Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koleżanki i koledzy. Chciałbym się Was poradzić co może być przyczyną dziwnego zachowania samochodu podczas jazdy na tempomacie. Mianowicie co około minutę, może ciut krócej, samochód dosłownie na 1-2 sekundy odpuszcza gaz, i od razu znów wyrównuje prędkość do ustalonej. Wskazówka prędkości dosłownie o milimetr opadnie ale jest to widoczne, jak również widać to na spalaniu bo to też obniży się o 2-3 litry, potem oczywiście jak przyspieszy to wzrośnie chwilowo by wyrównać i znów jechać ustaloną prędkością. Zorientowałem się bo to po prostu czuć, nie jest to całkowite odpuszczenie gazu lecz lekkie, no ale na ciele i tak odczuwalne.

Moją teorią był na początku xdrive, opony 245/40/19 przód, 275/35/19 tył, tylne koła są przez to 0,5% mniejsze od przednich, i pomyślałem że po tej około minucie samochód odpuszcza by się "wyrównać" bo przednie koła pokonują teoretycznie większą odległość. Może to totalnie bez sensu co wymyśliłem ale nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Pacjent F10, 2.0d 190KM, 2016, 124k przebiegu.


Zgóry dzięki za wszystkie rady!

Opublikowano
W instrukcji od Audi A6 C6 znalazłem kiedyś informację, że hamulce są okresowo lekko zaciskane podczas jazdy, żeby oczyścić tarcze i mieć lepszą efektywność podczas ew. potrzeby ich użycia. Pamiętam, że taki efekt zauważyłem kilka razy podczas jazdy na tempomacie podczas deszczu. Czuć było lekkie przyhamowanie i wskazówka lekko się obniżała. Może to samo jest w BMW?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Cześć, na początek proponował bym sprawdzenie prędkości obrotowej kół poprzez ISTE jeśli masz taka możliwość. Prędkości 35 , 55 , 90 , 140 , 180 km/h. Sprawdź jakie są odchylenia ( możesz podać wartości chętnie przeanalizuje ). Algorytm tempomatu liczony jest całkami. Jeśli nie zobaczysz odchyleń +|- 0.7 stopnia na kołach stawiałbym nam sam software lub cały sterownik. Rekalibracja układu na początek.
Opublikowano
W instrukcji od Audi A6 C6 znalazłem kiedyś informację, że hamulce są okresowo lekko zaciskane podczas jazdy, żeby oczyścić tarcze i mieć lepszą efektywność podczas ew. potrzeby ich użycia. Pamiętam, że taki efekt zauważyłem kilka razy podczas jazdy na tempomacie podczas deszczu. Czuć było lekkie przyhamowanie i wskazówka lekko się obniżała. Może to samo jest w BMW?

A wiesz że może coś w tym być, bo rzeczywiście jechałem w pierwszą stronę Kraków-Poznań jak było sucho i tego nie zauważyłem, zwróciłem uwagę jak wracałem w niedzielę, wtedy właśnie padał deszcz ze śniegiem. Klocki mam całkiem niedługo do wymiany, może on to jakoś liczy i skubany wie co robi? :)

Opublikowano
Cześć, na początek proponował bym sprawdzenie prędkości obrotowej kół poprzez ISTE jeśli masz taka możliwość. Prędkości 35 , 55 , 90 , 140 , 180 km/h. Sprawdź jakie są odchylenia ( możesz podać wartości chętnie przeanalizuje ). Algorytm tempomatu liczony jest całkami. Jeśli nie zobaczysz odchyleń +|- 0.7 stopnia na kołach stawiałbym nam sam software lub cały sterownik. Rekalibracja układu na początek.

 

Dzięki za radę, zamierzam i tak zmienić całe koła więc sprawdzę jak będzie sytuacja wyglądała po zmianie, jeśli się nie zmieni to poszukam mechanika który się ze mną karnie z ISTA.

Opublikowano
W instrukcji od Audi A6 C6 znalazłem kiedyś informację, że hamulce są okresowo lekko zaciskane podczas jazdy, żeby oczyścić tarcze i mieć lepszą efektywność podczas ew. potrzeby ich użycia. Pamiętam, że taki efekt zauważyłem kilka razy podczas jazdy na tempomacie podczas deszczu. Czuć było lekkie przyhamowanie i wskazówka lekko się obniżała. Może to samo jest w BMW?

Instrukcja A6 C6 strona 228:

"Wilgoć i sół na drodze

Przy prędkości jazdy powyżej 80km/h i włączonych wycieraczkach szyby, okładziny hamulcowe przez krótki czas przylegają do tarcz hamulców. Odbywa się to - niezauważalnie dla kierowcy - w regularnych odstępach czasu i wpływa na lepszą reakcję hamulców na mokrej nawierzchni."

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.