Skocz do zawartości

BWM F11 535xD awaria AdBlue. 8051C5 Metering line heater.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej. Problem z AdBlue. Pacjent F11 535xD LCI.


Błąd i diagnoza serwisu (za poprzedniego właściciela).


SCR 8051C5 Metering line heater. Short circuit to ground. Czyli numer 1 na zdjęciu. Do wymiany przewód numer części 16197278508. Że niby uszkodzony podrzewacz.


Dobrałem się do tego wstępnie, żeby chociaż sprawdzić czy kable są ok. Wyglądało to jak nowe (nie jak połowa tych używek w necie że wszystko w jakimś nalocie). Więc chciałem podrążyć dalej.

Zmierzyłem oporność tego podgrzewacza (jak na moje to tam zwykły kabel siedzi, bez żadnej już elektroniki) i wyszło 3ohmy. (numer 3 na zdjęciu).


Mam problem natomiast z pomiarem napięcia we wtyczce (numer 2). Nie wiem jakie powinno być i czy powinno być jeżeli jest błąd, sprawdzałem tylko na zapłonie. I jest 0. Nie umiałem zmierzyć.

Potrzebna więc pomoc, ktoś grzebał w tym więcej? Macie jakieś doświadczenia? Gdzie powinnien pojawiać się prąd dla tego podgrzewacza? Co jeszcze mógłbym sprawdzić/zrobić.


Wycena wymiany to 1400zł kabel + 1400zł wymiana. To idzie po całym aucie więc nie dziwie się. Używane kable są po 500-700 i raczej nie ma w czym wybierać, nie wiadomo czy będą działać. Samemu nie przełożę. Dlatego, jeżeli mam podejrzenie, że podgrzewacz działa. Chciałbym sprawdzić coś więcej.


https://photos.app.goo.gl/tssUcUXXd5ZExoFv6


Dzięki!

Edytowane przez Cichowczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie widzę numerów elementów wskazanych w twoim poście.

Dobrze by było abyś powiedział ilu pinowa jest dana kość i jakiego koloru są przewody.



Wartość zadana rezystancji ogrzewania linii pomiarowej.....

- F10, F11 N57 zainstalowany tylko aktywny zbiornik , rezystancja w Ω przy 20 °C ........... 2,18 - 2,67............

- zainstalowany zbiornik aktywny i pasywny F10, F11 ...... rezystancja w Ω przy 20 °C .............2,30 - 2,82..............




8051C5

Opis kodu błędu

Linie pompy transferowej są monitorowane. Błąd jest wykrywany, gdy występuje zwarcie do masy na stopniu wyjściowym.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie pojazdu od 8,0 V do 16,0 V.

Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły.

Stan terminala

Zacisk 15N

włączony

Stan terminala

Terminal 30B

włączony

Stan terminala

Status PWF: Parking


Stan terminala

Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy


Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF mają zastosowanie w zależności od układu elektrycznego pojazdu.

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli trwa dłużej niż 1000 ms


Plan serwisowy

Sprawdź grzałkę linii pomiarowej za pomocą modułu testowego.Sprawdź przewody i połączenia wtykowe 3. Zmierz rezystancję grzałki linii pomiarowej W razie potrzeby wymień grzałkę linii pomiarowej.Usuń pamięć błędów SCR i DME.Komunikat kontroli jest resetowany tylko przez SCR jednostka sterująca po bezproblemowej diagnozie. W tym celu uruchom silnik na co najmniej trzy minuty, aż komunikat Check Control zniknie. Następnie ponownie skasuj pamięć błędów. Jednostka sterująca SCR nie jest uszkodzona.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano (edytowane)

