Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów chciałem przedstawić wam sytuacja jaka spotkała mnie w serwisie BMW Bydgoszcz. W czasie akcji serwisowej wymieniają przewód raczej kostkę z przewodem wysokiego napięcia za schowkiem na rękawiczki. Wymiana taka trwa około półtorej godziny tak naprawdę nic się nie zmienia ponieważ w naszych BMW nie masz żadnych wskaźników mówiących o doładowaniu czy temperaturze cieczy czy też temperaturze oleju więc nie mamy świadomości o niektórych ważnych wskazaniach. Jednakże ja zakupiłem wskaźnik który jest podłączony na stałe do OBD i pokazuje mi przede wszystkim temperaturę cieczy i jeszcze kilka innych wskazań również chwilowe ładowanie akumulator. Po wymianie wyżej wymienionego przewodu zauważyłem że ładowanie akumulatora jest bez przerwy jak z większości aut czyli około 14,5 volta. W moim aucie występuje urządzenie inteligentnego ładowania i odzyskiwania energii podczas hamowania a po wymianie przewodu przestało to działać. Napisałem maila do BMW Polska o zaistniałej sytuacji pojechałem również do serwisu w Bydgoszczy B naprawię lin to co zepsuł Jednakże główny serwisant w Bydgoszczy powiedział że nie mam czegoś takiego w moim aucie i że to jest niemożliwe by było coś zepsute. Oczywiście BMW Polska też olała sprawę zdawkowo odpisując że wymiana kabla nie ingeruje w te systemy. Jak wiecie w naszych autach po wymianie akumulatora trzeba go zakodować chyba że przez jakiś czas będziecie jeździć z błędem który wyświetla się lecz po jakimś czasie zniknie ponieważ auto samo się nauczy nowego akumulatora. Miałem taką sytuację rzeczywiście auto Nauczył sie samo więc Panowie z BMW odłączając kabel by zamontować nowy rozłączczyli systemy lecz już nie zakodowali myśląc że w moim modelu nie ma tego systemu bo rzeczywiście nie we wszystkich modelach to jest. Auto obecnie wróciło do stanu sprzed wymiany ponieważ nauczyło się samo i znowu działa mi ten system i trwało to około półtora miesiąca gdzie zrobiłem autem około półtorej tysiaca km. Więc sami widzicie jacy mechanicy pracują w serwisach i ignoranci którzy nie słuchają klientów bo nie przyjechali do nich na przykład x szóstym czy X7. To są zmieniacze części a nie mechanicy którzy powinni myśleć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bmw ma racje a ty wymyslasz. Po rozlaczeniu aku nie ma potrzeby kodowania akumulatora.
Opublikowano
kkx5 nie wiem jakim modelem jeździsz ale e90 z 2011r po odłączeniu aku powinno sie kodowac poniewaz pokqzuje błąd ale mozna tak jak wczesniej napisalem poczekać i auto samo sie nauczy. Ponadto taki komentarz to pisze pracownik BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem pracownikiem bmw :D Mialem prywatnie dziesiatki bmw. Napisze raz jeszcze; odpiecie aku nie wplywa na zadne systemy i nigdy nie wywala bledu, nigdy. Rozlanczalem setki beemek w warsztacie, naprawialem wiele kabli objetych akcja serwisowa i nigdy nie kodowalem aku. To co piszesz to absurd z technicznego punktu widzenia/ struktury systemu w e90.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kkx5 nie wiem jakim modelem jeździsz ale e90 z 2011r po odłączeniu aku powinno sie kodowac

 

kto Ci takich gupot naopowiadal... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro i tak masz już jakąś kostkę w OBD wciśnietą to sobie zarejestruj nowy akumulator i tyle . Pewnie aku umiera .
Opublikowano

Rejestracja akumulatora ma sens tylko w przypadku zmiany pojemności aku lub zmiany AGM na zwykły i odwrotnie, w innym przypadku nic nie zmienia zostaje tylko zapisane przy jakim przebiegu została zmieniona bateria .

Jest coś takiego jak klema IBS która monitoruje aku i przesyła informacje do sterownika o stanie aku i temperaturze . Włóż w 100% nowy naładowany aku AGM to ładowania w zasadzie nie będzie , napięcie na klemach będzie w granicach 12.2v do momentu gdy naładowanie aku nie spadnie o 20% -30% jest to bufor potrzebny na przyjęcie energii z hamowania, w momencie gdy hamujesz silnikiem ładowanie jest na poziomie 14.9v.

Potem włóż stary zużyty aku AGM o tej samej pojemności bez rejestracji , ładowanie będzie ciągle na poziomie 14.9v do tego nie będzie działał system start-stop światła powitalne itd. dlatego , że klema IBS wykryje zużycie aku i będzie tak zarządzać energią żebyś mógł odpalić samochód.

Tak działa sprawny system zarządzania energią.

W momencie odłączenia aku nigdy nie zdarzyło mi się , że wyskoczyły jakieś błędy.

Opublikowano

W czasie akcji serwisowej wymieniają przewód raczej kostkę z przewodem wysokiego napięcia za schowkiem na rękawiczki. Wymiana taka trwa około półtorej godziny tak naprawdę nic się nie zmienia ponieważ w naszych BMW nie masz żadnych wskaźników mówiących o doładowaniu czy temperaturze cieczy czy też temperaturze oleju więc nie mamy świadomości o niektórych ważnych wskazaniach.


Za schowkiem nie przewodów wysokiego napięcia. Najprawdopodobniej wymienili ci przewód 61 12 9 269 907, główny przewód zasilający pomiędzy akumulatorem a bezpiecznikami.

Wymiana przewodu nie ma nic wspólnego z doładowaniem czy temperaturą, reszta tego zdania to jakieś pomylenie pojęć.


"Więc sami widzicie jacy mechanicy pracują w serwisach i ignoranci którzy nie słuchają klientów bo nie przyjechali do nich na przykład x szóstym czy X7. To są zmieniacze części a nie mechanicy którzy powinni myśleć."


Tutaj to pojechałeś :) Ile lat masz praktyki warsztatowej w BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma tak że włączone światła mijania blokują rekuperację ? Przynajminej w KIA, Renault tak to działa .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.