Skocz do zawartości

F30 Szarpanie skrzyni


OrangePL2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem którego nigdzie nie znalazłem, polega na tym że przykładowo zwalniając przed progiem zwalniającym dość mocno przejeżdżając bez gazu, po ponownym jego dodaniu występuje jakby uślizg sprzedała po czym jego dość nagle spięcie, olej wymieniony, spotkał się ktoś z czymś takim ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to tak wygląda, ale ja nie jestem mechanikiem. Trzeba jakiegoś ogarniętego gościa od skrzyń zapytać co tym sądzi. Przy zmianie na kolejne biegi nie ma takiego samego zjawiska?

Przebieg faktycznie jak na konwerter nie za wielki, ale w dzisiejszych czasach te samochody tak produkują że wszystko się może zdarzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi właśnie zmienia perfekcyjnie tylko jakby za późno zapina lockup, olej po okreceniu korka kapie powoli kropla po kropli więc jest chyba okej. Błędów żadnych w całym aucie. Żadnej mapy, najbardziej czuć pod górkę jest ten moment strzału ze sprzęgła :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej sprawdzałeś na wyłączonym silniku, bez wcześniejszej procedury pomiaru poziomu oleju to znaczy ze jest go za mało. Bez włączonego silnika powinno się lać grubo.

Procedura tu na stronie 4tej

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-englisch-3-137691/si-modelluebergreifend-1-138411/si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-en.pdf

Edytowane przez Yyveel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej sprawdzałeś na wyłączonym silniku, bez wcześniejszej procedury pomiaru poziomu oleju to znaczy ze jest go za mało. Bez włączonego silnika powinno sieknąć grubo.

Procedura tu na stronie 4tej

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-englisch-3-137691/si-modelluebergreifend-1-138411/si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-en.pdf

 


Dziękuję, a powiedz mi, w instrukcji jest napisane żeby np. utrzymywać 2000obr by hydrokinetyk się napełnił, co jest równoznaczne z rozgrzaniem się oleju, żeby go potem ostudzić muszę zgasić silnik tak ? Co wiąże się z powrotnym splynieciem oleju, czy źle rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie rozgrzewa się tak szybko. Od zimnego to sporo czasu byś potrzebował. Najlepiej jest pojeździć i sprawdzac temperaturę tak, aby zacząć procedurę kiedy olej ma 30-40C.

Jak zaczniesz procedurę to już nie wyłączasz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w sumie tak że przyjechałem, zgasiłem silnik, poczekałem aż temperatura spadnie do tych 40st. Odpaliłem i odkręciłem korek, olej kapał wolno kroplami. Kurde sam nie wiem. Sprawdzę jeszcze raz przerzucając najpierw przełożenia i trzymając te 2000obrotow, może znajdzie się ktoś to miał taki przypadek ? Bo pozatym skrzynia chodzi piek je od 1-8, ale czuć bardzo jak właśnie zwalniam przed skrętem, odpuszczam gaz, bez gazu skręcam i potem dodaje gazu, obroty rosną i jest wyczuwalne spięcie sprzęgła :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Usuń adaptację napelnienia koszy sprzęgła jeśli wymieniłeś olej to czasy napelnienia poszczególnych koszyka i lock upa się zmieniły musisz

wyzerować wszystko niech skrzynia sie nauczy wszystkiego od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.