Skocz do zawartości

E90 LCi po przekładce z agnlika szyby podnoszą się na odwrót


hurriway

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po przekładce szyby podnoszą (i opuszczają) się u mnie na odwrót. Czytałem że to norma i trzeba przeprogramować moduł komfortu. Ale nie znalazłem informacji jak przeprogramować ten moduł. Czy ktoś mógłby mi w miarę po kolei wytłumaczyć jak to zrobić. Czytałem że trzeba w ncs expert zmienić vo z rfd na lhd i zakodował na nowo modył frm. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić krok po kroku (nawet w wiadomości pw jak ktoś nie chce na forum), bo nigdy nic nigdy nie robiłem w ncs expert.


Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam ncs i właśnie się dokształcam z pomocą youtube. Przed chwilą wróciłem z auta... wszedłem do tej listy z kodami fa przez moduł cas. Ktoś mi kiedyś mówił ze trzeba zmienić ud92 na ud91 to jest zmiana rhd na lhd. Jednak nigdzie nie znalazłem takich wartości. Gdzieś znalazł również na forum że trzeba skasować $812 bo to kod że UK. Skasowałem to i kazałem wgrać fa do cas. Dalej powinienem wgrać czysty plik .man do frm. ale tu kolejny problem nigdzie nie ma tego modułu frm. Na początku mogę sobie wybrać ten moduł do łączenia ale dalej jak chce zrobić read z wybranego ecu to nie ma tego na liście. Jest tylko nfrm, nie wiem co to jest.


bmw3.jpg

Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! szyby udało się ogarnąć. Ale mam jeszcze jeden problem. Chciałem pokolei pokodować te modułu. I wszystko szło okey aż do DSC. wyrzuciło taki błąd:

kodowałem to przez profil expertmodus 2.0 czyli f1>f3>E89>cas>ok>f6>f4 moduł>ok>f3


bmw4.jpg

png do jpg


co to za błąd?

Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może spróbować przywrócić ten wpis $812? bo w sumie ja tam nic nie zmieniałem innego. A gdzie się ten moduł dsc znajduje ? nie pamiętam bo już sporo czasu temu tą przekładkę robiłem i pamiętam że podmieniałem coś. Miałem instalację europejską od wersji z czujnikami cofania i nie wiem czy właśnie któregoś modułu nie przekładałem. Może o to mu chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja główna jak i pod maską pochodziła od europy to na pewno. Natomiast nie pamiętam jak było z tą pompą/serwem/dsc. Wydaje mi się że całość miałem, ale to już ponad dwa lata i wyleciało z głowy.

i dodatkowe pytanie. Przy zamykaniu szyb tylnych sam mi je uchyla. Musze dwa razy szybko nacisnąć guzik pod koniec żeby szyba się sama nie uchylała. Gdzie zmienić tą opcję żeby było normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie te funkcje serwisowe są? to gdzieś w ncs?


I jeszcze jedno pytanie. Licznik też miałem zmieniany. i przy programowaniu modułu kombi też jest błąd. Dodatkowo wyświetla mi 160 tyś przebiegu a w impie na absolute mam 70 tys (ten błąd może być przez tą niezgodność?). da się to jakoś wyprostować? i w sumie to też ciekawe dlaczego na absolute jest 70 tys. Wiem ze silnik był zmieniany ale czy jakiś moduł razem z nim? no bo gdzie ta informacja o całkowitym przebiegu jest przechowywana? Przeważnie jest odwrotnie :) 70 tys na liczniku a rzeczywiście 370. Przez naprostowanie mam na myśli najlepiej przywrócić 160, bo nie o to mi chodzi żeby oszukiwać na przebiegu tego samochodu - z drugiej strony to sam nie wiem czy ona ma 70 czy 160, czego się tu trzymać - skąd ta rozbiezność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj chlopie, ty masz tyle tam problemow a wiedzy, niestety, dosc malo. Oddaj to komus ogarnietemu. Z licznikiem na 100% sobie nie poradzisz. To auto trzeba od nowa poukladac prawidlowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego oczekujesz. W pierwszym poście wyraźnie napisałem ze pierwszy raz się z tym spotykam, a i tak pomimo zdawkowych podpowiedzi ogarnąłem temat.


