Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam pytanie do tych z Was, którzy doświadczyli jazdy G11/12 z dużą felgą. Kombinuję z zamówieniem "mojego demo" (już na forum gdzieś wspomniałem, że jak mi BMW odrzuciło zamówienie na G32 640ix ze względu na restrykcje, to dostałem od dilera w Warszawie ofertę na 740d, której nie dało się odmówić). Auto jest na 20-calowych kołach (model 817 dwukolorowy)... Tak patrzę na nie i mało są urokliwe, nie ma co się oszukiwać. Diler, widząc moje rozterki, podsunął mega ofertę także na koła m-performance, kute 21-calowe. O profil nie boję się szczególnie (245/35 przód; 275/30 tył) - takie same kapcie (tylko 20-cali) miałem kiedyś w F10


Tylko zanim się zdecyduję na domówienie tych 21-calowych kół (opony pirelli jakieś z *), to chciałem zaczerpnąć z Waszych doświadczeń. Jak G11/12 sprawuje się na takich kołach? Jakieś szczególne przeciwwskazania, albo potencjalne konsekwencje, o których powinienem wiedzieć? Nie wiem... jakiś negatywny wpływ na x-drive albo pneumatykę? Nie chcę zaserwować sobie w przyszłości kłopotu albo kosztów w serwisie


(zakładam, że mogę bez stresu założyć koła kupione w salonie BMW, składające się z felg BMW oraz opon błogosławionych gwiazdką oraz ROF, ale... wolę się upewnić)


Dzięki!

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, dzięki za odzew!


Dopytam jeszcze, jakie opony masz na tych kołach. Zostałeś z fabrycznymi (jakie?), czy dobrałeś coś innego?

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Pirelli pzero to optymalny wybór jeśli chcesz mieć opony z homologacją oraz dobre parametry. Zaznaczę wyraźnie że wypowiadam się o tym modelu wyłącznie jako o produkcie z gwiazdką . Mają one oznaczenie LS ( Luxury saloon) . Są one sporo cichsze niż pozostałe pzero ( 69db vs 72) .

Odebrałem samochód na bridgestone potenza 001 . Opony katastrofa jeśli chodzi o komfort jazdy ( hałas zewnętrzny plus to co się przenosi do samochodu) .

Kupiłem pzero i jest super.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie komfort na 20" w 7mce jest średni, 21" osobiście niechciałbym mieć w aucie na codzień. Nie wiem jak wyglada ich waga wzgledem tych 20", o których mowisz, ale zakładam że taki rozmiar fajnie lata pry mocniejszym silniku, 740d przy 20" mam wrażenie, ze już się u mnie męczy.


Rozważam właśnie przejście na 750i LCI i też myślałem nad innymi kołami, ale w G11 przy LCI jest straszna bieda z wyborem. Jedyne ładne koła to te z 760Li ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie komfort na 20" w 7mce jest średni, 21" osobiście niechciałbym mieć w aucie na codzień. Nie wiem jak wyglada ich waga wzgledem tych 20", o których mowisz, ale zakładam że taki rozmiar fajnie lata pry mocniejszym silniku, 740d przy 20" mam wrażenie, ze już się u mnie męczy.


Rozważam właśnie przejście na 750i LCI i też myślałem nad innymi kołami, ale w G11 przy LCI jest straszna bieda z wyborem. Jedyne ładne koła to te z 760Li ;)

 

Te m performance 21-calowe felgi są kute, więc w miarę lekkie jak na ten rozmiar (wg. internetów przód waży ok. 12.8kg / sztuka, a tył ok. 13.4kg; dla porównania lane 20-calowe są o 1-1.5kg cięższe na sztuce)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Zodiac: nie wiem, o jakich felgach mówisz, odnosząc się do 760Li. Ja zamówiłem do auta takie (styling 650M):


9107e98ec76e78dadfa02ba9ecb9ed83.jpg


Są lżejsze i - moim zdaniem - dużo ładniejsze od seryjnych 817, które widać tu:


fd7a02b0ea570625fc42b20ef29c314d.jpg



(Nota bene, auto, na które czekam, będzie w tym samym lakierze, jak to G12 na drugim zdjęciu; Donington Grey; a.k.a. „Joe Achilles style” ;) )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolor piękny, sam sie zastanawiałem, czy nie wziąc M5 w tym kolorze, ale żona stwierdziła, że jeśli ma się zgodzić na M5, to tylko czarne. I co zrobić, jak żyć ;)


Mi się w G11/G12 najbardziej podobaja te koła:


2018-BMW-M760i-00019-768x512.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

O, No to faktycznie. Żałować Cię trzeba… kto by zniósł jazdę czarnym M5??? ;)


A koła… kwestia gustu. Jak dla mnie, to są za masywne i prędzej widziałbym je w SUVie jakimś


Bardziej podchodzą mi filigranowe, wieloramienne… najbardziej te z Alpina…



Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardziej podchodzą mi filigranowe, wieloramienne… najbardziej te z Alpina…

 

Alpina ma piękne koła, to fakt.


