Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, od niedawna jestem posiadaczem F11 (przesiadka z E60) i jest kilka mankamentów które muszę poprawić.

Pierwszy to oświetlenie, mianowicie mam zwykłe żarówki H7 i może nie ruszałbym tematu gdyby nie to, że jedna lampa po prostu cieknie, nie paruje, nie jest wilgotna a CIEKNIE.

Trzeba więc lampe uszczelnić a jak już będzie to robione to pomyślałem o założeniu bi- ledów.

Napisałem do pewnej znanej firmy ale ostrzegli, ze może się to wiązać z koniecznością znalezienia dobrego, kumatego elektryka/ elektromechanika i kogoś ogarniętego w komputery i kodowanie.

Pytanie moje brzmi: co może być do kodowania przy wymianie oświetlenia na ledowe? Co może się spierdzielić co wymagałoby interwencji elektryka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze badanie techniczne albo kumaty policjant i pomysł leży w gruzach...
Opublikowano
Pierwsze badanie techniczne albo kumaty policjant i pomysł leży w gruzach...

 

Wzrusza mnie troska ale nie jest to odpowiedź na moje pytanie które ciągle pozostaje aktualne :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wykodować sprawdzanie żarówek .O ile te się da bo pozostałe usuwają .


Zapada noc i zaczyna się pokaz świateł i folkloru .

Opublikowano

Jeśli coś jest zrobione jak należy, ustawione jak należy to dlaczego to krytykować? W DE takie przeróbki są i diagności podbijają takie światła (w określonych modelach) więc dobrze zrobione chyba nie może być uciążliwe dla innych użytkowników dróg.

Poza tym zapewniam, że moje auto żadnego z Was na drodze nie spotka więc luzik :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, swiatla h7 w tym modelu sa slabe. Wymiana na bi-led czy zarniki xnenon wymaga kodowania, inne napiecia. Teraz jesli chodzi o aspekt legalnosci, xenon wymaga spryskiwaczy i poziomowania, led (w f30 bynajmniej) nie wymaga spryskiwaczy wiec nie widze problemu w takiej przerobce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na każdym kloszu jest napisane jaka może być w nim żarówka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, swiatla h7 w tym modelu sa slabe. Wymiana na bi-led czy zarniki xnenon wymaga kodowania, inne napiecia. Teraz jesli chodzi o aspekt legalnosci, xenon wymaga spryskiwaczy i poziomowania, led (w f30 bynajmniej) nie wymaga spryskiwaczy wiec nie widze problemu w takiej przerobce.

A nie jest w F30 tak, że Zwykła lampa led mieści się w granicy i nie wymaga spryskiwacza, a Adaptive LED daje mocniejsze światło i już spryskiwacz jest konieczny?



Progiem jest 2000 lumenów, a nie typ oświetlenia. Lampa, która przekracza ten próg ma mieć układ oczyszczania(spryskiwacz lub np. wycieraczki).





Co do kodowania, to poza sprawdzaniem żarówek mijania, należy przestawić sterowanie PWM na 100% jak to jest w przypadku ksenonu, oraz wyłączyć kontrolę IGR dla tych żarówek.

W przypadku F30 jest jeszcze opcja sposobu sterowania - FIXED lub PWM -, nie pamiętam czy w F10 też, jeśli tak, to należy zmienić ją na FIXED

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptive LED daje mocniejsze światło i już spryskiwacz jest konieczny?

 

Mam w G32 adaptive led bez spryskiwaczy....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.