Skocz do zawartości

[E91N52B25] "Rough Idle" Nierównomierna praca na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum i nie znalazłem...


Do rzeczy, niedawno udało się rozwiązać problem z błędami wyrzucanymi przez vanosy. Po ciężki bataliach z mehenkerem (nie polecam regeneracji) Wymieniłem elektrozawory, koła zmiennych faz rozrządu, filtry vanosa oraz profilaktycznie napinacz łańcucha na ori wszystkie błędy zniknęły.

Zostało jedna rzecz, która po prostu doprowadza mnie do szału. Przy odpaleniu auta na zimnym silniku albo po odpaleniu po kilku godzinach przez 10 - 20 sekund trzęsie silnikiem jak nie będę nic robił to sama się ustabilizuje a jak dodam gazu tak do 3 tys to się stabilizuje moment i czuć kopanie na tyłku po czym sytuacja się stabilizuje i silnik pracuje już dobrze. Żadnych kodów na chwilę obecną auto nie wyrzuca. Myślałem że ten problem był związany z vanosami ale zostały ogarnięte a rough idle na zimnym przez kilkadziesiąt sekund został.


Wymienione zostały:

cewki ori

wtryskiwacze ori

kompresja sprawdzona - 15 bar na każdym cyl

ciśnienie oleju - sprawdzone przy okazji vanosów

akumulator - nowy boscha

Przez poprzedniego właściciela - odma - ori disy - ori świece - boscha (20k + przebiegu)

Jutro będe wymieniał świece na NGK mam nadzieję że to załatwi sprawę chociaż wątpie.


Dane z Inpy nic nie wykazują sondy ok idą równo te przed i za katem. MAF reaguje poprawnie.


Powoli kończą mi się pomysły jeszcze będę robił test dymu czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Nie kopci z wydechu, bierze z 1-1,5l oleju na 10k. Test na CO2 w płynie negatywny.

Czytałem po różnych forach w PL i zagranicznych i jak jest podobny temat to albo nierozwiązany albo zapomniany dużo ludzi ma podobny problem więc chętnie podzielę informacją odnośnie rozwiązania problemu, może w przyszłości komuś się to przyda.

Z rzeczy typowo silnikowych to praktycznie wszystko sprawdzone został tylko ten nieszczęsny kolektor ssący tam musi być coś nie tak...


Dodam jeszcze, że auto ma pełną moc nie zamula, nie szarpie. Adaptacje były kasowane przez iste w trybie sleep mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli kończą mi się pomysły jeszcze będę robił test dymu czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.

Z rzeczy typowo silnikowych to praktycznie wszystko sprawdzone został tylko ten nieszczęsny kolektor ssący tam musi być coś nie tak...

 

Jeżeli to tylko te pierwsze sekundy to skup się na lewym powietrzu. Ja bym dodatkowo w przepustnicę spojrzał i wyczyścił, bo wtedy silnik korzysta z przepustnicy.

W twoim poprzednim wątku też ktoś pisał że sama przepustnica tez może być uszkodzona (chociaż ja sam o takich przypadkach nie słyszałem)


To mnie właśnie nurtuje: w którym momencie silnik przechodzi na sterowanie powietrzem przez valvetronik zamiast przepustnicy, jakie warunki musza być spełnione żeby zmienił sterowanie powietrzem.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie właśnie nurtuje: w którym momencie silnik przechodzi na sterowanie powietrzem przez valvetronik zamiast przepustnicy, jakie warunki musza być spełnione żeby zmienił sterowanie powietrzem.

Chyba gdzieś kiedyś czytałem, że po osiągnięciu temperatury 40 stopni zaczyna pracować valvetronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli kończą mi się pomysły jeszcze będę robił test dymu czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.

Z rzeczy typowo silnikowych to praktycznie wszystko sprawdzone został tylko ten nieszczęsny kolektor ssący tam musi być coś nie tak...

 

Jeżeli to tylko te pierwsze sekundy to skup się na lewym powietrzu. Ja bym dodatkowo w przepustnicę spojrzał i wyczyścił, bo wtedy silnik korzysta z przepustnicy.

W twoim poprzednim wątku też ktoś pisał że sama przepustnica tez może być uszkodzona (chociaż ja sam o takich przypadkach nie słyszałem)


To mnie właśnie nurtuje: w którym momencie silnik przechodzi na sterowanie powietrzem przez valvetronik zamiast przepustnicy, jakie warunki musza być spełnione żeby zmienił sterowanie powietrzem.

 

Bardzo dziękuje za rady sprawdzę to bo może rzeczywiście przepustnica może być nie halo a przy okazji sprawdzę czy odmę bo jak wali olejem to od tyłu na przepustnicy będzie ślad.

Chce zrobić próbę dymu ale w mojej okolicy są tak fantastyczni mechanicy, że nawet nie wiedzą co to jest :P ale mniejsza o to.


Co do sterowania to ja czytałem że jeżeli rozgrzeją się czujniki - sondy to wtedy nie korzysta już z deflautowej mapy tylko dostowosuje wszystkie parametry a vvt to od 3000 ogarnia? mogę się mylić nie jestem szpecem chętnie dowiem się jak to jest jeżeli ktoś będzie uprzejmy się wypowiedzieć.


Zmieniłem świece na nowe jest lepiej ale raz odpali spoko a raz odpali z lekkim wypadaniem zapłonu nie ma na to reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam jstestem nowy na forum. Mam taki problem z moim BMW e91 2.5 218km n52b25. Auto słabo sie zbiera brakuje mu dołu podczas przyspieszania czuć jakby coś go dławiło potem odpuszczało, na zimnym silniku zdjąłem dolot do przepustnicy i po dodawaniu gazu tak do 4-5tyś ruchy przepustnicy są monimane tak ok 5mm czy to normalne? podczas sterowania inpą przepustnica otwiera się i zamyka disy działają elektrozawory vanosa i filterki wyczyszczone. Jakieś pomysły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.