Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedł czas poszukać nowe auto w miejsce niedawno sprzedanej E90.


Zastanawiam się nad F31 albo F11 ale nigdy nie myślałem co będzie głównym kryterium w wyborze samochodu.

Otóż, najważniejsza jest wysokość zawieszenia. trzy lata temu kupiłem mieszkanie z garażem indywidualnym, w piwnicach. Niestety jak oddano inwestycję, to okazało się, że mój gara z ma najbardziej strony podjazd. Moja E90 szorowała osłonami o najwyższy punkt. Deweloper zestrugał trochę krawężnik w najwyższym punkcie i udało się korzystać z garażu, niemniej auto czasem delikatnie ocierało osłoną o podjazd.


Chciałem zostać przy marce BMW ale zdaję sobie sprawę, że są to auta dość nisko zawieszone. Obejrzałem dwie F30 i zaobserwowałem, że mają różne wysokości zawieszenia, gdzieś o 3 cm. Ta niższa ma prześwit podobny do mojej byłej E90, ta druga wyraźnie wyższy. F10 ma chyba prześwit podobny do E90.


Czy F30 wychodziły z różnymi wysokościami zawieszenia?

Czy wersje X-drive są takiej samej wysokości czy są podwyższone?


Na SUVa jakoś nie mam ochoty, wolałbym zwykłe kombi.


Może temat trochę "głupi", ale nie chciałbym kupić auta i nie wjechać do garażu, a nie zawsze przyjdzie kupić auto w swojej miejscowości, żeby móc sprawdzić.

Opublikowano

F30/31 na zawieszeniu standardowym i xdrive to straszne kozy...wiec spokojnie wjedziesz

Z kolei na zawieszeniu M pakietowym jest już niżej około 20 mm więc może być już problem...


F10/11 stoi jeszcze wyżej ,i tak samo analogicznie do różnych wersji zawieszeni jakie to auto posiada

Opublikowano

No i właśnie takiej kozy potrzebuję.

A kozy to są Octavia, Mondeo i Passat. Nawet A4 B8 jest znacznie wyższe niż BMW.


Właśnie F10 co oglądałem wydawały mi się niskie, jedynie xdrive był wyższy. Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie miały zawiechy M-pakietowe. Nie przypatrzylem się czy mają zewnętrzny mpakiet, bo mi na tym nie zależy.


Do szybkiego pomiaru służy telefon o wysokości prawie 16 cm. Pod jedną trójkę wchodzi cały na wysokość. Pod piątki nie, podobnie jak pod moją E90. Pod F10 xdrive już tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piątka ma większy rozstaw osi, więc przy takiej samej wysokości jak 3 może już haczyć na przełamaniu.

W 3 wersja efficient dynamic też ma niższe zawieszenia, tak samo wysokie jak zawieszenie M.

Opublikowano

Tak zdaje sobie sprawę, że przy większym rozstawie osi i tej samej wysokości będzie mniejszy kąt.

A o wersji efficient dynamic, tego nie wiedziałem. Przyda się ta informacja.

Opublikowano
Piątka ma większy rozstaw osi, więc przy takiej samej wysokości jak 3 może już haczyć na przełamaniu.

W 3 wersja efficient dynamic też ma niższe zawieszenia, tak samo wysokie jak zawieszenie M.

O kurczę, tego o ED nie wiedziałem, a zawsze się zastanawiałem jak to jest ze moja siedzi tak nisko w porównaniu do innych, a nie mam zawieszenia sportowego :)

Opublikowano

xDrive sa troche wyzsze.

Mozesz poszukac nawet tu na forum przypadkow, gdzie z tego powodu ludzie wymieniali sprezyny w xDrive`ach na cos nizszego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To juz chyba lepiej poszukac np.: sprezyn z xDrive (jak rozumiem problem za niskiego auta pojawia sie w modelach z napedem na tyl).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.