Skocz do zawartości

Problem z DSC, błędy


mate46

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forach i nic nie znalazłem. Mój samochód to f31 320d, 2016r. Od kilku dni pojawia mi się kontrolka od dsc podczas hamowania w ostatniej fazie. Zero objawów , możliwe ze wtedy po prostu trakcja nie działa nie testowałem. Po zgaszeni zapaleniu brak bledow. Po 3-4 razach podpiąłem iste , pojawiała się litania bledow od dsc (reszta jest nie istotna):dc29a8fd71fb.jpg.


Puściłem kalibrację zaworow pompy , przebiegła pomyślnie . Dolalem płynu bo było dziwnie mało (niedawno zmieniałem klocki) bez odciągania i dolewanie płynu.


Ostatnim razem jadąc dłuższa trasę bez hamowania, naciskają nagle pedał hamulca był taki dziwny jakby drżał podobnie jak przy absie, ale nie aż tak.


Jedynie co z nowości to zmieniałem klocki hamulcowe z przodu , ale tam wszytko wydawało się ok, nic po za tym nie ruszałem itd.


Cała jednostka dsc była zmienia w Aso na nowa jakieś 40tys km temu, musiałby być duży pech żeby znów siadła..



Może ktoś miał podobny problem.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładowalem , nic się nie zmienia. wyjeżdżam przejadę kawałem i wywala błąd. Szczególnie gdy auto się rozgrzeje. Na zimnym się nie zdarzyło. Ktoś ma jakis pomysł. Nie chce oddawać auto i na pale żeby wszystko zmieniali.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

CF2E01

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Jednostki sterujące wymieniają informacje za pośrednictwem magistrali.

„Błąd interfejsu” (nieprawidłowy sygnał) jest przechowywany, gdy pilnie potrzebne sygnały są odbierane tylko w postaci wartości zastępczej lub jako „sygnał nieważny”.

Błąd jest rejestrowany, gdy partnerska jednostka sterująca (= interfejs) przesyła wartość zastępczą lub wartość oznaczoną jako nieważna zamiast wymaganych informacji. W takim przypadku kod błędu powinien być również przechowywany w odpowiedniej partnerskiej jednostce sterującej.


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF mają zastosowanie w zależności od instalacji elektrycznej pojazdu.


Stan czasu uszkodzenia

Kod błędu jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.

Plan serwisowy

Sprawdź wszystkie zapisane usterki partnerskiej jednostki sterującej zgodnie z planem testów.

Szczególnie usterki, które mają wpływ na sąsiedztwo partnerskiej jednostki sterującej (np. Podłączony system czujników).

Tego typu usterki są następstwami.

Jeśli w planie testów nie ma dalszych modułów testowych, nie są wymagane żadne dalsze naprawy.

Wpływ na błąd



Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Błąd nie występuje w jednostce sterującej, która rejestruje błąd interfejsu. Z tego powodu nie wolno wymieniać jednostki sterującej.

© 2021 - BMWFaultCodes



480A8B

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Błąd jest zapisywany, jeśli kontrola wiarygodności sygnałów z wewnętrznego czujnika ciśnienia wykaże nieprawidłowość.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki 9 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Przechowywane w ciągu 500 ms

Plan serwisowy

Jeśli usterka jest trwała i / lub wystąpiła kilka razy: Wymień jednostkę DSC.

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Tak,

USA: lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes




Błędy mówią ,że jest problem z komunikacją na linii FlexRay.

Sprawdziłem przebieg tej linii na schemacie elektrycznym i wszystkie te kanały wchodzą/wychodzą z przedniego modułu komfortu FEM.

W opisach błędów , wymieniane są jednostki DSC , ICM , FEM.

Kanał komunikacyjny FlexRay jeśli chodzi o w/w modułu jest ze sobą bezpośrednio powiązany.

Zaczynając o FEM przewody wchodzą do ICM , następnie wychodzą z ICM aby na samym końcu wejść do DSC.


Najprawdopodobniej któryś z tych modułów wysyła zastępczy sygnał ? Myślę , że bez oscyloskopu się nie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zajmij się błędem 480A8B dotyczącym czujnika ciśnienia.

Jak jest dostępna kalibracja sterownika DSC to spróbuj ją wykonać.


Jeśli błąd będzie nadal się pojawiać, to bardzo możliwe, że problemem jest czujnik ciśnienia w bloku hydraulicznym. Znany temat w starszych rocznikach, nie tylko w marce BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowe informacje.Zrobiłem kalibrację dsc, niby z informacji wynika ze przebiegła prawidłowo, ale było tez info o zapisanym błędzie w jednostce dsc.


Wkur.. mnie fakt iż cała jednostka dsc była wymieniana w aso w 2018/19r (40tys km temu) / nowa to koszt około 9tys zł, wtedy jeszcze na gwarancji.


Pytanie skoro są jakieś zakłócenia w łączeniu to może wina akumulatora, choć dziwne jest to ze błąd nigdy nie pojawia się przy czy bezpośrednio po rozruchu samochodu kiedy napięcie może spadać. Pojawia się po lekkim lub całkowitym rozgrzaniu samochodu... pewnie mylny trop


Dziwne jest to, ze któryś moduł który może szwankować wysyła sygnał zastępczy nie ciagle tylko jak sobie zechce , i nie jest to o tak, tylko zawsze podczas któregoś hamowania .

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej walczę z DSC, wymieniłem dla świetego spokoju płyn hamulcowy. Do tej pory udało mi się zaobserwować, że błędy wali w momencie zahamowania lub podczas powolnych manewrów nawet parkinowo-garażowych. Mogę jechać trase 100km i nic się nie dzieje, zero błedów, a dojadę do świateł powoli zatrzymam i błąd. Błędy też nigdy nie pojawiły się na zimnym co też dało mi do myślenia z płynem. Kminiąc dalej, że jak problem z ciśnieniem to może płyn stracił swoją lepkość. Dziś będę testował. Robiąc kalibracje sterownika DSC , jest info iż są zapisane błędy. Błędy wcześniej skasowałem wszystko i żaden od dsc się nie wyświetla w planie ogólnym, więć teoretycznie podczas kalibracji nie powinno ich być . Czy da się wejść jakoś "głębiej" w ten sterownik w programie ISTA, gdzie mogą widnieć jeszcze jakieś błędy??
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.