Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Aby wyjąć półoś rozpiąłem amortyzator na dole. I teraz nie mogę tej śruby włożyć. Naciskam na tarczę hamulca ale dalej ten otwór z tulejką nie trafia w otwór. Co trzeba zrobić ,żeby ta śruba tam weszła ?

c558f08199e95981.jpg


PS. E39 535

Edytowane przez Jacky X
Od dawna planowałem zakup bmw...
Opublikowano

Są opcje:

1. jak kolega wyżej napisał, odkręć łącznik stabilizatora wtedy piasta pójdzie bardziej w dół;

2. Zaprzyj czymś o amortyzator i probuj go ścisnąć aż tuleja sięgnie otworu.

3. Podnieś drugą stronę samochodu (efekt będzie podobny do odkręcenia łącznika).


PS. To nie jest McPherson.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To musisz mieć ścisk z pojedynczym zębem, bo sprężyny są małej średnicy. Wymieniałem parę miesięcy temu sprężyny z amortyzatorami tył w sedanie bez użycia łoma, ściskania sprężyn czy innych kombinacji alpejskich. Wystarczył lewarek oparty o wahacz łamany i po sprawie. Oczywiście ściągacza do sprężyn używałem do rozbrojenia kolumny.

 

PS. To nie jest McPherson.

Jak nie jak tak ?


Screenshot-2021-08-30-at-22-52-23-Cz-ci-do-samochod-w-Najlepsze-cz-ci-do-BMW-czescidobmw-pl.png

Opublikowano

Mam dwie możliwości albo próbować ścisnąć amortyzator albo obniżyć wahacz. (Ewentualna kombinacja jednej czynności i drugiej).

Koledzy sugerują , że można ten problem rozwiązać cisnąć na wahacz lewarkiem i ustawią się te otwory właściwie.Ewentualnie rozpiąć stabilizator żeby było łatwiej.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Opublikowano
Masz odpowiedź wyżej... Podnosisz druga stronę auta (cały tył w górze) i powinno wejsc bez oporów, ewentualnie podlewarowac za wahacz od spodu
Opublikowano

Jak nie jak tak ?

 

Mnie uczyli dawnymi czasy, że kolumna MacPhearsona to rozwiązanie zawieszenia PRZEDNIEGO polegające na połączeniu amortyzatora, sprężyny które jednocześnie pełnią rolę osi obrotu zwrotnicy.

Widać, że wystarczy połączyć amortyzator ze sprężyną i już mamy kolumnę MacPhearsona... (bo raczej z tyłu to nie ma zwrotnicy ani osi obrotu... więc takiej funkcji to nie pełni). Czyli w komarku gdzie w sprężynie był amortyzator mieliśmy też do czynienia z kolumną MacPhearsona :-)


Oj, wynalazca się w grobie przewraca. No ale cóż - nazwa ładna :-)

Opublikowano

A teraz rozwiązanie zagadki.


Jak była rozpięta półoś to nie mieliśmy tyle siły w rękach aby złożyć amortyzator z piastą. Okazało się ,że kiedy półoś była skręcona z dyfrem wystarczy niewielka siła aby zapiąć amortyzator do piasty i to skręcić. :D

Nie widać było żadnych naprężeń a mimo to tak to zadziałało.

Od dawna planowałem zakup bmw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.