Skocz do zawartości

F10 530D błąd adblue- uszkodzona pompa?


kylo175

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam BMW F10 530d, które sprowadziłem z USA.

Ogólnie samochód świetnie się spisuje, jest tylko 1 problem od dłuższego czasu.

Świeci kontrolka silnika. Po odwiedzeniu kilku serwisów, jednemu w końcu udało się zdiagnozować błąd. Chodzi o pompę adblue.

Mechanik sugerował, że problem wynika z tego, że samochód stał ileś czasu na placu aukcyjnym, następnie statek, później naprawa i zanim był ponownie normalnie użytkowany upłynęło trochę czasu. A (ponoć- tak mówił mechanik, ja się nie znam) płyn adblue jak stoi nie używany, po jakimś czasie krystalizuje się (?) przez co uszkodzeniu uległa pompa.

To są sugestie mechanika który zdiagnozował błąd. Jednak przez dużą ilość pracy powiedział, że przez miesiąc co najmniej nie podejmuje się naprawy.

Czy ktoś może w tej kwestii pomóc? Najlepiej serwis z woj. opolskie/śląskie.


Co ciekawe, jeszcze ani razu nie dolewałem adblue, komputer w ogóle się o niego upomina. Używam samochód ponad 2 lata, teoretycznie powinien się już upomnieć..


Dodatkowo zauważyłem, że sporadycznie pojawia się takie stukanie w okolicy wlewu paliwa/adblue. Nie zawsze, ale od czasu do czasu. Pod linkiem filmik gdzie słychać stukanie

https://megawrzuta.pl/download/afd0d22b91720c0070ad34617ac1cf49.html



Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.


Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podłączyć się do komputera i zobaczyć jakie są błędy (co możliwe, że już zrobiono i stąd ta sugestia odnośnie pompy ad-blue)
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pompa stuka to coś tam żyje, ja bym zaczął od tego aby opróżnić zbiornik, umyć wodą tak samo pompę i najlepiej przewód, ewentualnie przedmuchać. Jest jeszcze najważniejsze miejsce odkręcić wtryskiwacz adblue i go umyć wodą, tam wszędzie może być krystalizacja. Dopiero po tym zabiegu pojeździć i obserwować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję jechać do fachowca i usunąć programowo a fizycznie zostawić. Z tym są częste problemy a to pompa, a to wtryskiwacz. Po takim zabiegu nie będzie już problemu z adblue i nie będzie już błędów. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest takie rozwiązanie ostateczne, ale ja proponuję zrobić to co napisałem we własnym zakresie, bo to niema żadnych kosztów a może system ożyje. Jeśli się zdiagnozuje poważniejsze drogie usterki to wtedy każdy może zdecydować co dalej.

Na niemieckim forum piszą że wersje tylno napędowe bez SCR maga dużo większe wysterowanie Egr, i to by było większe zło dla silnika, ale czy tak jest naprawdę ja nie potwierdzę.

Generalnie ja jestem za tym aby wszystko w aucie śmigało jak fabryka dała, zwłaszcza jeśli się da to naprawić we własnym zakresie lub u kogoś sensownym kosztem.


Ja sobie podpatruje Btool em ile adblue poszło, i przez 10 tysięcy kilometrów pobrało około 2-3 litry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie juz w wersjach G pozbywają się tego cholerstwa żeby nie wydawac kasy bo problem często powraca. To tylko ma na celu szybsze wypalanie dpf przy obniżeniu temperatury. Co do ingerencji w przestawienie EGR to tuner przy wyłączeniu CSR mu ogarnie. Wersje bez CSR czyli bez xdrive mają tą samą normę spalin i jeżdżą (sam mam bez) i nie mam żadnych problemów z dpf i EGR. I ostatnio w trasie wypalało mi się dopiero przy 932 km a przebieg mam ponad 300tys. Ale oczywiście niech kolega się bawi i CSR może faktycznie wystarczy wyczyścić. Ale za jakiś czas problem zapewne powróci bo ten mącznik wprowadza degradację w środku wszystko żre i się utlenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wasze odpowiedzi. Faktycznie może najpierw spróbuję wszystko sam wyczyścić w miarę dokładnie. Jeżeli nie pomoże to dam wyłączyć to całe adblue i święty spokój będzie. Jaki może być koszt takiej usługi (kodowanie)? Macie kogoś sprawdzonego w śląśkim/opolskim?


Dodam jeszcze, bo piszecie o tym, moja f10 jest tylnonapędowa.


Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz rok auta. Może dlatego że sprowadzona ze stanów. Na Śląsku jest kilku dobrych fachowców szukaj tych co zajmują się chip tuningiem skontaktuj się i zapytaj ile za taką usługę sobie życzą. Dodatkowo przy okazji polecam sobie podnieść od razu moc wyjdzie napewno taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem przez kolegę rok temu to powiedzieli 1000-1500 z tym że nie pamiętam jaka firma.

Ty masz napewno amerykańskie 535d czyli jest to europejskie 530d z różnymi zmianami między innymi ma SCR w wersji RWD... Myślę że programowo będzie mniej więcej to samo co europejskie 530dx....

Zrobia to bez problemu jeżeli nic nie wymodzisz i system nie ruszy bez większych inwestycji....

Jakby nie było to i tak bez SCR będzie spełniać europejskie normy więc żadnego przestępstwa się dla środowiska nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma CSR czy Nie MA spełnia wszystkie warunki. CSR obniża tylko temperaturę w trakcie wypalania nic więcej nie jest to dodatkowe dobro dla auta czy środowiska, jest to kolejny badziew do zepsucia się. Edytowane przez waski9227
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CSR obniża tylko temperaturę w trakcie wypalania[...]