Podsyłam zdjęcie z oznaczeniami z posta 1:


xNEKgv_cw90gGbrgJVeqfCZEjo8uQ9G4QjaQS-zDYtlQI--srvjLObbgW5EtzO3v9DgjNUVMVG8_0DDFf190PmpkAG8aqVAleCyHjYP-qfezeYiKtyYaFsuOEn9wP14yhycIEeHtIClsKLN0ho9-927hXkp0kgf4BaKbFw1CI9wFKjxGRAEp5CGz4ZlB09L3CHQp8jl9hPP0_HwAq4xv8kCh4jv9nKSWad2x2SVzgrI1KJV-zjei_LPROCRlp-fMtaY6dcgJTWWnDfqmmOaZsqgpSl3fbI59yr9Of89rKxClDDGKC-YqoN1LCE6bMIsmyntI7tJLqLFe4CC2I0L84AfPbWIeUdQwCwJgv2MDO1KHSGNpXBcA3cx_NbEuB-KglF_pXmnVBNzUvSthqY8pCPkH-hlBBIm-LSQjQY-YqSt3iPlBYK52bq_cwhbmbkkX63sgRAQDRRzKLtvDbRtTy4xEBuAwZ_7Ltm3Is8UbwwpN6wlgqjvE7_tsBRiuCsg5SBnh_V2uM2YAgjn1nQYgL5HqeSHYWy0W9drrmGOsPtbZOgnK_f-FgkjQuu8oS1GxBBwp5tPs8fv7K88pKQbbpBe9VY0seTcvmCzijQLxdC3QMU4sa2mZAZbtSxyGAENvK-ooBCR07AQrqVA_0ouULwNDzPAxacDnFsDkKxC3eQjV75tYay1lcRFAIT5ol7mXZfT4eu4CyCryyVGp=w1071-h963-no?authuser=0


Mam dwa zbiorniki adblue po obu stronach auta.


Ja mam złączke dwupinową. Jeden kabel niebiesko biały, drugi brązowy. Potem do grzałki idą już 2 brązowo-czarne.


Czyli rezystancja jest prawidłowa, właśnie tak oscylowała w okolicach nominalnych. Ale prądu we wtyczce nie mam, jeżeli pomiar sygnału jest ciągły według instrukcji to coś powinno być w wtyczce?

Edytowane przez Cichowczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis działania grzałki i linii dozującej....

Aktywacja systemów grzewczych linii pomiarowej i modułu dostarczania SCR odbywa się na podstawie aktualnych danych dotyczących temperatury otoczenia.


Przełącznik półprzewodnikowy zasila obwód grzałki. Stan tego przełącznika półprzewodnikowego jest bezpośrednio regulowany przez jednostkę sterującą. Jednostka sterująca SCR wykorzystuje precyzyjne rezystory do określenia chwilowego poziomu prądu przepływającego przez element grzejny. Dzięki temu sterownik SCR może ocenić działanie obiegu grzewczego i wykryć ewentualne usterki w celu wprowadzenia do pamięci usterek.


Napięcie zasilania grzałki to 12V.



Aktywna grzałka zbiornika

Aktywna grzałka zbiornika jest zintegrowana z modułem dostarczania SCR.


Podgrzewacz zbiornika jest również uruchamiany przez jednostkę sterującą SCR za pośrednictwem 6-stykowego złącza wtykowego. AdBlue zamarza w temperaturze -11°C.


Po następujących maksymalnych okresach ogrzewania, konieczne było rozmrożenie wystarczającej ilości AdBlue w celu zagwarantowania przedłużonego wtrysku:


-15°C: 20 minut

-25°C: 45 minut


Szybkość dostarczania jest ograniczona do 150 g/h, gdy aktywny zbiornik jest zamrożony. Wyższa wydajność tłoczenia zagraża ciągłemu pobieraniu płynnego AdBlue z aktywnego zbiornika i może spowodować awarię układu SCR.



Według schematu grzałka zbiornika SCR jest zasilana dwoma przewodami o kolorach...

- niebiesko - biały ( PLUS )

- brązowy ( MINUS / masa )





Ogrzewanie linii ciśnieniowej

Dodatkowy element grzejny znajduje się na początku przewodu ciśnieniowego. Ten element grzejny jest również aktywowany przez jednostkę sterującą SCR. To także przyczynia się do utrzymywania AdBlue w stanie płynnym.


Jednostka sterująca SCR aktywuje również ogrzewanie przewodu ciśnieniowego



Ostrożność!

13-pinowego złącza wtykowego nie wolno podłączać ani odłączać, gdy jest pod napięciem!


