Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne Grono!! :hand: :hand: :dance: :dance: :hand: :hand:


Rok temu zakupiłem swoje pierwsze E61 2,5d 2006r, 177km. przed lift :roll: Ogólnie od samego początku borykam się z pewnym problemem.. Otóż od samego początku podczas wypalania DPF'a bawarka wchodziła w tryb awaryjny i traciła moc, dany błąd dało się skasować, wyłączyć silnik, lub przez obd.. Aż tutaj nagle pewnego pięknego słonecznego dnia auto wchodzi w tryb awaryjny jak tylko dam trochę więcej gazu, oczywiście błąd dało się skasować.. Przejechałem pół metra nawet nie dając gazu, od nowa to samo.. W ogóle nie chciała się rozpędzić, do 60 km/h potrzebowała z 2km... Oddałem do mechanika, pierwsza diagnoza to kolektor wydechowy.. Zamiana na żeliwo, rury od dolotu nowe, uszczelki również, podciśnienia sprawdzone - są w porządku. Odebrałem auto, przejechałem się kilka km i od nowa to samo, jadę znowu do danego mechanika, a on rozkłada ręce, bo nie wie, co jest pięć.. OK.. Jadę do innego "speca" od bemki. Pierwsza diagnoza to zmienna geometria turbo i jakieś styki które sterują turbo (podobno przepalone). Mówię dobra, skoro tak, to zrób to i zobaczymy.. Oddał turbo do "regeneracji" poskładane i nadal to samo.. Dzień później znowu inna diagnoza, że DPF jest na wykończeniu i trzeba wyczyścić (nie było czasu na wypalanie w piecu), więc wziął karcher i jakiś płyn, i zaczął go czyścić.. Wszystko poskładał, przejechał się i działa... Dzwoni do mnie mówi, że bawarka jest na chodzie i mogę przyjechać po odbiór.. Przyjechałem, zapłaciłem i wyjeżdżam z garażu nie chciałem jej od razu dawać, bo widziałem, że jest zimna. Przejechałem się kilka km, aż się nagrzeje.. No to mówię, but... But.. But.. A ona dopiero mi kręci od 2.5tyś rpm.. Błędu który wywalało nie ma, ale nadal jest ta dziura, gdzie przedtem brała od samego dołu.. Dzwonię do niego, a on mi mówi, że tak właśnie jest z turbo które zostaje regenerowane.. Dobra głupi jestem to uwiężę mu, przejechałem 1000 km do roboty, sprawdzam błędy, a tam od nowa to samo.. Ten sam błąd, skasowałem go przejechałem się i wrócił, ale bawarka nie straciła mocy.. To znowu jej but, a błąd nadal ten sam.. I tak się borykam z tym problemem już od prawie roku.. Może ktoś miał podobnie z tym, a najbardziej zastanawia mnie to turbo.. Dlaczego tak się stało, przecież odczuwam teraz jakby bemka straciła z 50km.. Poniżej przesyłam ss'a z danym błędem;

Na-forum.jpg


Dzięki wielkie, pozdro!!!

Opublikowano

Nadal masz problem z doładowaniem,na poczatek trzeba ustalić czy za niskie,czy za wysokie.

Proponuję jazdę z kompem z podglądem na wartości zadaną(oczekiwaną) i wartość osiągniętą.

Najlepiej nagraj parametry doładowania.

Opublikowano

w tym roczniku problemem jest DPF. Twoj dpf ma juz 15 lat i jest poprostu smietnikiem. Jego wypalanie na 200% nie wypala go juz do konca i caly czas jest w pewnym stopniu zabity i zmula ci auto. Regeneracja DPF jest nieoplacalna kosztuje okolo 1500 pln wymieniany filtr i czujniki.


Pranie dpf pomaga na chwile.


Jakbys skasowal dpf-a to bys dostal duzy zastrzyk mocy i turbo by wczesniej wstawalo. Pucha zostaje tylko sie filtr wydmuchuje z puchy dpf i wyprogramowuje sie dpf z kompa a serwis sie ustawia na 100 000 km czy wiecej.


Turbo po regeneracji ma wstawac od 1800 obrotow w silnikach M47 i M57.

Opublikowano
w tym roczniku problemem jest DPF. Twoj dpf ma juz 15 lat i jest poprostu smietnikiem. Jego wypalanie na 200% nie wypala go juz do konca i caly czas jest w pewnym stopniu zabity i zmula ci auto. Regeneracja DPF jest nieoplacalna kosztuje okolo 1500 pln wymieniany filtr i czujniki.


Pranie dpf pomaga na chwile.


Jakbys skasowal dpf-a to bys dostal duzy zastrzyk mocy i turbo by wczesniej wstawalo. Pucha zostaje tylko sie filtr wydmuchuje z puchy dpf i wyprogramowuje sie dpf z kompa a serwis sie ustawia na 100 000 km czy wiecej.


Turbo po regeneracji ma wstawac od 1800 obrotow w silnikach M47 i M57.

