Skocz do zawartości

BMWX3 E83 2.0d M47N2 - nadmierny pobór oleju i syf w silniku


MARIO_X3

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Dawno mnie tutaj nie było.

Moje X3 przekazałem żonie i troche odpuściłem temat.

No i aktualnie mam problem z autem i to nie mały. Przebieg 228 tys. Rocznik 2007.

Już piszę jaka historia.

Auto od jakiegoś czasu słyszałem że metalicznie chodzi ale nie robiłem z tym nic.

Któregoś dnia potrzebowałem to auto gdzies w mniejszą trasę i wsiadam i nie mogłem jej bujnąć więcej niż 110 km/h. Była to autostrada więc powoli dodawałem delikanie więcej gazu i chyba DPF się przepalił i auto zaczęło już się normalnie zachować i można było spokojnie 180km/h lecieć. Jednak zwolniłem na trasie do 120 km/h i jechałem dalej. Po kilku kilometrach znów zamulony i musiałem ponownie stopniowo przepalać rura (dziwne, tak jakby się udroznił i nagle na mniejszych obrotach ponownie się zatkał). Po chwili kontrolka żółta od poziomu oleju się zapaliła.

Zjechałem gdzieś na bok, dolałem oleju no i było ok z tym że 300 km znów zawołał oleju :o

Od kilku lat pomiędzy wymianami oleju (a robię je co 10 tys) musiałem w między czasie 2 litry oleju dolewać no ale teraz to już grubo się zrobiło.

Na komputerze błędy od DPF, sondy lambda i czujnika ciśnienia spalin.

Nowy czujnik spalin sobie sprawiłem oryginalny ale ciągle błędy DPF i sondy lambda.

Oddałem go do warsztatu Bosh Service gdzie serwisuje auta.

Nie wiedzieli co jest grane. Jako że mają sprzęt do badania i regeneracji wtrysków to wyjęli wtryski i je sprawdzili - wszystko idealnie.

Ciśnienie na tłokach rzekomo też ok.

No to padła teoria że może turbina (ciągle jest w oryginale w tym aucie czyli przebieg 228tys) coś puszcza olej i przez to go ubywa w silniku i pcha ten olej dalej w kolektor przez co zapycha DPF i przez to może też sonda lambda głupieje.

Wyciągnęli turbinę i mechanicznie wszystko wygląda ok z tym że zauważyli że w turbinie dziwny spalony przyklejony olej jest, jak na zdjęciu poniżej

f4bd90229fdc.jpg

Zdjęli też odmę i wygląda to też nieciekawie

5db13c12a525.jpg

Podejrzenie są dwa (nie wiem czy realne):

- ktoś wlał jakiś zły olej

- nie działała odma prawidłowo


W miejscu gdzie jest odma wlali tez trochę oleju aby sprawdzić czy spływa kanalikami w dół. No i niestety wszystko zasyfione.

Powiedzieli mi że silnik trzeba wyjąć, rozebrać, wyczyścić i przy okazji sprawdzić pierścienie olejowe na tłokach bo być może przepuszczają olej (tłumaczą mi że ciśnienie na tłoku może być prawidłowe ale pierścień olejowy może nie spełniać swojej roboty). Koszt imprezy wyceniono mi na 10k PLN + (bo nie wiadomo co tam jeszcze wyjdzie).

Auto dziś warte pewnie ok 25k PLN.

Smutek. Nie wiem co robić.

Zrobiłem podwójną płukankę dzisiaj silnikowi tym specyfikiem

TEC2000_Plukanka_silnika_ENGINE_Flush_myje_silnik_best.jpg

Pojechałem na trase go przegonić.

Błedy nadal:

410c42351ca3.png

f3e71289da63.png


Jeszcze nie odkręcałem odmy żeby sprawdzić czy silnik się trochę przeczyścił. Oczywiście odma w między czasie już wymieniona na nową.

W trasie też włączyłem sobie ukryte menu w pozycji 7.0. Wyszło mi że temperatura silnika wacha się pomiędzy 84 a 81 stopni. To jest ok? Czy za mało? Jak tak to rozumiem wymiana termostatów mnie czeka.


W sumie napisałem wszystko.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestię bo aktualnie nie wiem czy sprzedawać auto jako auto z usterką czy może jeszcze coś powalczyć. Demontaż silnika raczej nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwalona sonda lambda i niesprawne termostaty (powinno być ok. 90 stopni) = brak uruchomienia przez komputer procedury wypalania DPF. Błąd DPF jest skutkiem, nie przyczyną.


Zacznij od tego, jeśli chcesz w ogóle ruszyć temat.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przy takim przebiegu to albo coś jest z odmą,albo turbina takie ilości oleju przepuszcza.Pamietaj też,że im spokojniejsza jazda tym mniej oleju będzie brał.Im bardziej piłujesz tym więcej.Tak jak kolega wyżej pisał termostaty do wymiany.W tych silnikach dość częsta przypadłość.Tez wymieniałem jak miałem E83 z tym silnikiem.Po wymianie wskazówka stoi na środku jak widły w gnoju.Druga opcja to jest taka,że to auto ma więcej km jak na liczniku wskazuje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka daje sporo .. ale trzeba to zrobić wymieniając oliwę za każdym razem.

