Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Chcę kupić moje pierwsze BMW G31 i mam mały dylemat. Otóż samochód będzie 2-3 letni z przebiegiem do 50kkm, a im mniej tym lepiej :) z racji kraju zamieszkania (D) w grę wchodzą tylko 2.0l. Zastanawiam się nad 520d ale... moje codzienne trasy to 3km do pracy i 3km z pracy do tego jakieś zakupy w tygodniu i tata taxi po okolicy. 2-4 razy do roku wypad na wakacje czy do PL. Moje pytanie brzmi czy stosując raz na 2 tygodnie krótkich i bardzo krótkich tras wypad za miasto na autostradę i rundkę ok 20-30 km ze stałą prędkością jestem wstanie oczyścić DPF czy raczej nie ma takiej szansy... pod uwagę biorę jeszcze 530i ale obawiam się ze na takich trasach jak moje to ona mnie zje i poniżej 12-15l to nie zejdę... Obecnie mój Golf7 Variant 1.4tsi przy takich trasach mieści się 6,8-10l, a w trasie do PL czy urlop gdzieś w EU to tak 7,2-9l w zależności od załadunku (dach box + rowery na haku)... proszę o sensowne odpowiedzi. Dziękuje za każdą odpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego spytaj się pawelgawel czy jego aplikacja BTool będzie obsługiwała sterownik twojego silnika.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Trochę czytałem na ten temat i posiadacze G30 pisali ,że aplikacja jest stabilna lecz łączy się automatycznie jako BMW F10.


Ta aplikacja rozwiązuje twój dylemat w 100%

Tam będziesz widział kiedy masz wypalanie DPF jak i sam będziesz mógł go wypalić kiedy tylko będziesz chciał ( tą opcję ma tylko płatna wersja ).

Ja na samym początku jeździłem cały czas z włączoną aplikacją BTool. Nauczyłem się ,że moje auto wypala się co ok ....

- 200km jazda po mieście ( tak jak u ciebie )

- 350 km jazda mieszana

- 500 - 800 km drogi ekspresowe i autostrady

Po każdorazowym wypaleniu DPF kasuje dzienny licznik kilometrów na zegarach i jeśli jeżdżę po mieście a zbliżam się do 150km od ostatniego wypalania to włączam aplikacje aby mieć kontrolę nad procesem wypalania.

Robię również tak ,że jak zjeżdżam z jakieś dłuższej trasy i widzę po parametrach że za kilkanaście kilometrów mogę mieć wypalanie DPF , to 20km przed domem sam włączam regenerację filtra . Dużo osób myli pojęcia pisząc ,że robi dziennie 30 - 50km co ma niby zapewnić prawidłową regenerację filtra. Ten dystans wystarczy w zupełności na wypalenie lecz nie jest powiedziane ,że odbędzie się on właśnie w czasie tej trasy. Przejedziesz prawie 50 km a sam proces rozpocznie ci się np 1km przed robotą????


Z moich ( oraz kolegów z forum ) obserwacji wynika ,że filtr DPF wypala się sam/pasywnie gdy prędkość auta wynosi powyżej 160km/h. Sadza ubywa powolutku sama ale ubywa .


Najlepsze warunki do wypalania to prędkość 100km/h , najlepiej jadąc pod delikatne wzniesienie . U mnie w mieście mam taki odcinek ( oprócz drogi ekspresowej ) , który ma 9km z lekkim wzniesieniem . Ten dystans wystarcza mi ma regenerację filtra . Jeśli jadę po drodze ekspresowej ( płaskiej ) to mieszczę się w 13km .

Pamiętaj też o tym , aby wystudzić cały układ przed zaparkowaniem auta. Ja osobiście muszę jeszcze przejechać średnio ok. 3 km , aby temperatury zeszły do poziomu 300°C.

Na początku użytkowania auta , nie posiadając aplikacji BTool nie wiedziałem ,że rozpoczął mi się proces wypalania DPF. Chodząc w garażu koło auta miałem wrażenie ,że klocki hamulcowe nie odbijają lub nadtopił mi się jakiś plastik.


