Skocz do zawartości

F30 LCI - Delikatne bicie przy przyspieszaniu


kierownikk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki dziwny problem. Pacjent F30 z 2016 z silnikiem B48, manualna skrzynia, przebieg 55kkm.

Około 7kkm temu wymieniona dwumasa i komplet sprzęgła bo szarpało przy ruszaniu. Po wymianie problem ten ustał całkowicie. Od kilkuset km zauważyłem nowy problem.

Na biegu jałowym gdy wcisnę sprzęgło i wbiję 1 bieg czuję na drążku od biegów delikatne rytmiczne bicie. Drążek nie drga za bardzo ani nic, ale czuję że przenosi się lekkie bicie. Kolejny objaw jest odczuwalny powyżej 2 tyś obrotów i najbardziej na 5 biegu. Gdy jadę na autostradzie i przyspieszam na 5 biegu czuję bicie na gałce od biegów, jak delikatnie wcisnę sprzęgło to bicie definitywnie jest odczuwalne na pedale sprzęgła, czuję te bicie całym ciałem, jest ono delikatne ale je czuję. Na innych biegach też to czuć ale dużo dużo słabiej niż na 5. Samochodem nie telepie, nie ma drgań podczas jazdy, nie ma problemu z wbijaniem biegów, ruszaniem czy czymkolwiek innym. Jadąc na 6 biegu ze stałą prędkością autostradową przy obrotach 2300-2400 nie czuć nic, ale jak depnę żeby wyprzedzić to delikatne bicie się pojawia. Generalnie zauważyłem, że pojawia się pod dużym obciążeniem.

Ciężko to opisać ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto coś podpowie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby półosi i ogólnie półosie, albo znów sprzęgło i dwumasa ? Coś szybko Ci klękła... katujesz jakoś mocno ten samochód ? Bo trochę przedwczesne zużycie na mój nos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby półosi i ogólnie półosie, albo znów sprzęgło i dwumasa ? Coś szybko Ci klękła... katujesz jakoś mocno ten samochód ? Bo trochę przedwczesne zużycie na mój nos.

 

Problem w tym, że nie katuję auta ani trochę.

Przeguby i półosie raczej odpadają bo bicie występuje na postoju z wciśniętym sprzęgłem nawet z gałką biegów w pozycji neutralnej. Bicie znika gdy puszczę sprzęgło. Pojawia się znowu gdy je wcisnę - cały czas na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musi być wtedy układ sprzęgła/dwumasa- jechałbym do mechanika który Ci to wymieniał, ale żeby kleklo po 50 tys to bym w sumie się pruł do BMW. To jakiś żart, tym bardziej ze silnik niewysilony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musi być wtedy układ sprzęgła/dwumasa- jechałbym do mechanika który Ci to wymieniał, ale żeby kleklo po 50 tys to bym w sumie się pruł do BMW. To jakiś żart, tym bardziej ze silnik niewysilony.

No tak, silnik nie wysilony. Myślę, że masz rację i będę się pruł to ludzi, którzy mi to wymieniali. Pojeżdżę jeszcze kilka dni, żeby lepiej zrozumieć problem i pewnie będę próbował coś zdziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam identyczną wersję. Sprzęgło wymieniono mi przy 70kkm jeszcze na gwarancji. Po kolejnych 50kkm znowu zaczął poszarpywać przy ruszaniu z miejsca.

Co pomogło? Trzeba ruszać jak 'lama' czyli dodając więcej gazu na półsprzęgle. Najwyraźniej większe ścieranie tarczy pomaga. Oczywiście nie za każdym razem bo to jednak katowanie. Ja np. mam wyjazd spod domu pod górkę i to bardzo dobra okazja ;)

Mam nawyki z AWD, gdzie dodawanie gazu przed 'sklejeniem' sprzęgła to zły pomysł. Tutaj jak widać trzeba zastosować inną technikę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.