Skocz do zawartości

3.0d Drgania, wibracje, skoki wskazówki obrotomierza


Deleon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem właścicielem mojej X3'ki od ponad pół roku i borykam się z małym problemem który objawia się między innymi drganiami/delikatnym szarpaniem wyczuwalnym w podłodze pod pedałami podczas jazdy z prędkościami do 130Km/h, jadąc pod górke z prędkością ok 70km/h mocniej to czuć, ponadto jeżdżąc w mieście delikatnie przyśpieszając, wyczuwalne są delikatnie poszarpywania wraz ze wzrostem obrotów w przedziale 1500-2000 wskazówka obrotomierza skacze o mniejwięcej 50-100obr(licznik 6wa), nie idzie poprostu płynnie przyśpieszyć z delikatnie wciśniętym gazem. Problem ten podczas mocnego przyśpieszania czy też szybkiej jazdy 150km/h i więcej niewystępuje. Olej w skrzyni wymieniany 10kkm temu metoda statyczna + adaptacja (filtr, olej Zf) zostało mi 1.5L z wymiany. Olej w dyferencjałach przód/tył wymieniony, olej w skrzyni VTG wymieniony. Cztery opony jednakowe Dunlop 245/45 19 102Y Dot2018 bez Runflat z jednakowym zużyciem bieżnika, ciśnienie przód tył 2.0Bar. Wyczuwalna jest również zmiana przełożenia na postoju D-R R-D bardziej nazwałbym to uderzeniem oraz w momencie dojeżdżania np do świateł wyczuwalne jest szarpnięcie nim auto się zatrzyma lecz nie zawsze. Czasami też kiedy zjade już z autostrady i zatrzymam sie na światłach przez ok 5s słyszalne jest terkotanie w okolicach skrzyni - wystarczy w tym czasie zdjąć noge z hamulca, (auto metr przejedzie) i terkotanie znika. Pozatym skrzynia zmienia, redukuje biegi płynnie. Czy można stwierdzić że Konwenter nadaje się do wymiany? Auto jest naprawdę zadbane ma 127.000km prawdziwego przebiegu, kupione od 1 właściciela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ciśnienie w oponach jest trochę za niskie. Proponuję dopompować na 2,2 lub lepiej 2,3 Bar.

Może opony się jakoś deformują i jakoś wpływają na takie zachowanie.

Zapewne mało prawdopodobne, ale cóż można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo :D żaden mechanik nie mógł znaleść przyczyny przez 3-mce. Już mowili ze skrzynia,sprzegło,wtryski itp itd ale ja jestem pewien ze nie i h..j..Zaprowadziłem do ASO i przedstawiłem problem...sie okazało ze przewody paliwowe które ida od filtra do pompy wysokiego ciśnienia (obok skrzyni-nad nią) się poluzowały czy ich mocowania czy coś takiego.... naprawili i powiedzieli ze to normalne w F25 i pojawia sie przy przebiegu ok 100 tysi.A co najlepsze nie wzieli nawet złotówki :roll: Nie wiem do końca co zrobili ...ale to nie skrzynia ani konwerter,nic z tych rzeczy.A terkotanie w okolicy skrzyni było bardzo wyczuwalne i narastało wraz z przebiegiem...już mnie kur...a :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.