Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Dzisiaj odkryłem, że nie mam ogrzewania w kabinie:


Objawy

- jak samochód jest w fazie dogrzewania czyli po postoju to leci ciepłe powietrze (oczywiście dopiero zaczyna lecieć bo auto nie złapało jeszcze temperatury), natomiast, po rozgrzaniu jest zimne.

- ustawione na klimatroniku 28 st, pokrędło na czerwone pole

- leci zimne powietrze z przodu - z tunelu na tylną kanapę leci ciepłe.

- czasami przez chwilę poleci ciepłe / letnie powietrze po czym znowu zimne.

- wąż idący do nagrzewnicy - ciepły / gorący, powrót zimy


Pytania:

1 - czy może być uszkodzona dodatkowa pompa wody skoro wąż za nią jest ciepły? Ewentualnie który bezpiecznik odpowiada za jej pracę ?

2 - gdzie są 2 pozostałe odpowietrzniki w N47 143 KM? Czytam i czytam ale ich nie widzę - oprócz tego oczywistego przy zbiorniczku.

3 - jeżeli nagrzewnica byłaby zapchana to dlaczego na tylną kanapę leci ciepłe powietrze? Inny układ ?

4 - czy jeżeli uszkodzone są klapy odpowiadające za strumień powietrza to wąż za nagrzewnicą byłby zimny ?


dzięki, samochód mam od kilku dni.


pozdrawiam

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pompke dodatkową będziesz mial uszkodzoną to jest błąd w module JBBF. Możesz też odpiąć wtyczkę i miernikiem sprawdzić opór. Ma być przejście lub podłaczyć do pinöw + i - 12V i powuinna chodzić. Instrukcja naprawy jest na youtube, szczotki na allegro.

Odczytaj czy masz jakieś błędy w module od klimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Pompka działa częściej, ale ogólnie jest takie przeświadczenie, że jest tylko do RESTA. ogolnie w dieslu to ona wymusza obieg cieczy na nagrzewnicę, łatwiej odpowietrzyć układ chłodzenia, szybciej robi sie w kabinie ciepło zimą itp itd :) Naprawa nie jest skopmplikowana, więć ja bym zaczął od tego. Niestety często to sama nagrzewnica jest zawolona tak kamieniem, że trzeba ja wymienić, żeby w aucie było ciepło. Tylko wtedy najcześciej jest tak, że strona kierowcy grzeje, a pasażera już nie.
Opublikowano

Raczej nie będzie to wina dodatkowej pompki. U mnie nie działała i ciepło leciało non stop. U kolegi jest identycznie.

Układ odpowietrza się sam bez najmniejszego problemu. Dwa tygodnie temu wymieniałem pompę wody i nic nie musiałem robić tylko wlać nowy płyn. Po uruchomieniu silnika poziom w ogóle się nie zmienił.


A czy wadliwy czujnik temperatury climatronika może być przyczyną braku ciepła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mówie że nie odpowietrzysz czy nie bedziesz mial ogrzewania, ale pompka po to przez BMW zostala wstawiona. W przypadku zafajdolonej nagrzewnicy , może pomóc z ogrzewaniem.

Co do reszty trzeba by kompa podlaczyc. Moze cos wyjdzie.

Opublikowano
Hej, Mam pompkę niestety zespoloną z webasto - koszt nowej ok 1300 PLN. Oglądałem na internecie instrukcję wymiany szczotek i warto spróbować - szczotki zamówione, będę działał. Możliwe również, że nagrzewnica jest zapowietrzona a pomka ułatwia jej odpowietrzenie. Niestety widze tylko 1 odpowietrznik przy zbiorniczku. Innych nie mogę znaleźć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.