Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Po wymianie silnika z m43b16 na m50b25, oraz wymianie hamulców z 316i na e46 330d, ABS przestał działać (komputer ABS został z 316i).


Do tej pory sprawdziłem:

-rezystancję czujników, mierząc złącze komputera ABS, wszystkie 4 koła mają ok 1040 Ohm,

-bezpieczniki,

-przekaźniki,

-zasilanie do komputera oraz do przekaźników.


Co i jak powinienem sprawdzić w następnej kolejności?


Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że brak sygnału z alternatora na sterownik ABS, pewnie to pominąłeś w okrągłym złączu x20.

Podaj rocznik tej e36, ile pinów ma sterownik ABS i czy był z ASC i jaki sterownik silnika, rozumiem że bosch po kodzie silnika.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

BMW pochodzi z 09.1993, sterownik to ATE 34.52-1 162 646 bez ASC, liczba pinów w sterowniku - 36,


odnośnie zasilania sterownika, sprawdziłem tylko pin nr. 33, 34 oraz po włączeniu zapłonu pin nr. 15


http://obrazki.elektroda.net/94_1287686159.jpg


Możliwe jest również, że ten ABS nie działał przed swapem, auto kupiłem i od razu wyciągnąłem silnik i hamulce, niestety nie pamiętam czy działał tam ABS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jak chcesz pomocy to sprawdź ile masz pinów w sterowniku abs i jaki numer sterownika silnika, bo ładu nikt nie dojdzie, piszesz że niby 36 a na schemacie ponad 50.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli jest to sam ABS to schemat masz ok, ten sterownik jest całkowicie niezależny od sterownika silnika czy licznika i powinien działać po swapie. Sprawdź bezpieczniki ze schematu F10, F21, F27, F36 i F48. Masę masz mieć na 1 i 19 pinie sterownika ABS. Po wciśnięciu hamulca ma się pojawić 12V na 32 pinie sterownika ABS. Na pinie 55 sterownika ABS masz mieć stałe 12V.

A na początek proponuję odczyt błędów.

Tu masz schemat strona 133

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1993%20BMW%20318i%20-%20318is%20-%20325i%20-%20325is%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj kilka rzeczy:

- bezpieczniki F10, F21, F27, F36 i F48 na pewno są OK,

- Masa jest na pinie nr 1 i 19,

- Po wciśnięciu hamulca pojawia się napięcie na 32 pinie,

- U mnie we wtyczce pin nr. 55 jest ślepy,

- Po włączeniu zapłonu napięcie pojawia się na pinie nr.53, 34,


Jutro spróbuję gdzieś podłączyć go pod komputer.

Opublikowano

Komputer nie pokazał nic ciekawego:

-błąd nr 17 obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego

po wykasowaniu błąd nie powrócił, ale to nic nie dało.


Sprawdziłem jeszcze czujnik położenia pedału hamulca, na pinach 16 i 41 rezystancja zmienia się 240-550Ohm


Czy ktoś z Was wie co sprawdza ECU po włączeniu zapłonu? I jaka jest logika za zapaleniem lampki kontrolnej? Czy pompa też jest sprawdzana podczas zapłonu czy dopiero po przekroczeniu 10~ km/h?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, odczytaj błędy, bo co mogles sprawdzić to już sprawdzone, w sumie powinieneś to zrobić na samym początku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak jak pisałem wyżej, podpinalem pod kompa, mechanik używał DELPHI multidiag pro +, wyskoczył bład nr 17 obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego, po skasowaniu błąd nie powrócił, ale lampka nie zgasła i ABSu dalej nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie za bardzo mam pomysł jak to ugryźć. Połącz się z licznikiem pasoftem, i sprawdź jaka opcja jest zaznaczona dla ABS. Na starym liczniku kontrolka gaśnie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podłączyłem jeszcze raz auto pod komputer, tym razem za pomocą INPY 4.4.7 i znowu pojawił się błąd nr 17 "ABS valve, front left intake" po skasowaniu kontrolka nie zgasłą, zczytałem również status online i wszystko wyglądało poprawnie, włącznie ze zmianą prędkości kół.


Sprawdziłem również stary licznik i faktycznie kontrolka gaśnie (niestety nie miałem możliwości się przejechać, bo auto jest na ten moment rozebrane) ale skoro kontrolka zapala się a następnie gaśnie to podejrzewam, że to może załatwić cały problem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale nowy licznik 6R pochodzi z wersji UK. Nie mam możliwości podłączenia auta pasoftem, czy jest tutaj ktoś z okolic Lublina, Rzeszowa lub Krakowa, do kogo mogłbym podjechać i to zczytać lub od razu przeprogramować licznik?


Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jeden problem rozwiązany, ABS zadziałał ale po kilkunastu hamowaniach kontrolka się znowu zapala, komputer wyrzuca błąd nr 17 "obsługa lewego przedniego zaworu dolotowego" i już nie gaśnie dopoki nie skasuję błędu, po skasowaniu, działa na chwile i wyrzuca ten sam błąd.

Wygląda jak problem z pompą, ale znalazłem na forum, że kolega miał ten sam błąd i wymiana pompy nic nie pomogła, czy ktoś z Was wie o co chodzi i jak to dokładnie sprawdzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.