Przed odłączeniem jednostki sterującej SCR konieczne jest odczekanie do wybiegu, aby zapewnić brak ciśnienia w układzie. W tym celu odczekaj co najmniej 1 minutę po zmianie z jazdy na miejsce zamieszkania. Lepiej poczekać, aż terminal 30B się wyłączy.


Podczas wyjmowania jednostki sterującej SCR, najpierw zdejmij małe złącze, a następnie duże złącze.


Podczas montażu jednostki sterującej SCR należy najpierw podłączyć duże złącze, a następnie małe złącze.

Opublikowano

Kurcze trochę brak czasu mnie napotkał a grzałka śni mi się już po nocach.


W każdym razie dzisiaj, zmierzyłem jeszcze raz grzałkę porządnie z krokodylkami i ma ona dokładnie 2.5ohm czyli jest w środku zakresu.


Dobrałem się również do sterownika SCR w bagażniku, wypiąłem małą wtyczkę i zmierzyłem tę linię uziemienia która idzie od grzałki do sterownika. Tu było 1.5ohm czyli prąd przechodzi, brak zwarcia. Kompletny brak pomysłu co dalej. Co jeszcze może być w tej grzałce że wypisuje sterownik awarie, co jeszcze BMW tam wcisnęło co mogło się zepsuć.


Myślałem jeszcze żeby podłączyć grzałke do zasilacza i zobaczyć czy grzeje. Tylko w sumie co mi to da :P

Opublikowano (edytowane)

Dorwałem się też do szczegółowej dokumentacji SCR dla BMW. Z niej wynika, że ten kabel/przewód uszkodzony u mnie jest ogrzewany w całej długości. Szok. Myślałem, że tylko końcówka.


(Pomiar oporności grzałki)

zeEvq0ZQ2P5iF1dfJm3QJ9GdOkaWS8add3dZEVvqNFvwI6oUC35yjHDXudn00LX_NuEX1IcAQ0ACsM5apEMDBUshz4PFam2LKRV6wXe-gpqf93xmX59OvQZi_Q9R8I9yL98KVSitMpB88i11xsOhACi3h_ZNknD6GpNDfQCLbr6X3Ev50Zq1W9jgzwqjVYG_9qwd9sJml5wPrGuAgVWdR-Virw2zq3hiDlXwyzonoZw7YdK6lauJFZI3iUckDAxC-RTZiIfwfcVZD3kVz__532iZR_9H6fdjAwRQ1qkrzmS9uxf8LsAqfbH2N_3dMPOpAoRIhyVzcY4uY2muzoTVTk4HMZWYThVGcg1PA8nqSBMjtKpAnwK_pA74R2TC-_ip6jtYspOiv7OyUjDZ8V9wq5xpeG1pMHhifEW1Iup7pN5JMvtT2GiJQUONy2xroDxitdyOQ2VdjbDxKa-YCAsf6HcXj-H3NE1C5S9Mz8BATZe59i8BIJTvh6Tt9dSBEjpsNzbdekwkzmCEupor1seCqp6Z-fXpwpDcsD8Mohk46vYMd5IxbZP-VgMcAsjzrL92w82vbOwNrG7P4XATDcBuC3OSU7-5VkKc7W_yfuvcyBtPtcEZOGoSaZCl9TwSoMY8nNcAJYxO2cGNcfcpTDt2NpV2IypTci5IzGCCCtH-s9g2zXyA0qnmjgDzJuZReEjpau0Zm7hbYVL-Ggwl=w822-h1095-no?authuser=0


(pomiar oporności kabla uziemiającego (ground) brązowy. Od wtyczki przy line heater do złącza przy sterowniku)

