Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od razu chciałbym zacząć od tego że jestem posiadaczem Bmw F31 320d 190hp i jest to moje pierwsze BMW w życiu :) więc nie jestem bardzo w temacie co do modyfikacji (5 lat tylko samochody grupy VAG posiadałem) mam piękną Bejce w pakiecie M performance ale bez tych pięknych zacisków z M pakietu :( i trochę mi to nie pasuje że są tam te podstawowe szare zaciski i pytanie moje jest takie, czy te zaciski od M są inne i lepsze ? czy to tylko efekt wizualny tzw malowanie ich ? Pytam ponieważ chcę albo wymienić albo dołożyć te z M pakietu ponieważ autu brakuję tylko tego :) Proszę was o pomoc i zrozumienie w niewiedzy :)
Opublikowano

Czesc. Kilka miesiecy temu wymienialem uklad hamulcowy na m performance. Roznice sa takie ze zaciski maja 4 tloczki z przodu i 2 tylu i tarcze sa wieksze(312mm/300mm w serii i 370mm/345mm w M) co wplywa oczywiscie na wydajnosc. Mam ten sam model tylko ze w sedanie i tez brakowalo mi hamulcow do kompletu. Tu gdzie mieszkam nie moglem zalegalizowac modyfikacji w mocy bez wiekszych hamulcow wiec wymiana miala wiecej zalet niz tylko optyczna zmiana. Wszystko zalezy jakim budzetem dysponujesz i czy chcesz pakowac 10tysi na modyfikacje hamulcow. Jesli uzytkujesz auto w sposob normalny i seryjne hamulce spelniaja swoja role to mozna wypiaskowac i pomalowac zaciski i zalozyc jakies nawiercane Zimmermany.

Pozdro

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przeglądaj sobie oferty zacisków na allegro i jak będzie atrakcyjna cena to kup - wtedy dokupisz tarcze itd.

Ja tak szukałem, znalazłem sprzedającego i poza allegro zaciski 370/345 kupiłem w super stanie za 2000zł.

Do tego tarcze (brałem nawiercane, nacinane dwuczęściowe brembo), klocki, tarcze kotwiczne, przewody w oplocie, kołki blaszki i inne pierdoły - bez robocizny wyszło mi ok. 4500.

Jak masz ręczny 185mm to zostaje bez zmian.


Do zacisków 340/345mm potrzebujesz felgę min. 17cali.

Do zacisków 370/345mm potrzebujesz felgę min. 18cali.


Różnica w hamowaniu gigantyczna, zwykłe hamulce puchną w oczach.


Jak masz więcej kasy ale chcesz zaciski w idealnym stanie to z tego co pamiętam cypisek21 sprzedaje trochę drożej zaciski 340/345 i ma adaptery na 370mm.

spacer.png

Opublikowano
Czesc. Kilka miesiecy temu wymienialem uklad hamulcowy na m performance. Roznice sa takie ze zaciski maja 4 tloczki z przodu i 2 tylu i tarcze sa wieksze(312mm/300mm w serii i 370mm/345mm w M) co wplywa oczywiscie na wydajnosc. Mam ten sam model tylko ze w sedanie i tez brakowalo mi hamulcow do kompletu. Tu gdzie mieszkam nie moglem zalegalizowac modyfikacji w mocy bez wiekszych hamulcow wiec wymiana miala wiecej zalet niz tylko optyczna zmiana. Wszystko zalezy jakim budzetem dysponujesz i czy chcesz pakowac 10tysi na modyfikacje hamulcow. Jesli uzytkujesz auto w sposob normalny i seryjne hamulce spelniaja swoja role to mozna wypiaskowac i pomalowac zaciski i zalozyc jakies nawiercane Zimmermany.

Pozdro

 

Jeżeli miałbym 8-10 tysięcy wyłożyć na hamulce, to trochę za drogo uważam :( nie mam tutaj silnika 300+ konnego tylko Dieselek w 236km, wiadomo że na pewno mogą być wydajniejsze od seryjnych...

 

Przeglądaj sobie oferty zacisków na allegro i jak będzie atrakcyjna cena to kup - wtedy dokupisz tarcze itd.

