Skocz do zawartości

BMW COMPACT 316 i /po zamoczeniu dusił się/Spalanie i obroty


Filippp

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej jeśli zresetujesz sobie błędy z komputera nawet jeśli ich nie ma tu masz instrukcję

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

 

Nie wiem czy dam rade wykonac twoja porade...myslisz ze moze cos pomoc na falujace obroty na jalowym?

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże jeśli przyczyną jest awaria przepływomierza bądź sondy, ale tylko na pewien czas. Silniczek krokowy przeczyściłeś? Bo od tego trzeba zacząć dopiero jak to nie pomorze to resetuj. Możesz też pod komputer podłączyć i zresetować jakieś 50zł wezmą.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. krokowy może przeczyszcze w weekend-narazie mam brak czasu... A ci resetu kompa tojak byłme w serwisie BMW to podłączyli mi go pod koma , zrobili reset inspekcji itp.... za free :) ... poźniej 2 razy byłem w zwykłym serwisie to na 2 razy zapłaciłem tylko za 1 podłączenie 50zł... narazie czekam na deszcze :) -wtedy się okaze co i jak.... ps. opłaca się zmieniać silnik z 1,6 i na 1,8 ti ?? czyu lepiej odrazu samochód??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset inspekcji to zupełnie coś innego i faktycznie serwisy BMW nie pobierają za to opłat. Co do zmiany silnika to taniej wyjdzie jak sprzedasz swoje auto i kupisz drugie. Ja mam silniczek is czyli odpowiednik ti z kompakta i bardzo go sobie chwalę.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jak się okazało wymieniłem nie tą żarówke co trzeba :) - wcześniej ktoś zamiast do postojowych włożył stopowe z jednej strony i dlatego się zamotałem .... ale teraz inna akcja... żarówka padła z przodu(mijania) i chciałem maske otworzyć i nagle bach... linka tak jak by pękła

wiec do domu skoczyłem

wyjąłem grill i tam jest linka...więc otworzyłem linką lewy zaczep a prawy poprzez awaryjne otwieranie przy mechaniźmie i otworzyłem maske jednak nie pękła tylko ten kapelusz na linke wyskoczył z mechanizmu otwierania... Jak musze to zrobić? pozatym pechowy dzień wczoraj miałem bo przez 1 h 3 razy psy mnie złapały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już maske zrobiłem lecz STAŁO SIĘ :/

 

Doslownie zaje.... się...

 

Pojechalem sobie na miasto, samochodzik chodził

Gasze go , odpalam za 50 minut i bo przejechaniu 100 metrów podczas wykręcania zgasł mi... Odpalam go i dalej gaśnie, odpalam znowu i daje gaz jedzie ale jak zejdzie poniżej 3 tyś obrotów to gaśnie-kontrolki się zapalają i koniec, znowu trzeba odpalać, powyżej 4 tyś. obrotów lekko się dusi ale da rade jechać ale na każdych światłach lub postoju gaśnie...

 

Co mam robić!!?? POMOCY!!

 

Dzwoniłem do znajomego powiedział że jest na 90 % pewien że to przepływomierz.... dzwoniłem po kilku osobach które sprzedają przepływomierze na allegro to powiedzieli że albo krokowy albo przepływomierz...

 

Co wy o tym sądzicie????????

 

A może to ta LAMBDA którą zmieniłem tydzień temu?? tylko że wtedy i tak miałem te wachania obrotów.......

 

 

Jeżeli jest ktoś tu z Warszawy i może naprawić to ,to nawet dziś (czyli niedziela ) jestem chętny do wstawienia samochodu do naprawy - oczywiście sypne jakimś groszem ( napewno będzie to większa kwota niż dniówka przeciętnego pracowanika :) )

 

CZEKAM Na odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dziś rano poszedłem odpalić samochód , i nadal odrazu gasł.. Więc otworzyłem naprawioną :) maske i przyj.... kilka razy w przepływomierz... i odpalam samochód i bach... CHODZI :) - tylko coś mi syczu tu więc poszedłem sprawdzić i jeden przewód był odłączony od przepływomierza i syczał... podłączyłem go i narazie niby jest OK.. Więc przepływomierz jest nadal do wymiany ?? czy potestowac jeszcze samochód ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób żeby sprawdzić czy to przepływomierz nawala. Odpal autko i odepnij tą wtyczkę która jest podłączona do przepływomierza jak zgaśnie to znaczy że działa dobrze jeśli nie zgaśnie to na 90% że to przepływomierz pada. Jestem z Warszawy jak byś potrzebował pomocy to daj znać POZDRAWIAM
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dzwonilem dziś do takiego znajomego gościa który BMW zna A-Z .. I powiedział że prawdopodobnie zatrzasneła się blaszka w przepływomierzu i podczas uderzenia odblokowała się-nie powinno to występować... Jak będę miał wolny czas to rozbiore przepływomierz i zobacze jak chodzi ta blaszka. Pozatym musze obejrzeć co to za przewód spadł mi w rejonie przepływomierza i syczał-narazie go założyłem na miejsce...Narazie wszystko jest OK, Sonda raczej działa bo spalanie mam w granicach 8-9 L /100 ,wachania nadal są ale jak by mniejsze pozatym nadal czekam na deszcze aby sprawdzić czy nie bedzie się dusić...

 

Ps. gadałem z tym gościem od BMW i powiedział że czyszczenie krokowego mocząc go w benzynie a poźniej WD-40 to głupota gdyż czyści się sam wiatraczek w krokowym a pozatym to tylko daje poprawe na jakis czas...

 

I tak myśle czy warto inwestować w zmiane przepływomierza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparłeś się na ten przepływomierz. Gdyby nawalił przepływomierz to:

1 wyskoczy błąd na komputerze diagnostycznym i do tego wzrośnie spalanie

2 po pewnym czasie wyskoczy również błąd sondy lambda i do tego autko zacznie tracić moc i naprawdę dużo palić

3 w wypadku zanieczyszczenia silniczka krokowego jedynym skutkiem ubocznym są falujące obroty

 

Co do tego duszenia się auta to może być wina przepływomierza ale po takiej niesprawności musi zostać ślad w pamięci komputera w zasadzie po awarii jakiegolwiek urządzenia sterowanego elekyrycznie w komputerze zostaje ślad chyba że była to niesprawność krótkotrwała np kilkunasto sekundowa.[/b]

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparłem się na przepływomierz bo samochód gasł i jak uderzyłem kilka razy w przepływomierz to chodzi od tamtej pory normalnie więc zablokowała się widocznie ta blaszka w przepływomierzu. Sonda już była wymieniana i spalanie jest w granicach 8-9 l / 100 km więc chyba normalne? samochód podłączyłem pod kompa po zmienie sondy i nie było błędów...narazie niechce mi sie znowu grzebać w tym samochodzie... Jedynie wachania obrotów na jałowym są ale to pewnie wina krokowego ... jedynie jak na moje oko samochód ma małą moc :/ w sumie wcześniej śmigałem samochodem ze 135 konikami a teraz ten niby ma 105 :/ .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.