Skocz do zawartości

Błędy i rozladowujacy sie akumulator


tomek20stencel5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Mam problem ze swoją E61, mianowicie jadąc niedawno wyskoczył błąd skrzyni, pozniej zaraz cala masa bledow i choinka na desce chociaż samochód jechał normalnie, oprocz wycieraczek które żyły wlasnym życiem i kierunków ktore raz dzialaly raz nie. Pierwsza myślą byl regulator i go wymienilem w trasie, ale nie pomogło. Po pozostawienie samochodu na kilka godzin, po odpaleniu zero błędów oprócz zwiekszonego zuzycia akumulatora i odlaczenia zasilania. Jedna rzecz ktora sie zmienila co zauwazylem to dioda od alarmu obok przycisku SOS, pali sie caly czas, również podczas jazdy a po zamknięciu nie miga tylko pali sie caly czas.


Teraz pytanie od czego zacząć? (Dodam że odpisalem kabelki z ibs i po paru godzinach samochód dużo ciezej zakrecil jakby akumulator byl prawie rozladowany)


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od z czytania błędów i sprawdzenia ładowania na odpalonym silniku.

Do tego test akumulatora i sprawdź czy nie masz wody w bagażniku i z przodu str. pasażera

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błędy na Lini can mogą wynikać ze słabego napięcia ale tak jak opisujesz w pierwszym poście będzie to spięcie na masę

Było jeszcze coś innego?

Wrzuć zrzut ekranu błędów.


Musisz znaleźć miejsce gdzie alarm został podłączony do cana

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem po podobnej akcji jak u ciebie tyle że akumulator się nie rozładowywał.

Choinka na liczniku.


Okazał się licznik winny a zostawiłem go na koniec :duh:

PS. Jednak problem wrócił, teraz jest cic na celowniku albo emulator. Cdn.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie emulator się wypią wiedz bez ekstra kosztów się obyło

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Polecam zarobić nowe końcówki na gruby czerwony kabel plusowy między Aku a skrzynką bezpieczników, u mnie on powodował problem z rozładowanym ciągle Aku i reset zegarka. Wystarcz naciąć ta koszule termikurczliwą na kablu tą od strony klemy i jak ma ktoś choćby trochę pojęcia o elektryce to złapie się za głowę z niedowierzania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie jeszcze walczę z rozładowującym się akumulatorem i nie usypianiem modułów. Wszystko działa poprawnie. Jeżeli wyjmę bezpieczniki nr 10, 12 i 29 w schowku to dopiero wtedy samochód się uśpi. Odłączałem kostki w słupkach żeby sprawdzić czy to nie będzie elektryka w boczkach ale niestety nie. Te trzy bezpieczniki są również od servotronic. Chyba w ciemno wymienię najpierw moduł KGM bo to może on wariuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat. Na początku wyjecie bezpiecznikow 10, 12 i 29 faktycznie usypialo samochód. Pobór prądu spadał do 0,02 A. Ale w tej chwili wyjecie tych bezpiecznikow powoduje to, że jest cały czas włączone oświetlenie wewnątrz samochodu. Moduł KGM wymieniony i jest tak samo. Ktoś może coś wie co jeszcze może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, że znalazłem w jakiejś dokumentacji info: "E60, E61, E63, E64 40 milliamps after 60-70 minutes", czyli auto usypia się dość długo.

Sam miałem problem z resetem zegarka, przebiegu dziennego i komunikatem "wysokie użycie energii". Wymiana akumulatora zakończyła problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w e61 2008 taty wszystko usypia sie po okolo 3 minutach.


Wylaczaja sie podświetlenia wszystkie w tym podświetlenie przycisku start stop podświetlenie lusterek bagażnika zatrzymując sie napedy na płyty , pod maską wylaczaja sie dzwieki osprzętu silnika elektryki czy nawet nastawnik turbin i auto przechodzi w tryb uspienia.


Jeżeli auto przechodzi w tryb uspienia po godzinie to cos jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał jaki jest pobór prądu po ok 5 minutach?

U mnie już po ok 3 minutach jest ok. 0,19 A. I tak przez dłuższy czas (od kilku do kilkunastu minut minut). Później niestety wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Pobór prądu skacze nagle do 6 A by po chwili opaść do okolo 1,6A. Jak tylko osiągnie 1,6A to nagle cykl zaczyna się od początku. Wraz z początkiem takiego "cyklu" włącza sie na chwilę chyba pompa paliwa.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Jeśli chodzi o błędy to są z komunikacji CAN oraz poduszki (ale to już od dawna). Dodatkowo czujnik UAC oraz zaparowania szyby. Diagnoza energii w ista wskazuje na moduł KGM ale po wymianie tego modułu dalej jest to samo. Nie działa moduł bluetooth. Ale w bagażniku juz wszystkie moduły odłączałem w celu sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie jest uszkodzony 1 moduł. Kombi albo kgm albo inny.


Jak padnie 1 z modułów to wywala błędy pozostałych blad komunikacji.


Jak odepniesz ten uszkodzony moduł znikną błędy innych modułów.


Musisz po kolei odpinac i patrzyć.


1 z nich jest uszkodzony. Sprawdzaj co działa a co nie dziala w aucie.


Nie dziala ci wycieraczka to sprawdz jaki moduł jest od wycieraczek i wypnij go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też opcja, ze jeden moduł jest dobry ale wilgoc jest w nim i raz dziala raz nie. Albo działa ale wywala bledy komunikacji.


Pod ista-p sprawdź moduły jakie ci pokaże do zmiany z powodu uszkodzenia badz niezgodności vinu badz inne.


Możliwe, ze ktos w przeszłości zmienil jakis moduł w tym samochodzie i nie zakodowal go poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.