to wszystko załącza się ponownie od zera i zegary wstają. Podejrzewam że to jakieś ecu lub przekaźnik. Myślałem że może już ktoś z tym walczył i rozwiązał zagadkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem o tej metodzie. Przy najbliższej okazji spróbuję i dam znać. Dzięki.


Co do akumulatora to jest raczej sprawny. Do tego auto to hybryda i jest zasilana z hi voltage baterii. Tak jak pisałem nawet jak odepnę akumulator to auto normalnie zapala monitor centralny oraz liczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten Sam problem. Nie moglem nic na necie o tym znalezc. Wiem ze wymiana wyswietlacza to koszt okolo 2000€.

Mieszkam w Irlandii. Auto jest z listopada 2017.

Problem zaczal sie jakies 6 miesiecy po zakupie auta. Auto stalo na sloncu I wtedy sie zaczelo. Pozniej zdarzalo sie to coraz czesciej. Przed wizyta w salonie odwiedzilem elektromechanika. Odlaczyl deske I podlaczyl Ja z powrotem. Nie bylo zadnych bledow. Powiedzial ze ktos juz tam wczesniej zagladal bo cos bylo nie dokrecone. Od tego momentu wszystko dzialalo Jak nalezy. Skasowal mnie 30€. Ale Teraz po 4 miesiacach znowu zaczela deska znikac.I to nie ma znaczenia czy zostawie je zamkniete na godzine czy dluzej. Jak chce to zadziala a jak nie chce to nie. Chyba czas znowy odwiedzic elektromechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym obstawiał akumulator.


Czy restart iDrive nie pomoga ?


 

Dziś rano było ok. Podjechałem do sklepu na drobne zaupy, auto było zamknięte może na 10 minut. Wychodzę otwieram i niestety zegary nie wstały. Zrobiłem reset iDrive i nie pomogło :( Wróciłem do domu i zamknąłem auto na 15 minut i już po tym czasie udało się i zegary odpaliły ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mały update.

Posiadam Vgate więc ściągnąłem aplikację "Bimmer-tool light" w nadziei że po wykasowaniu błędów zegary wstaną. Niestety aplikacja nie dała rady wykasować błędów.


Następnie próbowałem po przez aplikację "Bimmercode" i kabel eNet zmienić logo na liczniku aby wymusić restart ecu po zmianach. Zmiana się dokonała i ecu został zrestartowany niestety zegary nie wstały.


Bateria ma 65Ah

Prąd baterii w spoczynku to 13.68V po włączeniu zapłonu wzrasta do14.85V ( Przypominam że auto to 530e hybryda z baterią hi voltage 8kW). Po zapłonie bateria dostaje prąd z baterii hi voltage. Przy przełączeniu na sport silnik benzynowy odpala i zero spadku na baterii. Podczas odpalania silnika 14.85V nie spadło nawet na chwilę.

Czy w takiej sytuacji dalej uważacie że może to być bateria?


Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

W poniedziałek po moim ostatnim poście zdecydowałem że wyjmę deskę i sprawdzę miernikiem w których przewodach jest prąd. W trakcie pomiarów deska działała. Plan był taki że jak deska nie zadziała to wtedy pomierzę znów wszystko i się dowiem czy problemem jest ecu. Czy nie podaje napięcia na deskę, czy może deska sama w sobie ma problem. Po pomierzeniu włożyłem deske i przykręciłem tylko 1 śrubką aby mieć łatwy i szybki dostęp jak przestanie działać. I ku mojemu zdziwieniu od poniedziałku wszystko działa jak należy :shock: :) . Teraz nasuwa się pytanie czy jest to możliwe że to tylko zaśniedziałe lub luźne połączenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.