 

Dałbym radę to sam ogarnąć, czy raczej musi być od tego jakiś spec? I też druga sprawa mieszkam, w Belgii i boję się, że mogę mieć duży problem na przeglądzie, bo bardzo są uczuleni na emisje spalin..

Opublikowano

Pucha cala zostaje jest na srubach nawet ciecia nie bedzie zadnego puchy dpf-a.


W Polsce to musisz zrobic, w Belgii czy Holandii cie skroja na potege za takie cos. W Polsce tunerzy zrobia calosc za 600-700 pln.


Odczucie bedzie takie jakbys mial jakas szmata cienka zatkany wydech i jakby nagle to wylecialo z wydechu auto zwawsze i to odczuwalnie. Na maxa but w podloge ci pusci dymka jedynie na normalnej jezdzie nie dymi na cieplym silniku.


Na przegladzie zagladaja na wydech czy pucha jest katy rzadko mierza emisje spalin.


Bedziesz kiedys w Polsce to tam to zrob dasz 180 euro, a na moje to w Belgi Holandi ci za to zaspiewaja minimum 350-400 euro tam tak kroja.


Jak ci turbo wstaje o 2500 obrotow to ty startujac ze swiatel przegrasz z kazdym nawet golfem 1.9 110 koni co mu dmucha turbo od 1700 obrotow.


W tych M47 M57 sie zalaczaja turbiny po regeneracji od 1800 obrotow.


Natomiast ty masz nastawnik elektroniczy turbiny i to on nastawia od kiedy ma sie doladowanie zalczyc, wiec albo nastawnik nie zostal zregenerowany i nastawia zle albo dpf blokuje turbine albo sie turbina zacina i sie odwiesza od 2500 rpm.


albo i najbardziej prawdopodobne - zle zregenerowali turbine.


bo to jest niemozliwe ze plula olejem a wstawala od 1800 rpm i chodzila dobrze, a po regeneracji wstaje od 2500 rpm.


Po regeneracji turbo ma mocniej wstawac i dokladniej doladowywac, a tu jest gorzej niz bylo jedynie uszczelnili turbo ze olejem tak nie pluje.


Poza tym turbine sie regeneruje osobiscie, a nie przez kogos. Sam oddajesz turbo na regeneracje i wystawiaja ci 1 rok gwarancji na turbine na papierze, a nie , ze mechanik gdzies tam wyslal zregenerowal i teraz ty chodzisz do mechanika on robi inne auta i umywa rece bo juz nie bedzie mial kasy z ciebie.


Zle to zrobiles.

Opublikowano
W Polsce będę dopiero za rok, a tak jeździć się w ogóle nie da.. Jest tak jak piszesz, że jakiś golf łyka mnie jak chce, w trasie to już w ogóle.. O jakimś szybszym wyprzedzaniu to mogę zapomnieć, nawet pod górki na autobanie miałem problemy, tempomat ustawiony na 140, a ona mi do 120-110 zwolniła.. Co do ceny tutaj to jest tak jak piszesz, cenniki nie wiem skąd oni mają.. I tak właśnie miałem, że przed regeneracją wstawała mi od 1800 rpm, i było czuć wgniatanie w fotel, a teraz to jest katastrofa jakaś.. Jeszcze ten mechanik polecił mi kupno nowego DPF'a, znalazłem na allegro nówkę za tysiaka, czy to mogłoby załatwić sprawę? Chciałbym w ogóle sprawdzić, czy jest to problem z dpf, czy z tym turbo.. Wiem o tym, że turbo oddaje się osobiście, ale nie miałem już na to czasu, bo za dwa dni musiałem już wracać do Belgii, a oni termin mieli dopiero na za tydzień, więc wyszło jak wyszło..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób sobie podgląd na ciśnienie doładowania . Zobacz ile jest tego na idle . Chyba jest też podgląd na oczekiwane ciśnienie . W idle jest 1000 Hpa ( no atmosferyczne z drobnymi odchyłkami ) . Już przy średnim bucie powinno osiągać max ( nie wiem ile ten ma 1,5 Bara ) czyli wskazanie 2500 Hpa . Możesz mieć poprostu zepsuty albo zawalony syfem czujnik ciśnienia w dolocie . To są drobne pieniądze zanim rozkopiesz pół silnika .
Opublikowano

Masz 2200 zadane hpa, a pompuje ci 1900 hpa.


Masz leak boostu - niedoladowanie. Turbo ewidentne jest przez cos blokowane albo uszkodzone.


Mechanik wedlug mnie cos przywalil w ciula z ta regeneracja kto wie czy on w ogole oddal na regeneracje do jakiejs profesjonalnej firmy czy sam tego nie rozebral u znajomego jakiegos na szybko nie zmienili 1 czesci na krzyz przemyli i dali z powrotem do samochodu.


Rzeczywiste powinno dochodzic do 2600 hpa i zadane, a tutaj ledwo do 1900 hpa wstaje turbo - masz strate cos 20% mocy samochodu przez to.


Jest opcja , ze dpf blokuje zabity spaliny i auto jest przytkane zmulone i po kasacji dpf nagle cala moc wroci.


DPF i Turbina do ogarniecia. Zacznij od dpf.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.