Skocz do zawartości

318d - opiłkująca pompa paliwa


Chrzan

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


proszę o poradę.

Oddałem BMW do ASO na diagnostykę usterki, auto zgasło podczas jazdy i nie chciało odpalić. Diagnoza - opiłkująca pompa paliwa, wycena na 38kzł, BMW Good Will - 22kzł.


Mam dwa pytania.

1 - gdzie zlecić naprawę w okolicach Wrocławia

2 - co poszło nie tak? auto ma 110kkm, mam je od nowości, filtr paliwa zmieniany 2x częściej, zawsze w ASO. Czy w obecnej sytuacji można coś z tym zrobić? Auto jest rok po upływie gwarancji producenta i dwa miesiące po upływie gwarancji Wagas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mi kiedyś polecano BMW Stando Service.

2. Jeżeli filtr paliwa zmieniałeś często, to być może przedłużył on agonię całego układu - pompa może być po prostu wadliwa i od dawna Ci opiłkowała. Druga sprawa to oczywiście miernej jakości paliwo, które spowodowało degradację pompy.


Współczuję usterki i tym bardziej nie przestaję lać dodatków do paliwa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził co innego.Miałem ten sam problem.Auto BMW X3F25 20d 184 KM.Auto sprowadzone,serwisowane wszystko w aso……na papierze.I rzeczywiście to co z wierzchu to widać że było robione w aso.Filtr powietrza,kabinowy jak nowy.Klocki hamulcowe Oryginał BMW.Ale w tamtym roku myślę sobie sprawdzę filtr paliwa.I co się okazuje?Ze jest tam filtr paliwa oryginał oczywiście…….ale z 2015 roku!!!!!Tak ASO wymienia filtry.To co z wierzchu i widoczne zrobią,a tego co pod spodem i klient nie widzi już niekoniecznie.Więc najpierw sprawdź z którego roku masz filtr paliwa,czy aso nie poleciało w kulki.Data jest wybita na filtrze



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak z tym paliwem, jeżdzę tylko na Shell V-Power diesel oraz używałem dodatków archoila....

 

To paliwo chyba bym odpuścił... Aczkolwiek mi po lanym V-Power korba wyszła bokiem w Renault ;)

 

Więc najpierw sprawdź z którego roku masz filtr paliwa,czy aso nie poleciało w kulki.Data jest wybita na filtrze

 

Też o tym myślałem, ale to już poważne oskarżenia. Nie mniej warto sprawdzić. Może być tak, że jak często kazałeś zmieniać, to w serwisie patrzyli w historię i odpuszczali, bo "przecież dopiero co zmieniał". Różne historie słyszałem, ale nie ma co tworzyć bez spojrzenia na filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data wybita na filtrze o niczym nie świadczy, to mógł być leżak magazynowy. W tym przypadku jedynym dowodem będzie nagranie z serwisu, bez nagrania sprawa jest nie do udowodnienia. Poza tym, do opiłkowania pompy prędzej doprowadzi brak odpowietrzenia układu podczas wymiany, niż niewymieniony filtr.


Czy nie jest aby tak, że paliwa premium mają więcej dodatków myjących co powoduje, że spadają ich wartości smarujące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data o niczym nie świadczy?Sądzisz,że filtr z datą 5 lat wstecz jest ok?Że aż tyle leży na magazynie,przy takim przemiale aut?Nie bądźmy naiwni.Rok,no Mac 2 lata z datą wstecz może i będzie OK,ale nie 5!!!!!



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, ale data produkcji filtra o niczym nie świadczy, jest to tylko poszlaka, a nie dowód. Musiałbyś mieć rejestr zawierający daty wymiany filtrów, numery zastosowanych filtrów oraz stosowną dokumentacją zdjęciową...


Doszczegóławiając, chciałbym pozyskać informacje co najlepiej zrobić w sytuacji łuszczącej się pompy wysokiego ciśnienia, czyli:

- np. warto wymienić wszystko w ASO gdyż xyz

- istotnym jest, aby kupić nową pompę

- można pompę regenerować w warsztatach Bosch

- kluczowym jest wymiana przewodów paliwowych, gdyż xyz...


Próbuję posklejać te puzzle, tak aby z jednej strony przeprowadzić tą naprawę na odpowiednim poziomie technicznym, a z drugiej strony nie płacić absurdalnej kwoty w ASO (w moich wyliczeń ASO życzy sobie 6kzł za robociznę i 32kzł (bądź 16k) za części).


Na chwilę obecną propozycja wygląda następująco:

- pompa: do regeneracji w puncie Bosch -> dają gwarancję

- wtryski: do sprawdzenia, ewentualnie zakup używanych i ich sprawdzenie

- zbiornik: czyszczenie

- przewody paliwowe: czyszczenie

- listwa paliwowa: wymiana na nową

- filtry paliwa: dwa nowe


Pytanie czy to rozsądny plan, czy czegoś w nim nie zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię,że na podstawie daty produkcji im coś udowodnisz.Jest to tylko lampka ostrzegawcza dla ciebie,jak aso do tego się przykłada.A wgl patrzyłeś z którego roku jest filtr?Co do naprawy,ja zrobiłem tak:

Kupiłem pompę wysokiego ciśnienia używaną w stanie idealnym,jak nowa za 400zł (mechanik przed założeniem ją rozebrał i sprawdzał,czy już nie zaczyna się łuszczyć,środek jak now.Wtryski używki sprawdzane,bez zastrzeżeń 1200zł komplet.Don tego czyszczenie zbiornika,przewodów i listwy common rail no i oczywiście nowy filtr paliwa.Całość mnie wyszła 3tys.Auto śmiga już 2 lata bez żadnych problemów.3 tys,to nie kilkadziesiąt w aso.A i tak nie masz pewności,że zrobią to jak należy.Ale każdy robi jak uważa i jak go stać to może wydać i dużo wyższą kwotę.Życzę jednak bezawaryjności już w dalszej eksploatacji



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.