Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Chciałbym zadać pytanie na forum dotyczące możliwych przyrostów mocy po chip tuning (tylko zmiana oprogramowania) w przypadku modelów F30/F31 320D (bądź innych serii) gdzie jest motor B47D20. Z tego co wiem, przy "zdrowym" egzemplarzu powinna moc wynosić 220-230km. Najczęściej widziałem przyrosty na 230km widząc udane realizacje z warsztatów (bez mperformance) - być może dzięki usunięciu filtra dpf, ale nikt się tym nie chwalił. Poddałem chip tuningowi f30 320d (2017r) i udało się osiągnąć moc ledwie 210km. Auto ma xdrive - może to ma wpływ na pomiar a może nie więc dodam. Nie ukrywam, że ten przyrost mocy mnie nie zadowolił, jest to ledwie 10%. Planuję diagnostykę w tym temacie.


Chciałbym się zapytać - czy to normalne że jeden nowy dobry egzemplarz osiąga przyrost wiekszy a drugi dobry osiąga mniejszy przyrost bez przyczyny? Widzę, że występują takie różnice lecz sądzę że muszą być ku temu powody techniczne a nie na zasadzie że jeden może mieć więcej a drugi może mieć mniej bo tak i już. Poprzednie motory w tej serii dla 320D N47D20C bez problemu wchodzą na przyrost 230km a to przecież starszy motor.

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie i możecie coś doradzić - byłbym bardzo wdzięczny

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zapomniałeś wspomnieć o kilku szczegółach- jaka wyszła seria? W jakim stanie jest dolot, zaglądałeś tam? W jakim stanie jest Dpf? Nawet zero info o przebiegu.


Nie podałeś żadnych mechanicznych szczegółów tylko oczekiwania i uwagi - o tym mogłeś poinformować osobę która robiła zmiany, ewentualnie reklamować usługę.


Ja miałem serię 186KM ale przynajmniej bonus w postaci 420Nm. Po zmianie 220KM i 480Nm. Też xdrive.


Skoro mało mocy, może wtryski zdychają? Może tak ktoś zrobił program? Poza tym moc nie ma aż takiego znaczenia, diesel ma jechać momentem - chyba że jeździsz na 4k obrotów.

spacer.png

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Moje pytanie jest postawione ogólnie i bez szczegółów technicznych - dziękuję za zrozumienie. Jeśli można - chciałbym dopytać gdzie mogę szukać dalszych przyczyn, niedługo planuję oddać i tak do serwisu na przegląd okresowy i byłoby jeszcze lepiej mieć wiedze na co zwrócić dodatkowo uwagę przy chipie
Opublikowano
Moje pytanie jest postawione ogólnie i bez szczegółów technicznych - dziękuję za zrozumienie. Jeśli można - chciałbym dopytać gdzie mogę szukać dalszych przyczyn

 

Na takie pytanie jest tylko jedna odpowiedź - dalszych przyczyn szukaj w silniku i osprzęcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.