Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wszystkich,

pytanie dotyczy świeć żarowych, czy sprawność świeć żarowych i samego sterownika świec ma wpływ na wypalanie DPF ? Bo słyszałem różne teorie. Okazało się, że miałem walnięty sterownik i rzeczywiście z rana przy minusowych temperaturach dało się odczuć delikatne falowanie obrotów silnika i ledwo zauważalny ruch obrotościomierza. Profilaktycznie wymieniłem świece i sam sterownik ( niestety okazalo się, że jedna jest tak zapieczona, ze nie da się jej odkręcić, ale jest sprawna). Dziękuję wszystkim za odp. i samo zainteresowanie tematem. Pozdrawiam !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz silnik N47 to TAK

Brak sprawnego systemu podgrzewania powoduje blokadę procesu wypalania filtra DPF.

Opublikowano
To dziwne co piszesz ponieważ ja w tym roku praktycznie cały sezon letni jeździłem z uszkodzonym sterownikiem ( brak komunikacji ) a chyba z miesiąc zupełnie bez sterownika i nie było żadnych problemów dpf wypalał się bez problemu poranny rozruch też nie dawał żadnych objawów dopiero jak temperatura spadła poniżej 5 st to rano zatelepało silnikiem ale założyłem nowy sterownik i po problemie ! Oczywiście mam N47
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie to kwestia wersji oprogramowania na DDE. Jedne wymagaja sprawnego systemu grzania świec inne nie. Zawsze byłem przekonany, że grzanie świec nie ma nic wspólnego z DPF, ale trafiłem na M57 w X5, gdzie dopiero po naprawie grzania świect DPF wypalił się. Moje N47 nie potrzebuje sprawnego układu grzania świec, dlatego myślę, że to kwestia DDE i jego oprogramowania.
Opublikowano
Super, dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Ja mam M47N2. Miałem problem z podnoszącym się poziomem oleju, ale okazało się, ze to wina zapchanego DPF. No i przy tej okazji zostały sprawdzone wtryski. Teraz jest niby wszystko ok, ale jak będzie reagował DPF na krótkie odcinki, zobaczymy. Mechanik z warsztatu powiedział, że przynajmniej raz w miesiącu muszę go przegonić po autostradzie z 15 min. Świece i sterownik działają, także okaże się w dalszej eksploatacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zakup aplikację BTool i promem z wypalaniem DPF zniknie.

Szwagier miał też problem z zapchanym filtrem. Termostat niedomagał i proces wypalania był zablokowany w wyniku zbyt niskiej temperatury płynu chłodzącego ( w zależności o ECU silnika ta temperatura

płynu chłodzącego musi wynosić powyżej 60°C bądź 75°C ) .Dzięki w/w aplikacji i przejechaniu 40km udało nam się wypalić DPF.

Oczywiście musiał zrobić termostat/termostaty .

Po tym wszystkim sam zakupił aplikacje i interfejs Bluetooth.

Ja kupiłem taki....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208


Temat o aplikacji BTool......

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.