Skocz do zawartości

17 run flat vs 19 zwykłe opony


tommy199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie


Posiadam teraz w F10 koła 17 na run flatach ale planuję zmienić na większe felgi.


I teraz pytanie. Chcę zrezygnować z run flatów.


Brać 18 czy 19 ze zwykłymi oponami ?


Pytam ponieważ chciałbym poznać opinię kogoś kto zna różnicę między tymi zestawami - czy komfort na zwykłych 19 jest porównywalny do run flatowych 17 (to samo osiągi bądź ich utrata w 520d)


Co polecacie zrobić w 520d ? Zwykłe 18 czy zwykłe 19 ? Nie chcę stracić komfortu i osiągów bardziej niż mam na run flatowych 17.


Pierwotnie byłem zdecydowany na zwykłe 18 ale obawiam się czy nie będzie za miękko na zakrętach przez miękkie boki...


Oczywiście mowa o rozmiarach opon zalecanych przy tych felgach do BMW F10.


Prosżę o rady HELP !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimowe 17” GY ultragrip RFT i są twardsze niż letnie 19” michelin pilot sport 4. Też się bałem zmiany ale nie ma czego, jest super komfortowo.

 

kurczę, serio o 2 rozmiary większe i wcale nie gorsze od 17stek ROF ? :) byłoby bombowo jeśli faktycznie by tak było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimowe 17” GY ultragrip RFT i są twardsze niż letnie 19” michelin pilot sport 4. Też się bałem zmiany ale nie ma czego, jest super komfortowo.

 

kurczę, serio o 2 rozmiary większe i wcale nie gorsze od 17stek ROF ? :) byłoby bombowo jeśli faktycznie by tak było :)

 

Naprawdę, sam byłem zaskoczony komfortem. Rozmiar 19 to 245/40/19 a 17 225/55/17. Gdybyś zobaczył jak twarda i gruba jest ścianka w tych 17RFT to byś wiedział gdzie jest problem. Letnie micheliny są z gwiazdką ale nie pamiętam czy są XL. Różnic w osiągach nie odczuwam, mam 535xi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimowe 17” GY ultragrip RFT i są twardsze niż letnie 19” michelin pilot sport 4. Też się bałem zmiany ale nie ma czego, jest super komfortowo.

 

kurczę, serio o 2 rozmiary większe i wcale nie gorsze od 17stek ROF ? :) byłoby bombowo jeśli faktycznie by tak było :)

 

Naprawdę, sam byłem zaskoczony komfortem. Rozmiar 19 to 245/40/19 a 17 225/55/17. Gdybyś zobaczył jak twarda i gruba jest ścianka w tych 17RFT to byś wiedział gdzie jest problem. Letnie micheliny są z gwiazdką ale nie pamiętam czy są XL. Różnic w osiągach nie odczuwam, mam 535xi.

 

wiem, jeszcze dzisiaj miałem w rękach te kamienie :) dlatego decyzja zapadła kupuję zwykłe opony :) ale chyba jednak 18stki bo mam 520d a nie 535xi jak ty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wieziesz zgrzewkę wody to też czujesz? Albo bak do pełna zatankujesz?

ale przewozić a mieć ciężar na kołach to co innego :)

roznicę runflat i bez runflat czuję m.in. dlatego że jest róznica w wadze na kołach, ale czy aż tak duża jak między 18 a 19 ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tommy199, chłopaki dobrze piszą więc nie doszukuj sie ;) śmiało 19, nie poczujesz żadnej różnicy w dynamice. Idealne koło do efki to 20. Mam polecam.

tylko, że wy wszyscy macie moc większą od 520d...


jakie opony do tych 19stek w takim razie polecacie XL czy bez XL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tommy199, chłopaki dobrze piszą więc nie doszukuj sie ;) śmiało 19, nie poczujesz żadnej różnicy w dynamice. Idealne koło do efki to 20. Mam polecam.

tylko, że wy wszyscy macie moc większą od 520d...


jakie opony do tych 19stek w takim razie polecacie XL czy bez XL ?

 

Chlopaki jezdzą na 20 calach w 520 ;) opony XL. Najlepiej 4 takie same. Bo jak założysz tył szerszy wtedy tak, ciut poczujesz że auto wolniejsze. I pamiętaj. Ropa nie jeździ mocą a momentem. A tego masz sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 19 RF na lato i 18 bez RF na zimę i nie czuje żadnego dyskomfortu latem.


Dla tych co używają opon bez RF, macie ze sobą system naprawczy w bagażniku? Da się oponę uratować po złapaniu gumy i zastosowaniu uszczelniacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 19 RF na lato i 18 bez RF na zimę i nie czuje żadnego dyskomfortu latem.


Dla tych co używają opon bez RF, macie ze sobą system naprawczy w bagażniku? Da się oponę uratować po złapaniu gumy i zastosowaniu uszczelniacza?

 

pewnie dojazdówka potrzebna ale akurat to oddzielna sprawa, może niektórzy lubią liczyć na assistance


Bardziej mnie komfort i osiągi interesują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Mam 19 RF na lato i 18 bez RF na zimę i nie czuje żadnego dyskomfortu latem.


Dla tych co używają opon bez RF, macie ze sobą system naprawczy w bagażniku? Da się oponę uratować po złapaniu gumy i zastosowaniu uszczelniacza?

A wiesz, że RFT się nie powinno naprawiać nawet po wkręcie? :D Opona winna iść na śmietnik i kupujesz dwie nowe.

Ja mam assistance. W ostatniej dekadzie raz miałem wkręt w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 19 RF na lato i 18 bez RF na zimę i nie czuje żadnego dyskomfortu latem.


Dla tych co używają opon bez RF, macie ze sobą system naprawczy w bagażniku? Da się oponę uratować po złapaniu gumy i zastosowaniu uszczelniacza?

A wiesz, że RFT się nie powinno naprawiać nawet po wkręcie? :D Opona winna iść na śmietnik i kupujesz dwie nowe.

Ja mam assistance. W ostatniej dekadzie raz miałem wkręt w oponie.

 

No właśnie, że nigdy się nie interesowałem. Nie pamietam kiedy ostatnio miałem taką przygodę, ale pewnie jakieś 20 lat temu.


Czyli każda guma z RFT liczy się z wymianą pary? A jak to wygląda z normalną oponą plus zestaw naprawczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Naprawią ci ją u wulkanizatora, spokojnie, ale np. w instrukcji BMW masz zapis:

For safety reasons, BMW recommends that damaged Run-Flat Tires be replaced rather than repaired.<

Zestaw naprawczy to nieporozumienie, ale muszą go dawać. Najlepsze wyjście to assistance, po to masz ubezpieczenie opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 19 RF na lato i 18 bez RF na zimę i nie czuje żadnego dyskomfortu latem.


Dla tych co używają opon bez RF, macie ze sobą system naprawczy w bagażniku? Da się oponę uratować po złapaniu gumy i zastosowaniu uszczelniacza?

A wiesz, że RFT się nie powinno naprawiać nawet po wkręcie? :D Opona winna iść na śmietnik i kupujesz dwie nowe.

Ja mam assistance. W ostatniej dekadzie raz miałem wkręt w oponie.

 

No właśnie, że nigdy się nie interesowałem. Nie pamietam kiedy ostatnio miałem taką przygodę, ale pewnie jakieś 20 lat temu.


Czyli każda guma z RFT liczy się z wymianą pary? A jak to wygląda z normalną oponą plus zestaw naprawczy?

 

Lepiej ! Bo jak masz xdrive to wymieniasz cztery :D no chyba że nowe dwie zmieszczą sie w obwodach z tymi co na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.