Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany mam problem z servotronikiem. Nie działa, ale zacznę może od początku. Odkąd kupiłem autko ten system nie działa, zacząłem szukać przyczyny. Pierwsze co zrobiłem to diagnostyka i wyszedł błąd

80 GM: Servotronic servo valve, open circuit Servotronic serwozawór, obwód otwarty

Winnym tego błędu okazał się spalony tranzystor w module komfortu

5RaCOvn.jpg


Moduł został wymieniony na odpowiedni i zakodowany. Servotronic odżył, ale nie do końca. Jak odpalę auto, to działa ale wystarczy ze ruszę autem i przekroczę jakieś 5 km\h servo zanika. Wystarczę, że zgaszę i ponownie odpalę auto, servo działa do następnego ruszenia. Teraz moduł komfortu wywala taki błąd 129 short circuit servo-valve or cable 129 zwarcie serwozaworu lub kabla

Jakieś pomysły? Jak sprawdzić ten zawór w maglownicy ? Do wtyczki zaworu dochodzi na postoju jakieś 6.2 volta. Tyle ma być?

Opublikowano

Dla potomnych. Winny okazał się zawór w maglownicy. Zbyt mały opor 3 ohm powodował palenie modułu komfortu. Kupiłem używany zawór od jakiegoś citroena który miał 7 ohm. Nowy podobno ma w okolicy 8.5 ohm

Jeśli chodzi o napięcie jakie ma dochodzić do wtyczki zaworu, to przy spalonym module jest to 5.5v a przy sprawnym 6.2v.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A masz numery tego zaworu ? Czy jak go szukać jeśli trzeba wymienić ?

Numerów niestety nie posiadam. Wpisałem poprostu w allegro zawór\czujnik maglownicy i po zdjęciach patrzyłem czy jest taki sam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.