I przy ich zawieszeniu nawet na 21" podobno jest przyjemnie i komfortowo :)

Opublikowano

Ja mam standardowe 20" z M760 i jest bardzo komfortowo i nigdy w życiu nie brałbym większych, jakbym nie musiał. Spokojnie można je pokrzywić na polskich dziurach, 21" na pewno będą się krzywić bardziej/częściej.

Poza tym standardowa zasada, można wziąć najtańsze (bez dopłaty) felgi do auta i zostawić na zimę, a dokupić sobie jakie się chce potem.

Opublikowano
@Slawomir dobre rozwiazanie to bylaby mozliwosc zamowienie samochodu na zimowkach i wtedy na lato kupujesz co chcesz. Niestety mozesz zamowic auto tylko na lecie wiec przeznaczając felgi z produkcji na zime zostajesz z nowymi letnimi oponami. Co do giecia sie felg to niekoniecznie wieksze beda sie czesciej giac. Kwestia materialu. Mi 20cali z mpakietu sa proste, a 19cali zima pogiete wszystkie.
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, auto odebrane. Jeździ bardzo dobrze na dużym kole. Wygląda też nie najgorzej ;)


943658717055a54dd57a640692719902.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to ze mnie kiepska księżniczka, bo nie czuję żadnej różnicy między 20 i 21”. Na żadnej z tych felg nie nazwałbym siódemki autem przesadnie komfortowym. Progi zwalniające przejeżdża gorzej niż ów kilkunastoletni golf mojej małżonki, o którym wspominam w mojej sygnaturze (16”, standardowe sprężyny). Jak dla mnie, w siódemce jest zaskakująco twardo - co nie znaczy, że mi to przeszkadza. Wolę tak, bo mam (może złudne) poczucie lepszej kontroli nad samochodem i wydaje mi się, że lepiej rozumiem, co się z nim dzieje

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Być może i kiepska. Być może mniejsza jest różnica między 20 i 21, niż między 19 i 20, a może po prostu małe doświadczenie z różnymi samochodami.

G11 nie jest przesadnie komfortowa jeśli chodzi o resorowanie. Jeśli chodzi o hałas w kabinie też nie rozpieszcza. Ale to jest BMW i takie są po prostu ustawienia. Jednym to pasuje drugim nie.

Na szczęcie ma inne zalety.

Opublikowano
Jeśli auto ma być szybkie, nie może być zbyt komfortowe. Wszyscy oczekują lepszych osiągów, a to ogranicza możliwości komfortu po prostu ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej


żeby nie zakładać nowego tematu mam pytanie w sprawie kół - za miesiąc mam odebrać nowe 730xd i chciałem dokupić do nich od razu komplet kół zimowych.


znalazłem bardzo dobrą ofertę na Double Spoke 630-19" - https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_4557-komplkolo-zimowe-double-spoke-630-19/i60491#part01


i teraz najważniejszy problem - mam w opcjach 2NH sportowy układ hamulcowy ( niebieski ), natomiast na ww. stronie pisze iż ta felga nie pasuje do "Zest. dopos. - hamulce sport. czerwone"


Mi wydaje się żę ta felga spokojnie powinna podejść ( opcja 2NH to nie to same co hamulce m-performance ) natomiast ASO twierdzi że nie jest takie pewne i lepiej wybrac 20 cali... :)


pytanie do was, czy ktoś orientuje się w tym temacie ? bo nie bardzo uśmiecha mi sie 20 cali na zimę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do 730d będzie pasować 19" dedykowane do G11 bez żadnego problemu. Niemożliwe, ze ASO nie może tego potwierdzić.


Mialem sportowe hamulce niebieskie, teraz w 750i mam czarne i z zimówkami 19" nie ma problemu (chociaż wyglądają słabo i nie wiem czy nie kupie w kolejnym roku 20" jeśli dalej będę autem jeździł).

Opublikowano
Czyli rozumiem że nie bać sie aż tak tych 20 na zimę ? - mam to zawieszenie Executive Drive Pro i liczę że ono trochę wytłumi jak coś :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalezy po jakich drogach jeździsz, ale wg mnie 19" do G11 słabo pasują wizualnie, zupełnie nie to auto się robi :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jedne z lepszych dróg w mojej okolicy, bez problemu 20" daje radę :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, nie bać się! :)


Tylko ostrożnie na progach zwalniających, unikać wjeżdżania na wyższe krawężniki, omijać głębsze studzienki. Tak zdroworozsądkowo traktować koła i będzie ok. Zawsze może trafić się jakaś losowa dziura, ale wtedy każda felga może się poddać…


Na 20” auto wygląda dobrze i jeździ dobrze

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.