Ja tak szukałem, znalazłem sprzedającego i poza allegro zaciski 370/345 kupiłem w super stanie za 2000zł.

Do tego tarcze (brałem nawiercane, nacinane dwuczęściowe brembo), klocki, tarcze kotwiczne, przewody w oplocie, kołki blaszki i inne pierdoły - bez robocizny wyszło mi ok. 4500.

Jak masz ręczny 185mm to zostaje bez zmian.


Do zacisków 340/345mm potrzebujesz felgę min. 17cali.

Do zacisków 370/345mm potrzebujesz felgę min. 18cali.


Różnica w hamowaniu gigantyczna, zwykłe hamulce puchną w oczach.


Jak masz więcej kasy ale chcesz zaciski w idealnym stanie to z tego co pamiętam cypisek21 sprzedaje trochę drożej zaciski 340/345 i ma adaptery na 370mm.

 

Co do postu drugiego kolegi, to jeżeli zamknę się w 3-4 tysiącach to można pomyśleć o wymianie takich zacisków oraz tarcz, tylko czy przy takiej mocy ma to sens ?? posiadam felgi 19 cali czyli pewnie potrzebowałbym 370/345mm a widzę że na Alledrogo ciężko znaleźć jest takie zaciski :( jest pełno 340/345mm w rozsądnych cenach

więc nie wiem czy próbować modyfikować coś.

Opublikowano
Musisz też pamiętać o kosztach serwisowania takiego zestawu . Np. wymiana samych klocków z czujnikami to minimum 900zł poza aso a w aso 1200zł.
Opublikowano
Musisz też pamiętać o kosztach serwisowania takiego zestawu . Np. wymiana samych klocków z czujnikami to minimum 900zł poza aso a w aso 1200zł.

 

Spoko, cena klocków nie jest taka duża ;) ale dzięki za info, Jeszcze mam pytanie do Kuj0n czy skoro mam 19 cali felgę to muszę mieć zaciski 370/345mm ??? czy mogę te mniejsze zakupić ??


Bardzo dziękuję wam za pomoc :) będę starał się wrzucać zdjęcia prac wymiany jeżeli przeforsuje to w odpowiedniej kwocie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Chodziło mi o to, że:

- na zacisk 370mm nie założysz felgi 17cali - potrzeba minimum 18cali lub większą,

- na zacisk 340mm nie założysz felgi 16cali - potrzeba minimum 17cali lub większą.


Jak całość wykonasz sam to masz szanse zmieścić się w 4000 (oczywiście kupując tarcze i klocki z zamienników), jak komuś to zlecisz to nie ma raczej szans. Chyba, że nagle spadła cena zacisków. Jak ja szukałem to obojętnie jaki rozmiar zacisków (370p i 345p/340t) kosztował ok. 1500/oś.

spacer.png

Opublikowano
Chodziło mi o to, że:

- na zacisk 370mm nie założysz felgi 17cali - potrzeba minimum 18cali lub większą,

- na zacisk 340mm nie założysz felgi 16cali - potrzeba minimum 17cali lub większą.


Jak całość wykonasz sam to masz szanse zmieścić się w 4000 (oczywiście kupując tarcze i klocki z zamienników), jak komuś to zlecisz to nie ma raczej szans. Chyba, że nagle spadła cena zacisków. Jak ja szukałem to obojętnie jaki rozmiar zacisków (370p i 345p/340t) kosztował ok. 1500/oś.

 

Dobra, to już wszystko wiem :) będę w tym temacie próbował podjąć się tego.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ....podłącze się do tematu.

Posiadam G30 520d w M pakiecie niestety hamulce są standard czyli zwykłe szare 330mm o ile pamiętam. Kupiłem więc na aukcji zestaw od bodajże 7 serii 370mm przód i tyl Brembo 4 zaciskowe żeby ładnie komponowały się z 20' felgami i tyle o ile sama wymiana zacisków i tarcz to nie problem słyszałem że nowy większy zestaw hamulców trzeba zakodować do auta. Czy ktoś to robił może w G30 a jeśli tak to które moduły i wartości edytować.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.