Ja kupiłem taki interfejs Bluetooth , który sam się wyłącza gdy nie jest z niczym połączony....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208

Opublikowano

Przy takim sposobie eksploatacji w 530i wiele więcej na paliwo nie wydasz. Nie trzeba wyjeżdżać na autostradę, te diesle dopalają DPF bezproblemowo także przy jeździe po mieście (co jakieś 300-500 km), tyle że to musi być przynajmniej 15-20-kilometrowa trasa, jak nie dopali to kończy następnym razem. Generalnie w ogóle nie widzę problemu, nawet nie wiem kiedy dopala, konstruktorzy już to opanowali. W poprzednim aucie też nie miałem żadnych problemów z DPF. Ale w jeszcze poprzednim (początki tej technologii) olej się rozrzedzał, ze dwa razy musiałem wymusić dopalanie. Chyba raczej powinieneś szukać benzyny, tylko jeszcze bez GPF.

Btoll w w G30 jeszcze nie obsługuje wypalania (można monitorować ale nie można wymusić), autor pracuje nad tym.

Z moich obserwacji (to co widzę na czujniku MAP) wynika, że najwięcej sadzy powstaje właśnie na autostradzie (140-200), przy typowej jeździe miejskiej wyraźnie mniej. Prawie zawsze jak skończę trasę autostradową to zaraz po zjeździe w mieście przystępuje do dopalania.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 24.10.2021 o 14:54, mirkomz napisał(a):

Z moich obserwacji (to co widzę na czujniku MAP) wynika, że najwięcej sadzy powstaje właśnie na autostradzie (140-200), przy typowej jeździe miejskiej wyraźnie mniej. Prawie zawsze jak skończę trasę autostradową to zaraz po zjeździe w mieście przystępuje do dopalania.

to masz kolego całkowicie błędne obserwacje .. jakbyś jeździł non-stop autostradą 140-200 to tam grama sadzy byś nie znalazł , temp w wydechu jest  na tyle  wysoka, że nie jest potrzebny żaden układ dopalania, możesz z niesprawnym układem przejechać z 3 tyś km i nic się nie odłoży  ( autopsja ) .. najwięcej  sadzy odkłada się w ruchu miejskim  pełzając w korkach 

Opublikowano

Wieczorem wróciłem z 600 km trasy, cały czas autostradami 140-170 z jednym 5 min. przystankiem. I jest dokładnie tak jak pisałem prawie 2 lata temu, nic się nie zmieniło. Sadza doszła do 51%, a więc za niedługo będzie się wypalać.

Opublikowano

tylko ta sadza potrafi bardzo szybko przyrosnąć , byłby to miarodajne jakbyś zjechał na np. MOP-ie i tam sprawdził a nie pod domem

Opublikowano

Wieczorem wróciłem z 600 km trasy, cały czas autostradami 140-170 z jednym 5 min. przystankiem. I jest dokładnie tak jak pisałem prawie 2 lata temu, nic się nie zmieniło. Sadza doszła do 51%, a więc za niedługo będzie się wypalać.

Opublikowano

(Chyba coś się pomieszało z postami)

Z autostrady do domu mam kilka kilometrów, więc nie ma takiej możliwości. Jeżeli potraktować ten odcinek jako jazdę miejską, to w takich warunkach wypalanie uaktywnia się co ok. 500 km, gdy zapełnienie osiągnie ok. 60%. Dość często sprawdzam wizualnie czujnik, sprawdzam też w aplikacji DPF i moje obserwacje są niezmienne, że zaskakująco dużo sadzy powstaje na autostradzie. Na ile DPF w takich warunkach sam się wypala nie wiem, ale widać z powyższego, że dopalanie jest konieczne. 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Panowie podepne sie pod watek. Jaki program pod iphone czy ipad polecacie do wypalania pdf'a w g31 520d? mam unicarscan ucsi-2100 i wiem ze jest bimmer link ale czy wogole jest jakies tansze lub nawet free rozwiazanie czy jestesmy skazani jedynie na to?? 

dzieki za jakiekolwiek info z gory 

Wesolych Swiat!

Edytowane przez piotr_p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.