Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Silnik N47 2.0d. Pojawił się check engine, bez żadnych objawów. Po podłączeniu do kompa następujące błędy:

452A- system filtra cząstek stałych, stały

4873-chlodzenie EGR, wiarygodnośc, stały

4CAE-kontroler układów recyrkulacji gazów wydechowych, stały

Wie ktoś może czym mogą być one spowodowane i co należy wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy błąd .......

Mówi o tym ,że zbliża się wymiana filtra DPF. Jeśli nie masz problemu z wypalaniem filtra ,w aplikacji BTool możesz zarejestrować wymianę filtra na nowy . Błąd nie powtórzy się.


Drugi błąd.....

Masz problem z klapą obejsciową umieszczoną w chłodniczce spalin.

Może być kilka przyczyn jej złego działania....

- wąż podciśnienia który dochodzi do elektrozaworu lub wychodzi z niego jest zniszczony/przetarty . Elektrozawór znajduje się na chłodniczce spalin.

- wadliwy elektrozawór

- gruszka , może mieć pękniętą membranę , lub ułamane ramię , które pcha inne ramię klapy obejsciowej chłodniczki spalin

- pękniętą sprężynę ramienia klapy obejsciowej chłodniczki spalin , znajduje się ona po lewej stronie chłodniczki spalin pod spodem

- zacięcie się samej klapy obejsciowej , w wyniku zbyt dużej ilości sadzy.


Zobacz czarny przewód podciśnienia , który przeciera się 10cm od elektrozaworu , o którym pisałem wcześniej. Przewód leży na bloku silnika , na ostrej krawędzi. Musisz go wymienić lub wzmocnić w tym miejscu.


Trzeci błąd......

Mówi o tym ,że zawór EGR ma za niskie napięcie zasilania , 100mV. Musisz sprawdzić kość i przewody pod kątem przerwy bądź złego styku.


Ps.

Następnym razem :search: :search: :search:

bo te błędy były już wyjaśniane na tym forum.

Opublikowano
Pierwszy błąd .......

Mówi o tym ,że zbliża się wymiana filtra DPF. Jeśli nie masz problemu z wypalaniem filtra ,w aplikacji BTool możesz zarejestrować wymianę filtra na nowy . Błąd nie powtórzy się.


Drugi błąd.....

Masz problem z klapą obejsciową umieszczoną w chłodniczce spalin.

Może być kilka przyczyn jej złego działania....

- wąż podciśnienia który dochodzi do elektrozaworu lub wychodzi z niego jest zniszczony/przetarty . Elektrozawór znajduje się na chłodniczce spalin.

- wadliwy elektrozawór

- gruszka , może mieć pękniętą membranę , lub ułamane ramię , które pcha inne ramię klapy obejsciowej chłodniczki spalin

- pękniętą sprężynę ramienia klapy obejsciowej chłodniczki spalin , znajduje się ona po lewej stronie chłodniczki spalin pod spodem

- zacięcie się samej klapy obejsciowej , w wyniku zbyt dużej ilości sadzy.


Zobacz czarny przewód podciśnienia , który przeciera się 10cm od elektrozaworu , o którym pisałem wcześniej. Przewód leży na bloku silnika , na ostrej krawędzi. Musisz go wymienić lub wzmocnić w tym miejscu.


Trzeci błąd......

Mówi o tym ,że zawór EGR ma za niskie napięcie zasilania , 100mV. Musisz sprawdzić kość i przewody pod kątem przerwy bądź złego styku.


Ps.

Następnym razem :search: :search: :search:

bo te błędy były już wyjaśniane na tym forum.

 

Mam pytanie do tego pierwszego błędu, mam też go u siebie cały czas, rozumiem, że jak go usunę tak jak mówisz to zniknie, ale mam teraz 50 g popiołu już, sadza wypala się normalnie, dalej będę widział ile jest popiołu?

Opublikowano
Nie, zresetujesz sztucznie wartość popiołu do 0g, dlatego warto przy adaptacji wyczyścić dpfa w specjalistycznej firmie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie , po wpisaniu że jest nowy filtr DPF wartość popiołu wyniosła ..... 0 .....

Mam nalatane 220kkm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wyczyszczeniu egr oraz chłodniczki, sprawdzeniu kabli oraz węży pod kątem zużycia i usunieciu błędów pojawił się dalej błąd 4cae oraz nowy 40d4. Wskazuje to na to, ze Zawór egr juz skonczyl swoja żywotność i należy go wymienić?
Opublikowano
Błąd od dpf został rozwiązany, został tylko od sterowania EGR i zastanawiam się czy może to wskazywać na końcówkę zaworu EGR.
Opublikowano

Burza1234


Mógłbyś mi poradzić w jaki sposób sprawdzić kość ? Jakie mają być wartości napięcia na poszczególnych pinach oraz czy robic to na zapalonym silniku czy na samym zapłonie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- pin nr. 3 , kolor przewodu niebieski , jest to zasilanie 5V

- pin nr. 4 , kolor przewodu brązowo - zielony , jest to minus/masa.

- pin nr. 1 , kolor przewodu biało - żółty , jest to aktywacja Siłownik recyrkulacji spalin

- pin nr. 2 , kolor przewodu szaro - zielony , jest to aktywacja Siłownik recyrkulacji spalin

- pin nr. 5 , kolor przewodu czarny , jest to

sygnał, siłownik recyrkulacji spalin


1.Napięcie zasilania serwomotoru 12 woltów

2.Częstotliwość aktywacji serwomotoru 1300 Hz

3. Napięcie zasilania czujnika Halla 4,5 do 5,5 V

4. Pobór mocy czujnika efektu Halla 20 mA



Mam tylko takie dane . Na resztę podpowiedzi musisz poczekać aż któryś z kolegów się odezwie....

Powodzenia... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.