Pierwszy lepszy artykuł pokazuje, że dozownik Adblue jest ZA DPFem. waski9227, to jak to działa?

https://www.motofakty.pl/artykul/diesle-z-scr-czy-beda-sprawialy-problemy.html

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem i co mi mówiono CSR obniża temperaturę wypalania dpf przez co lepiej wypala się w mieście np. podczas postoju w korku. Jest to znane głównie z aut grupy PSA. Natomiast jeżeli chodzi o artykuł to CSR wyłapuje cząsteczki nox czyli te które od niedawna są złe :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem i co mi mówiono CSR obniża temperaturę wypalania dpf przez co lepiej wypala się w mieście np. podczas postoju w korku. Jest to znane głównie z aut grupy PSA. Natomiast jeżeli chodzi o artykuł to CSR wyłapuje cząsteczki nox czyli te które od niedawna są złe :roll:

 

Oprócz wewnętrznych środków oczyszczania spalin w silniku, wymagane normy emisji spalin spełnia również system SCR poddający spaliny chemicznej obróbce wtórnej.


W połączeniu z mieszanką AdBlue mocznik/woda zanieczyszczenia (tlenki azotu) w katalizatorze SCR są przekształcane w nieszkodliwy azot i wodę w wyniku reakcji chemicznych


Aby zachować zgodność z bardziej rygorystycznymi ustawowymi przepisami dotyczącymi emisji spalin, system SCR rozpyla mieszankę mocznika i wody o nazwie AdBlue do katalizatora SCR. Ten AdBlue rozpylania reaguje z gorącym gazem wydechowym oraz zmniejsza udział szkodliwych NO x emisji (tlenek azotu) w gazach wydechowych. Reakcja chemiczna zachodzi w katalizatorze SCR za filtrem cząstek stałych. Ta reakcja chemiczna może mieć miejsce tylko wtedy, gdy katalizator SCR osiągnie wymaganą temperaturę minimalną. System SCR pozostaje nieaktywny do momentu osiągnięcia tej temperatury (około 200 °C w katalizatorze SCR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze wrócę do tematu. Cały zbiornik został wyjęty, dokładnie wyczyszczony, wszystkie dysze itd.

Co ciekawe, okazało się, że zbiornik jest całkowicie pusty. Jednak żaden komunikat w samochodzie się nie wyświetlił.

Po złożeniu całości, nalania płynu, kontrolka awarii silnika nadal świeci oraz stukanie co jakiś czas się pojawia.


Jeszcze spróbuję u jakiegoś mechanika naprawić układ adblue, a w ostateczności ewentualnie dam to wyłączyć i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w statusie pojazdu jakie miałeś parametry ilość dolana i zasięg skoro nie było mocznika? Dziwne trochę bo ponoć w US wersjach wyskakuje zasięg do wykorzystania po którym nie uruchomimy silnika bez uzupełnienia płynu...

I druga sprawa co się świeci teraz po zatankowaniu, niektórzy twierdzą że należy dolewać na włączonym zapłonie, ja wlałem normalnie i po czasie się poziom zaktualizował...

Skoro jest wszystko umyte to pasuje pojeździć i obserwować co się będzie działo...

Z tego co pamiętam to można zrobić adaptacje SCR, ewentualnie skasować błędy, jest gdzieś w tisie o jeździe kondycjonującej, jakie warunki jazdy ile ma trwać itp, ale jeśli się pojedzie w trasę to powinno się samo zrobić... Generalnie to system jeśli wykryje sprawność to sam powinien zgasić kontrolkę check engine.

Jest jeszcze inna opcja, ktoś grzebał już żeby wyłączyć ale nie zrobił tego do końca prawidłowo i system już nie chodzi ale świeci jeszcze po nim check engine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne trochę bo ponoć w US wersjach wyskakuje zasięg do wykorzystania po którym nie uruchomimy silnika bez uzupełnienia płynu...

W wersji UE jest to samo. Tzn wyświetla zasięg, ale nie testowałem czy się nie uruchomi;) Instrukcja twierdzi, że się nie uruchomi. Podobno takie zachowanie jest zapisane w którejś z norm EURO.

I druga sprawa co się świeci teraz po zatankowaniu, niektórzy twierdzą że należy dolewać na włączonym zapłonie, ja wlałem normalnie i po czasie się poziom zaktualizował...

Mi też się normalnie zaktualizował.


Mi ISTA pokazuje błąd czujnika ilości adblue, ale nigdy nie spowodowało to zapalenia się check engine.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam 520x Xdrive z Adblue i tez notoryczne problemy.

Wymienilem dowoznik , kabel od zbiornika i gumki. Nowy fabryczny plyn od AD BLUE i niestety ciagle check wyskakuje.

Blad - niska jakosc mieszanki Ad Blue.

Idac dalej sprawdzone zostaly parametry na wyjsciu DPFU i to jest wniowajca, przy zapchanym DPFIE , poziom sadzy 50% wyskakuje mi blad AD BLUE , niska jakosc.


Przeczyscili mi DPFA i bylem w stanie bez bledu przejechac 3000km.


Aktualnie mam Cariste i Btoolem kontroluje to ale na dluzsza mete jest to uciazliwe,

jakies sugestie?

Co ile kilometrow powinno sie i mozna wypalac DPF, slyszalem rozne teorie?

Jest jakis patent zeby problem z DPFem rozwiazac? Z tego co wiem sa to czeste problemy.


Bylbym wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.