Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pisałam już watek wcześniej natomiast wszelkie rady zawiodły

Miałam typowe objawy uszkodzonego czujnika walka rozrządu i to tez wskazywał komputer, czujnik został wymieniony kilka razy, później zepsuł się czujnik położenia walu i również został wymieniony. Auto kilka dni jeździło dobrze a teraz znowu jest problem z trybem awaryjnym skrzyni. Tak jak wcześniej auto traci moc, ale doszło również szarpanie, gaśniecie, brak redukcji, często brak reakcji na pedał gazu i problemy z ruszaniem z miejsca. Po sprawdzeniu skrzyni i komputer pokazuje brak polaczenia ze skrzynia oraz błędy:

53 crankshaft sensor// czujnik wału korbowego

9e can throttle-valve and load signals // zawór przepustnicy i sygnały obciążenia

9a can accelertor pedal setting // czujnik pedał przyspieszenia

99 can dme load signal // sygnał obciążenia dme

98 engine intervention // interwencja silnika.

Auto chodzi jakby wypadało a któryś cylinder.

Pytanie od czego zacząć sprawdzanie dalej? Świece, cewki, lewe powietrze, kompresja, odma czy może vanos? Może ktoś miał podobny przypadek i mógłby mnie nakierować gdzie szukać przyczyny?


edit:komputer dalej pokazuje błąd czujnika wału, aktualnie jest tam czujnik z siemensa, który został wymieniony tydzień temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skup sie na stabilnej pracy silnika bez błędów, skrzynia jest podpięta do sterownika silnikowego, jak gubi informację z poprawnej pracy silnika, sama może nie chodzić poprawnie. Ile samochód ma przejechane? Stoczyłem walkę ostatnio z E60 N53, samochód nie przechodził czystości spalin, szarpał, nie chodził poprawnie, z braku pomysłów zdecydowaliśmy sprawdzić ustawienie rozrządu, oba wałki znacząco spóźnione, mimo niewielkiego przebiegu. Skorygowaliśmy ustawienie, błędy z nierównomierności pracy zginęły, praca silnika się ustabilizowała, silnik pracuje jak stół, wcześniej musieliśmy podbijać wolne obroty bo się chwiał, za 3 dni auto jedzie na BT, jestem ciekaw co się zmieni na analizatorze. Może i u Ciebie ustawienie jest już trochę rozjechane?
Opublikowano
silnik ma przejechane około 300tys, po wymienię poprzedniego czujnika wału samochód jeździł poprawnie, kwestia ze został wsadzony używany i mogła stopic się izolacja. Dziś wkładam nowy i zobaczę efekty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.