Skocz do zawartości

E60 m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym


Pasakk11

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

proszę pomóżcie mi w potrzebie,

Mam E60 m54b30, które ciężko pali na ciepłym (długo kręci), czujnik wału wymieniony na nowy(HELLA), czujnik wałka ssącego wymieniony na nowy (DELPHI), czujnik wałka wydechowego wymieniony na nowy (HELLA), dolot szczelny, świece w miarę świeże (ok 20k km). jeżdżę na LPG, ale nawet jak zgaszę na benie to i tak ciężko pali. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może za niskie ciśnienie na wtryskach benzyny, co mogę jeszcze sprawdzić oprócz tego? Na LPG miałem włączony ciepły start, co m. in. było powodem podobnych objawów, po wyłączeniu tej funkcji jest delikatna poprawa, ale nadal pali z 5/6 obrotu, czasem nawet więcej. Na zimnym odpala za drugim obrotem wału czyli mniej więcej jak powinien. Sondy pracują w pełnym zakresie. Na jałowym biegu po odpaleniu utrzymują ok. 0.5v bank 1 i 2 na zarówno na LPG jak i benzynie, korerkty długie i krótkie w granicach +4% i -5%.

Edytowane przez Pasakk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wymieniłeś czujniki? Były błędy? Pewnie wiesz o tym, ze zamienniki nie działają prawidłowo, jak wymienias czujniki wału to tylko ori, możesz poczytać, jest tego mnóstwo w internecie, jak ludzie kupowali hella febi delphi i na koniec ori i był spokoj. Możesz sprawdzić pompę paliwa, czy daje ciśnienie takie jakie powinno być, ale to rzadko pada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podmienie z powrotem na ori, mam 2 używane które puszczają olej do kostki, ale może da to jakis efekt. Wiem, ze czujniki często padają i nie dają żadnych błedów do ECU. A wymieniałem czujniki, bo było to pierwsze co przyszło mi do głowy widząc, że długo kręci. A wziąłem HELLĘ na wał, bo u brata się sprawdził. Będę jeszcze weryfikował czy to napewno wina zamiennika, czy czegoś innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE:

Podmieniłem wszystkie czujniki na sprawne ori (wału, walka ssącego, wydechowego) niestety niczego to nie zmienia. Ostatnio problem z odpalaniem występuje na ciepłym i zimnym silniku, jednym z problemów okazał się reduktor LPG przepuszczający gaz przez membranę przewodem podciśnienia do kolektora ssącego. Wyeliminowałem tę usterkę, jest minimalnie lepiej ale wciąż ciężko pali na ciepłym i zimnym. Sprawdziłem pompę paliwa, na zapłonie 1.5bara, podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie rośnie natychmiast do 3,5-3,8bar, po nabiciu ciśnienia do ukł. paliwowego spada do 2,5b i tak już zostaje. Ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy to przepuszczające wtryski benzyny (wtryski LPG odrzucam ponieważ po jeździe na samej benzynie sytuacja się powtarza i tak samo ciężko odpala, choć jeszcze sprawdzę szczelność wtrysków LPG zakręcając gaz na butli i wypalając go do końca tak aby całkowicie odciąć możliwość dopływu LPG do kolektora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko co pisałem powyżej, oraz wymieniłem świece, a problem nie ustąpił.


W obecnej chwili pojawiają się dwie wersje problemu:

1. Silnik długo kręci i odpala. (na wszystkie gary, równo) - objaw praktycznie jednakowy jak przy uszkodzonym czujniku położenia wału korbowego. (iskra pojawia sie przy

trzecim/czwartym obrocie wału, ale silna)

2. Za pierwszą próbą rozruchu rozrusznik może kręcić póki nie padnie aku, a samochód nie odpali. (przy pierwszym kręceniu iskra pojawia się z dużym opóźnieniem(ok

5/6obrotu wału), jest słaba (żółta), przy kolejnej próbie iskra pojawia się praktycznie równo ze startem rozrusznika i jest już niebieska "silna" - wtedy silnik odpala.


Jeśli nie odpali za pierwszą próbą rozruchu wystarczy, że wyłączę zapłon i ponownie spróbuję odpalić - wtedy odpala z jednego obrotu (jak w 100% sprawny).


Udało mi się ustalić, że gdy występuje problem z rozruchem iskra na świecach pojawia się z dość dużym opóźnieniem względem startu rozrusznika lub też wcale gdy pojawia się problem z podpunktu "2".


Jak tylko odpali i od razu zgaszę, natychmiastowa próba ponownego rozruchu zawsze kończy się powodzeniem i wtedy odpala jak zdrowy.


Podmieniałem przekaźnik pompy paliwa, czujniki wałków i wału w każdej możliwej konfiguracji, krokowiec jest czysty aż lśni, a łopatka w nim obraca się swobodnie bez żadnego oporu, odpowietrzenie baku i zaworek odpowietrzający drożne/sprawny, dolot 100% szczelny, przepływomierz sprawny (podmieniałem na inny - sprawny - ten sam problem, z odpiętą przepływką ten sam problem), wtryski benzyny nie ciekną po zgaszeniu, wtryski LPG też szczelne. Sondy przed i za katem sprawne (na rozgrzanym na biegu jałowym oscylują w zakresie w okolicach 0,5v)



Do głowy przychodzą mi dwa pomysły:

- Rozciągnięty rozrząd, który desynchronizuje wałki i wał korbowy

- Uszkodzony zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju, który może powodować odpłynięcie oleju z vanosa co powoduje jego przestawienie i desynchronizację rozrządu ( choć tego nie jestem pewien, ponieważ nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia po odpaleniu nawet na sekundę, więc ciśnienie osiąga od razu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde!

to samo jest u mnie, szkoda ze e46, ale sprawdzę jak wygląda podciśnienie w filtrze u mnie w e60. Wiem, że znajduje się on w prawym tylnym nadkolu i ale też jest coś lewym otworze pod kanapą w baku paliwa.

Dam znać czy się udało naprawić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniałem, mowisz o filtrze w prawej komorze zbiornika paliwa?

 


nie wiem gdzie znajduje sie w silnikach m54 w e60 ale ja bym sie skupił na regulatorze cisnienie paliwa ,bo w e46 wystepuje razem z filtrem pod podłogą


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/16_0554-filtr-paliwaczujnik-poziomu-lewy/i47754/kL/sN/r2005/m01



wyglada na to ,że u Ciebie jest w zbiorniku paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie ostatnio wstawiłem zaworek zwrotny tuż przed zasileniem listwy i sytuacja się znacznie poprawiła, 3dni było idealnie odpalał jak nowy, ale dzisiaj po nocnym postoju na lekkim mrozie sytuacja się ponowiła i znów nie chciał zapalic za pierwszym kręceniem, za drugim odpalił, ale bardzo powoli wstawał - zapalił na wszystkie gary ale obroty nie skoczyły do okolic 1.3/1,4k a ledwo osiągnął 1k rpm. spróbuję wstawić zaworek blizej baku, tak zeby pompa miała "mniej" do nabicia i dalej będę weryfikował. Najgorsze jest to, że nie wiem czy problem leży w pompie, czy w filtrze ze zintegrowanym regulatorem, nie chce wymieniać w ciemno obu elementów bo to ponad 700zł.


chyba zacznę od filtra z regulatorem bo znalazłem jakiegoś DENCKERMANNa za 170ziko wiec kwota do udźwignięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.