Skocz do zawartości

[sDrive 18d '16] Regeneracja alternatora, uszkodzony regulat


esh0

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu autko usilnie pokazuje komunikat o podwyższonym zużyciu akumulator na postoju. Analiza akumulatora pokazała:

Napięcie: 12.62V

CCA nominalne: 800EN

CCA faktyczne: 403EN

IR: 5.75 mOhm

Stan techniczny 50%

Stan naładowania 76%

Generalnie aku do uratowania (muszę kupić prostownik i podłączać go pewnie raz w tygodniu na noc małym prądem). Jednak wyszło z tego, że alternator nadaje się do regeneracji, ładuje zbyt niskim napięciem. Z tego co zrozumiałem, to regeneracja w aucie o takim przebiegu (2016, 150tys km) polega na wymianie regulatora napięcia. Czy ktoś wie, czy da radę gdzieś taki regulator kupić za rozsądne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie wiem, czy Ci pomoże moja opinia - ale alternator ja polecam oddać do dobrego elektryka samochodowego. U mnie nawet mechanik, który robił remont silnika sam nie dotykał alternatora i zawiózł do elektryka. Tam przy tym przebiegu na pewno pójdą nowe szczotki i łożyska przy okazji wymiany regulatora napięcia. Będziesz miał jak nowy cały kompletny alternator na kolejne 150 tys km. Kosztowało mnie to niewiele, a odpadają różne problemy jak samodzielne lutowanie połączeń alternatora czy ewentualne pęknięcie obudowy podczas wybijania łożysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.