Skocz do zawartości

[F10] 520d N47D20 dziwny odgłos po zgaszeniu silnika


norbiszon94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

W moim F10 z 2012 r. 520d N47D20C po zgaszeniu silnika pojawia się dziwny zgrzyt, niezależnie, czy jest ciepły, czy też nie. Odgłos pojawia się w kilka sekund po zgaszeniu zapłonu. Czy może być to jakiś dłużej pracujący wentylator? Poniżej wstawiam link do nagrania audio silnika.

https://drive.google.com/file/d/1IoLOPv7UjFDxTGtHbGR-0Aj_AY83avLf/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie zaworu EGR i elektrozaworu od gruszki, która otwiera lub zamyka klapę w chłodniczce spalin, natomiast odgłos był już przed wymianą. Przymierzam się obecnie do wyczyszczenia kolektora oraz wymiany klapek na nowe i oryginalne. Może by także przy okazji przeczyścić samą chłodniczkę od EGRu.

Torque Pro przed wymianą elektrozaworu pokazywał mi błąd P0401 - exhaust gas recirculation flow insufficient detected, natomiast na programie Car Scanner ELM OBD2 wisi ciągle jeden błąd - 255B00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , wszystkie znaki na niebie mówią ,że może być to wymieniony elektrozawór ????. Mam takie same odgłosy gdy gaszę silnik. Błędów u mnie brak. Jak dobrze kojarzę , jest to coś normalnego....


255B00

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Dodatnia ciągła odchyłka regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywana, jeżeli odchylenie regulacji leży powyżej maksymalnej wartości granicznej.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie wartości zadanej regulacji położenia i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza stan włączenia lub stan wyłączenia.

- Adaptacja zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywna.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż następująca wartość graniczna: od 0°C do 20°C (w zależności od wariantu).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): od 2000 ms do 8000 ms (w zależności od wariantu).

Plan serwisowy

Poniższe informacje dotyczą N47 i N57:

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe.

(przewód uruchamiający zaworu recyrkulacji spalin)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby napraw:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Zespół podciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR (może pęknąć membrana).

- Konwerter ciśnienia do zaworu EGR.

- Zespół podciśnienia zaworu EGR (może być rozerwana membrana).

Uważaj na węże porowate/pęknięte!

Jeśli system próżniowy jest sprawny:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.

Poniższe informacje dotyczą wszystkich innych wersji:

Wykonać kontrolę działania zaworu recyrkulacji spalin (włączyć zawór recyrkulacji spalin i porównać żądaną pozycję z pozycją rzeczywistą.)

Jeżeli zawór recyrkulacji spalin został rozpoznany jako niedziałający płynnie przez kontrolę działania:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.

Przestrzegać ewentualnie wyświetlanych dodatkowych instrukcji.

Wpływ błędu

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes




Teraz co do czyszczenia chłodniczki spalin....

Jeśli nie ma ona nagarów , tylko jest delikatnie osmolona/okopcona to czyszczenie nie jest konieczne. Jeśli będziesz ją czyścił to zaopatrz się w kilka części które warto by było wymienić...... oczywiście musisz je dobrać po numerze Vin swojego auta...

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/520d-N47N/2012/browse/engine/pollutant_reduction_cooling/

Część nr....

- nr.6

- 2 x nr.10

ja wymieniłem tylko nr.6 , bo nie ściągałem/czyściłem chłodniczki spalin


Nie wiadomo w jakim stanie są uszczelki tak więc .....http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/520d-N47N/2012/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

Części nr......

- nr 2

- nr.4

- nr.12

- nr.13

ja wymieniłem tylko nr.2 ,4



Na poniższym filmiku masz pokazaną wymianę klapek, odmy , węża zasilającego elektrozawór groszki od klapy obejsciowej chłodniczki spalin .....

Zwróć szczególną uwagę na ten wąż podciśnienia , ponieważ on się przeciera w pewnym miejscu. Ja osobiście nie miałem tego problemu i zabezpieczyłem to miejsce nakładają wąż paliwowy na przewód podciśnienia o wewnętrznej średnicy 7-8 mm



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza1234 dziękuję Ci bardzo za fachową i obszerną pomoc. Będę brał się za wymianę odmy, czyszczenie kolektora oraz montaż nowych klapek. Chłodniczki EGR raczej nie będę w takim razie ruszał, gdyż na oko wydaje się czysta. Natomiast, czy ten wężyk podciśnienia od gruszki ma jakiś numer katalogowy? Bo nie mogę go znaleźć niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.