Skocz do zawartości

M57D30 falujące obroty


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Mam zagwozdkę. Skacze ciśnienie na listwie od wartości 270 do 400 od razu po uruchomieniu silnika. Po chwili się uspokaja i utrzymuje się na 348 czyli tyle co ma być. Po dodaniu gazu znowu wchodzi w falowanie, ale nie za każdym razem. Ciśnienie wstępne teraz 4,25 bar. Był padnięty zaworek zwrotny, myślałem, że to jest powodem, ale nie. Wymieniona wtyczka czujnika na listwie nic nie dała. Pompa CR zregenerowana pół roku temu - komplet wszystkich uszczelek, bez problemu osiąga 1000 bar, na wyższe ciśnienia nie patrzyłem. Korekty nie są idealne, w zależności od cylindra -1,5 do +3 na zimnym, po rozgrzaniu dużo lepsze, ale widać, że pływają cały czas. Nie robiłem próby przelewowej, nie wiem czy to ma sens w tym momencie.


Pruć znowu regulator na pompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, przeczyść go.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, to nie są dobre korekty, ale jeśli ciśnienie paliwa jest niestabilne to korekty też będą świrować, bo silnik nie może złapać równej pracy. Wyciągnę regulator ciśnienia tylko nie wiem co tam się mogło stać skoro pół roku temu wymieniałem w nim uszczelki. Chyba, że były jakieś trefne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic się nie zmieniło :( Wyjąłem regulator, ale tam się nie ma czego czepić. Te uszczelki mają pół roku.


IMG-20210910-122746.jpg


Przedmuchałem powietrzem, poskładałem i silnik nadal robi wrum, wrum, wrum... Czy to jest możliwe, że jednak wtryski powodują takie fluktuacje ciśnienia ? Cały czas byłem przekonany, że pompa niezależnie ma utrzymywać zadane ciśnienie przy danych obrotach, ale może się mylę ? Co mogę jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wtyczki już wyciągałem. Korekty nie są idealne już od pewnego czasu, powiedzmy, że około roku. Robiłem wtedy czyszczenie Spulungiem na krótko pod pompę, ale korekty się nie zmieniły, filterek po czyszczeniu został czysty. Jest duże prawdopodobieństwo, że wtryski wymagają regeneracji, ale problem, który się pojawił dodatkowo to niestabilne ciśnienie na pompie CR. Może to trochę głupie, ale mogę to zobrazować w taki sposób, że jak są złe korekty i w INPA je wyłączysz to silnik robi takie "du du du du" i czuć wtedy drgania. Natomiast jak wysokie ciśnienie się huśta to robi "wrum wrum wrum" trochę jak zepsuta kosiarka. To się po chwili stabilizuje, ale jak dodam gazu to znowu wpada w rezonans.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagraj korekcje podczas jazdy, z lekkim obciążeniem, do 1500 rpm, więc wysoki bieg i mała prędkość.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę offtop ale cisnienia na regulatorze za filtrem ustaw 4.2 mniejwiecej bo widzę że masz 4.25 a tyle maks czyta czujnik (chodzi o to żebyś przypadkiem nie miał za dużo bo pompa zrobi pa pa).

OK, dzięki, nie wiedziałem :cool2:

 

Nagraj korekcje podczas jazdy, z lekkim obciążeniem, do 1500 rpm, więc wysoki bieg i mała prędkość.

Spróbuję, bo to automat. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienie wstępne zbiłem na 4,21 i mniej się nie da, śruba regulacyjna jest już luźna. Manometr pokazuje wtedy 3 bar :?: Sugerowałem się zegarem i ustawiłem na manometrze 4,2 bar, to wychodzi, że było dużo za dużo. Nie wiem, chyba pokazuje bzdury w takim razie.

 

Nagraj korekcje podczas jazdy, z lekkim obciążeniem, do 1500 rpm, więc wysoki bieg i mała prędkość.

Niestety to mi się nie udało, nie mogę utrzymać obrotów przez dłuższą chwilę, trochę brakuje miejsca w mojej okolicy i ciężko połapać się na filmie o co kaman. Mógłbym spróbować to zrobić programem TestO, ale nie sprawdzałem czy rejestruje korekty. Natomiast może to nie jest konieczne, nagrałem filmik na postoju, silnik rozgrzany, przy przełączaniu na D (około 13 sekunda), hamulec wciśnięty, widać, że korekty się pogarszają szczególnie piąty wtryskiwacz idzie na wartość 3. Przełączenie na N około 30 sekundy, potem znowu D.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na manometrze mam ustawione 4.1 (na oko) i inpa pokazuje 4.1 około czyli identycznie jak manometr. Manometr pokazuje na pewno dobrze, może czujnik na filtrze? Spróbuj go wypiąć i sprawdź co się dzieje

Chyba że faktycznie manometr do dupy..

Edytowane przez Djflex20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś trop bo manometr to proste urządzenie i trudno aby było zepsute a 3 bar na manometrze a pokazuje 4 na komputerze to jest coś nie tak bo te wartości zazwyczaj się zbiegają (te z manometru i z inpy) ustaw tak jak pisałem na manometrze 4 bar i wtedy odepnij wtyczke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To może inaczej:

na początku ustawiłem na manometrze 4,2 i INPA pokazywała 4,25. Myślałem, że jest OK. Potem napisałeś, żeby zmniejszyć, bo to granica pomiaru czujnika. Więc kręciłem śrubką i dopiero jak na manometrze zeszło do 3 bar to na INPA drgnęło i pokazało 4,21 bar. Niestety nie mogę zrobić lepszego zdjęcia.


IMG-20210911-092839.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mógłbyś ją wykręcić całkiem i wtedy zobaczyć co pokazuje manometr oraz INPA ?


Jakby nie było to teraz jest dużo lepiej na wysokich obrotach, ale dalej nie wiem co z tym falowaniem... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak jak pisałem, ustaw na manometrze 4 bar i odepnij wtyczke na filtrze paliwa od czujnika cisnienia, nie sugeruj się inpa (przy odłączonej wtyczce zawsze pokazuje 4 bar równo) i zobacz czy będzie jakaś poprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy praktycznie wykręconej pokazuje około 2 bar

A u mnie 3 bar na manometrze, 4,21 bar INPA

 

Spróbuj zrobić tak jak pisałem, ustaw na manometrze 4 bar i odepnij wtyczke na filtrze paliwa od czujnika cisnienia [...] zobacz czy będzie jakaś poprawa

Już tak robiłem. Jeśli chodzi o pracę silnika to nic się nie zmienia. Na manometrze było 4 bar, INPA 4,25 bar. Dopiero całkowite wykręcenie śrubki daje manometr 3 bar, INPA 4,21 bar. Na starym zaworku było 3,78 bar, a po zaciśnięciu wężyka 4 bar INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie raczej manometr uszkodzony chociaż dziwi mnie to że prawie masz wykręconą srubke i dopiero na inpie pokazuje 4 bar, test przelewowy wtryskow zrób dużo powie, nawet jeśli to miałyby nie być wtryski to możesz to zrobić profilaktycznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.