Wlewa się JEDNĄ na 6 litrów oleju bo wlanie 2 naraz to panewy idą często w kosmos ...

Jeśli masz tak zasyfiony silnik to trzeba też cały dolot wymyć do czysta w tym kolektor ( tam będzie centymetr syfu ) ... intercooler z oliwy itd ..

Termostaty - owszem, wymień przy okazji ale wskazówka nie wchodzi na środek ??

Jeśli tak zabity jest nagarem cały to odma może faktycznie źle pracować ale najpierw sprawdziłbym ile gazów leci z niej w miejscu gdzie łączy się z dolotem zaraz przed turbiną ! Tam na pewno będzie sadzić ostro i tam właśnie będzie szła masa oleju - prostu w łopatki turbiny ...

A dlaczego ? Może tak jak było u mnie że faktycznie zapieczone były pierścienie olejowe i po płukance wszystko ustąpiło ( płukałem 2 razy - za każdym razem nowy olej ) a w "oilcach tanku" po wymianie jeszcze odmy na tą bawełnianą mam po 5000 km ok. kieliszek oleju ( zamiast w dolocie ;) ) .. no ale to MOŻE .. a jeśli jest już po gładziach cylindrów to kupa >> tylko zaś z drugiej strony jeśli mierzyli kompresję i jest OK no to pewnie tak jest.

Resztę napisze ci na PW, bo nie chcę się tutaj potem borykać z mądrościami czytelników materiałów z ASO ;) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jestem po wizycie u mechanika.

Na początek oczywiście wymieniliśmy same termostaty (obydwa).

Efekt jest taki że ciągle silnik jest niedogrzany - na autostradzie udało mi się go rozgrzać do max 79 stopni a co ciekawe przy spokojniejszej jeździe później po wsi doszedł nawet do 84 stopni ale później znów na szybką drogę wjechałem i ponownie poniżej 80 stopni.

Błędy ciągle te same mam: sonda lambda i DPF

będę wracał do mechanika z tym ale może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną niedogrzania silnika przy wymienionych termostatach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz automatyczna skrzynię to masz jeszcze TRZECI termostat ;) ..

Temat opisałem na forum, plus opis naprawy tego za 80 zł .. Termostat skrzyni to 1200 zł a po modzie z termostatem od Audi masz święty spokój ...

Tutaj film co i jak :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A główny termostat kupiłeś w ASO, czy skorzystałeś z zamienników? Ja niestety mam bardzo slabe doświadczenie z zamiennikami. Zawsze kończylo sie na nowym z ASO i powtórnej wymianie, bo zamienniki nigdy nie działały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A główny termostat kupiłeś w ASO, czy skorzystałeś z zamienników? Ja niestety mam bardzo slabe doświadczenie z zamiennikami. Zawsze kończylo sie na nowym z ASO i powtórnej wymianie, bo zamienniki nigdy nie działały.

 

Wg mnie termostaty firmy BEHR w zupełności wystarczą. W ASO to także BEHR, tylko z emblematem BMW.


Niestety zakupione przeze mnie 5 lat temu X3 miało zapchany DPF, INPA pokazywała tylko błąd czujnika temperatury spalin przed DPF. Okazało się, że uwalona była jeszcze lambda plus oba termostaty. Dopiero wymiana wszystkich elementów plus wyczyszczenie DPF zakończyło temat.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w obu X3 po dwa termostaty zaraz po kupnie i oba BEHR ( MAHLE czy jakoś tak ) i to jest DOKŁADNIE TO SAMO co w ASO BMW .. oba działają bez problemu .. 211 zł za oba z przesyłką ..


A co do opisu deebee >> Dokładnie tak samo miałem z 2.0d >>> auto kupione oczywiście z udupionymi termostatami >> wymiana, pierwsze zagrzanie auta do temperatury roboczej i CHMURA z tyłu :mrgreen: ... po małym zawale postanowiłem jechać dalej po obwodnicy i kilka km dalej dymienie ustało i do dzisiaj nie wróciło .. NA SZCZĘŚCIE dla mnie >>> był zawalony ale się wypalił - pewnie miał jeszcze jakiś olej w wydechu ..

Ogólnie to ciekawi mnie jak wygląda to wypalanie, bo nigdy żadnego dymienia w obu X3 nie widziałem ( ani w innych BMW a przecież często się jedzie za kimś bo tych aut jest MASA ) >> czyli wypala bezdymie :) ? Sprinter to potrafił pół wioski na biało zakopcić i waliło parafiną jak cholera ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie termostaty firmy BEHR w zupełności wystarczą. W ASO to także BEHR, tylko z emblematem BMW.

 

Ostatnio miałem taki z allegro. Wytrzymał dwa tygodnie i nie nagrzewal sie nawet do 80 stopni. Jeśli działa to pewnie, że wystarczy. Mi już się znudzila podwójna wymiana, także główny kupuje oryginal. Niestety chyba ja mam pecha z zamiennikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kupiłem termostat EGR firmy Erste Wahl (2018r). I nadal dobrze trzyma temperaturę.

Przejechane na nim ponad 90 tys. km.


Zostawiłem sobie naklejkę na której jest napisane;

1 Stuck/piece

B-1736

OE Nr. 11717787870

Thermostat

BMW

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.