Skocz do zawartości

Zaczęły się przymrozki i mam znów ten sam kłopot...zegary


Fausto

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęły się przymrozki i mam znów ten sam kłopot...ZEGARY!

Dziś rano wchodzę do samochodu...odpalam...a tu wskazówka obrotomierza zaczyna wariować ..... lata po całej skali przez kilka sekund a następnie opada na jakieś 900obr/min. Później już po dodaniu gazu dochodzi max. do jakieś 1200obr/min i dalej nie chce. W czasie jazdy okazuje się że i prędkościomierz też nie wskazuje....dochodzi do max 40km/h i dalej nic. W poprzednią zimę miałem to samo ale problem ten pojawiał się dopiero jak było powyżej -10 stopni. A dziś ...2 stopnie i znów to samo.... muszę coś zrobić....tylko nie wiem co. Temperatura spada :-)) Proszę o jakieś rady. Pozdrawiam/Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna zależność w tym wszystkim....jak odpalę samochód i te zegary nie działają, to wystarczy, że samochód pochodzi 3-5minut później muszę go zgasić i odczekać jakieś następne 5 minut i już wszystko działa. Jak wcześniej próbuję odpalić np. po 1 minucie to nie pomaga...trzeba odczekać znów ok. 5minut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem

U mnie nie działają wcale prędkościomierz ekonomizer wskaźniki temperatury i paliwa oraz licznik dzienny i całkowity.

 

Po włączeniu ogrzewania i pracy około 5 minut po ponownym zgaszeniu i odpaleniu jest ok.

 

Występuje to tylko rano jak jest zimno. Jak w dzień samochód stoi pod moją pracą 8 - 9 godzin i jest ciepło ten problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że jeśli samochód troche postoi (wyłączony)

 

Jak przekręcam kluczyk w pozycję 1 to nie wyświetlają się licznik całkowity i dzienny. Jak przekręcam w pozycję 2 - to samo i nie wyświetla się choć powinien wyświetlacz główny (ten z inspekcjami i powiadamianiem o awariach).

 

Wystarczy jednak włączyć rozruch (pozycja kluczyka 3) momentalnie zegary zapalają się i wszystko się wyświetla.

 

Nastepnie jak wyłącze silnik i ponownie przękręce kluczyk w pozycję 1 jest już prawidłowo - wyświetlają się licznik całkowity i dzienny. I podobnie pozycja 2 - wyświetlają się liczniki kilometrów i inspekcji. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Adama:

 

RAda aby faktycznie wyjąc np wtyczki i przeczyścić kontakty ,złącza itp. jest prawidłowa.Można jeszcze sprawdzić i poszukać "zimnych" lutowań w zegarach. NAtomiast teza że zimno ogranicza przewodnosc jest......baaardzo błędna.. a twierdzenie że wzrost temperatury ją poprawia jest jeszcze gorsza..Wzrost temperatury w przewodniku powoduje wzrost jego rezystancji i gdyby tak nie było to żarówka nie mogła by swiecić :-))

 

przykładów jest wiele lecz nie ma co ich tu przytaczać na forum.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.