M6Orj40jqSvmyOzyWPCkBKq8FAa13RMnLiEKI1Y1ltMWFJ_KgIZJJLBDuVxflyLGQSGitooBDaYn-K_7OpPKUTAURoFrb0up0nHVdWbvouqWacI5fuE0YG9tXQTgwQPnxA1fhfASbZC_bjW-CUMSk0SxOAhMNWP00Zcwx8K8VyFBZ_efviWJnXT6rlCjWA5bpoqyGE5BrtENqW3Tm8AlGMsCvGvIgmPTGLLxnqXsXWC1c7ab55T3Qi3kK2VtY8rfKerfOXTjo31kQOrpQJTzFdF5o-lGDZ9s4b5b5p4MumwC_t45FUHamoGDCZqbKCaD4SyqrgI4ASXa3G45aXZsQ9aKk_8R-udLuxhkpBsBEb4W6P7k45ggSYk0nUB0NqRl8Fa54FcPoj6iTDsdu6fhMhn3WN1SyhGQyQSd3voTW60-EFiJLBYN82xI8YB1iYcAkc2ujA81qndWgNbGNHjwkA-zaPiqoeD5LAnmr7ld-ba_MWeEDEi3XS0NhG2XSAIHjqk2pCXe94qWqR5wJCdx9o5UEqlvSwHt6V1ne7azqig98apO9UF7gJgJddXZIIWskdo_ZdUZLKOnrroK2aMT2DweezICMcCkOtp6cS8vZqDW98SBQV1Hv-cqgsn4DfzsvEqKOKzZazPcFwFfdonPxokxYEjUconXez3v7JbUVou29HsvfxJHf71Qq9c-BLbY-IhOL7mv-oNXdia1=w822-h1095-no?authuser=0



Nie mniej jednak nadal nie rozumiem, czemu jest rezystancja i jak sterownik wykrywa uszkodzenie cewki grzewczej wewnątrz płaszcza tego kabla... Oszukiwałem się, że może wymienie tylko samą końcówkę i połącze elementy. Ale ten sytuacji to niestety ale trzeba wymienić cały kabel. Ma sa kra.


(budowa kabla "metering heater line")

ooaNsWB7vnockaT6NHv-Q9GTCYyI9e7an1X3DHwweHy8P-awLqE7t4VhDMgu7kyvTkc6Qz_0ZsazN2e7f_U9EyILammqKq-j7RwWwiOBxrVQhOEdq4xSaJvom7caPxggOcNxsStHYoDf64jBQN59zX3pHXJ0QVmTfGB7R8Dz5qP8mqfpQUfa5-z6EfuJ1Eh1ZWZGpP7qgeVCO9u-VmMaLks03B076GOZT353kK1MOXLXvYjb-NzimzDODeBjMq5Yj9s0ALdGl-NqBAbZHFcdmyj_SNTRUiv4vDWXCX8W6Oo4YkYHpB4XigHQE5ZkF_-5L-UwOdTnUP6EG_KZ1FsBzwXymkr3uf0pmyYy9Ez2woezxlD5HtCqV1B_68qtfxHwyLAKiNoB0cvxC1DYnAvRHobQZBkM-00WDol5wMNnTGEMFVURs8l8o-Hm6iK4ptEhSVfCX0tfCGN8ad1ZVjPbyI0gOa4MBY5aHeJlP-a6ByH7cUY21lSQ5jGF_XdZEQbiiljsqT49tlHg9ZArJIuTbnLIW9lDnrys7g5d2c0tUizgvjdzoEW6aPUnE_6PhbaPC-qdJ9M4ulMZBydFXlKs56z8yP83a52BYZaBqLq8JM-I8n-OxSF6ttcUDT8Ch2P3JqGejxIvN80X-EgQPcSQcr-Xn1yLFtnlVgoZ2ZxziTZvpn4e-Vz50UBo_pvCtb8YB5gMj_pwT48Us3uB=w638-h901-no?authuser=0

Edytowane przez Cichowczyc
Opublikowano

Dodatkowo wrzucam bardzo szczegółowy opis działania całego systemu SCR 2 -


https://drive.google.com/file/d/16Mi2LO1lxx4Qywn1HbXmgy85p1HqTZpE/view?usp=sharing



Plus schematy elektryczne dla Metering Heating Line. E132 Do grzałki dochodzą dwa kable, niebiesko biały (sygnał, 12v. i brązowy, uziemienie.) Oba idą do sterownika, który jest za akumulatorem w bagażniku. U mnie sygnał dochodził ale według komputera jest zwarcie do masy.


DmmtvESpBcvujhe97


DmmtvESpBcvujhe97


mZ3JiVSr4nVrH4gA7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.