Jakby ktoś chciał pomóc to:


Szyby skalibrowane. Moduł DSC ogarnięty, zakodował się. Pozostaje licznik/kombi (i też chyba moduł świateł) tzn. zmiana vin aby zgadzał się z vinem samochodu. istnieje inny sposób niż podmiana hex w eeprom? No bo co tu więcej miałoby być poukładane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey, bądźmy obiektywni: a w czym mi to niby pomogłeś ? że co że powiedziałeś ze trzeba podmienić ud 92 na ud 91 w fa <- Ja sam to w trzecim poście napisałem jeszcze przed tobą, a o module frm i ncs pisałem już w pierwszym. I dodatkowo informacja o ud 92/91 była jeszcze błędna. Więc gdzie tu ta twoja pomoc ? jedyne co wspomniałeś to to ze nfrm fo frm - ale jeśli myślisz że nie kapnąłbym się to jesteś w wielkim błędzie. Natomiast jak zapytałem jak skalibrować szyby to mnie do mądrzejszych odesłałeś. Dzięki za taką łaskę, jak i tak musiałem po angielskojęzycznych forach grzebać o niedomykających się szybach. Tam jakoś potrafili napisać normalnie. Więc nic nie wniosłeś istotnego a chcesz żeby cię po dupie całować. Ot taka prawda. Gdybyś podszedł uczciwie i wyrozumiale do tematu a nie przez pryzmat przemądrzałego narcyza to byś usłyszał dziękuje. Edytowane przez hurriway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Okey, bądźmy obiektywni: a w czym mi to niby pomogłeś ? że co że powiedziałeś ze trzeba podmienić ud 92 na ud 91 w fa <- Ja sam to w trzecim poście napisałem jeszcze przed tobą, a o module frm pisałem już w pierwszym. I dodatkowo informacja o ud 92/91 była jeszcze błędna. Chyba nie myślisz ze ja sobie tak na pałe te cyferki zmieniałem. Więc gdzie tu ta twoja pomoc ? jedyne co wspomniałeś to to ze nfrm fo frm - ale jeśli myślisz że nie kapnąłbym się to jesteś w wielkim błędzie. Natomiast jak zapytywałem jak skalibrować szyby to mnie do mądrzejszych odesłałeś. Dzięki za taką łaskę. Nic nie wniosłeś istotnego a chcesz żeby cię po dupie całować. Ot taka prawda. Gdybyś podszedł uczciwie i wyrozumiale do tematu a nie przez pryzmat przemądrzałego narcyza to byś usłyszał dziękuje.

Zacytuje, wy mlodzi lubicie zmieniac swoje wypociny. W pierwszym poscie byles zielony z pytaniami na poziomie nowicjusza, co to nfrm, co to dsc, sam napisales o ud92, w ostatnim z 1szej strony, napisales ze wszystko ogarniete, zostal licznik, kurde eureka :duh: Sam do tego doszedles? To po co zakladales temat?? Ja tu nikogo nie zgrywam, naprzekladalem sie pare e90 wiec doskonale sie na tym znam, bez chwalenia, najlepiej na tym forum. Pozdrawiam i milej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don't make me laugh.

Rozumiem że to dzięki twoim naukom doszedłem od zielonego do kodowania pamięci eeprom. A nie, czekaj, poleciłeś się bujać do kogoś ogarniętego. Więc przeczytaj ten wątek jeszcze raz. Tylko tym razem ze zrozumieniem. jedyna cenna informacja to była ta że dsc moze mieć problem z kodami fa. Ale pewnie pisząc to byleś pewien że informacji tej nie da się wykorzystać przez kogoś 'zielonego" - bo tych kodów są dziesiątki. I nie, nie wystarczyło dopisać jeszcze raz $812, co zresztą sam proponowałem.

Też pozdrawiam. Twój udział ocenią inni.


A tym czasem podbijam pytanie.

Czy zmiana vin w module kombi/liczniku dla e90 możliwa jest jedynie przez zmianę hex w eeprom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.