Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z uszczelką przy turbinie. Rozmawiałem z kilkoma osobami, widziałem parę aut i wszędzie ta rura od turbiny jest sztywno przykręcona, a u mnie pomimo nowej uszczelki lata na wszystkie strony i się poci. Rozebrałem to znowu i nie mogę dojść do wniosku co można tam źle złożyć, aby ta rura była sztywna i nic nie ciekło. Jakieś rady?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Zobacz jak jest na innych 3.0d m57 e60 e61 na inne auta nie patr, ze, bo bmw ma swoje wymysły. U mnie nic kolo turbiny nie lata na odpalonym aucie wszystko sztywno siedzi jak gazuje.


Ale kto tam wie jak to wyglada podczas jazdy i kick downie spod.

Opublikowano
Bardziej chodzi o to, że ruszam ręką i ta rura chodzi w każdą stronę. już myślałem o patencie, żeby na próbę coś tam podłożyć i mocniej docisnąć tą uszczelkę...
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Uszczelka jest JEDNORAZOWA


Raz założona i dociśnięta nie nadaje się na ponowny montaż bo szybko puści czy tego chcemy czy nie

Potwierdzam również opinie, że tylko ORI uszczelka zdaje egzamin, zamienniki szybko puszczają


TAK rura ma mieć lekki luz i ma się kiwać na boki jak mocno naciskasz tą alu rurę ale nie do przesady


Elementy muszą być czyste i odtłuszczone

Uszczelkę nasadzasz na rurę, odwijasz, nasadzasz metalowy szeroki pierścień opuszczasz klamrę i przekręcasz ją aż zahaczy się o jedną śrubę która jest wkręcona już w turbo a drugą śrubką dokręcasz i będzie trzymać


Jeżeli nie odtłuścisz lub pozostawisz w oleju to będzie puszczać

Jeżeli przytniesz lub źle założysz uszczelkę to będzie puszczać

Jeżeli zdemontujesz i zamontujesz na tej samej to będzie puszczać

Jeżeli zamontujesz tani zamiennik to będzie puszczać


No i plus nie wolno mocno naginać rury bo wówczas możemy przeciąć uszczelkę przez tą metalową opaskę która jest cienka i ostra

Opublikowano
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Ciężko mi tylko wierzyć, że ona może być jednorazowa, i że zamiennik może puszczać skoro ma identyczne wymiary
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Niestety tak jest i tak zapewne jest w dokumentacji i sam doświadczyłem tego, że wkładałem praktycznie w idealnym stanie uszczelkę i ciekło zaraz a po demontażu wygląda jak NOWA cały czas.

Większość śrub w aucie również jest jednorazowa, nikt o tym nie wie i każdy skręca na te same. Niby działa i jest ok ale czasem potem może się ukręcić przy wykręcaniu ponownym lub dokręcaniu albo poluzować podczas wibracji czyli zwykłej eksplatacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.