Skocz do zawartości

E91 problem ze sprzęgłem


Marmaj71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ślizgało mi się sprzęgło, zmieniłem sprzęgło wraz z dwumasą. Po złożeniu wszystkiego i odpowietrzeniu okazało się, że wysprzeglik cieknie. Zmieniłem wysprzeglik, odpowietrzyłem, biegi zaczęły wchodzić normalnie, sprzęgło było bardzo twarde no i ślizgało się już od drugiego biegu i to bardzo mocno, odpowietrzyłem układ ponownie, wysprzeglik znów pękł. Dzisiaj założyłem nową pompkę pod pedałem, nowy wysprzeglik TRW, odpowietrzyłem układ, nawet nie wbiłem biegu i wysprzeglik znów pękł. Nie mam pojęcia o co chodzi, wydałem już 4 tysiące złotych, a auto dalej nie jeździ. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niemożliwe to jest wytworzenie w wysprzęgliku takiego ciśnienia żeby pękł...

Pekniecie powoduje praca trzpienia pod mocnym kątem...

Oglądałeś łape czy nie jest pęknięta?

Dobrze ją zatrzsnąłeś po wymianie łożyska oprowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej tak jak mówisz, łapa się wypięła z tych sprężynek. Ale niepokoi mnie to, że wcześniej jak biegi dało się wrzucać ale z oporem, to sprzęgło się ślizgało. Czyżby źle zamontowane łożysko oporowe? W Luku da się zamontować łożysko na dwa różne sposoby, trochę bardziej wysunięte i trochę mniej. W bmw powinno być mniej wysunięte nad łapę. Pamiętałem o tym, ale nie wykluczam opcji przeoczenia tego. Czy od tego może się ślizgać sprzęgło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nestety to nie jest moźliwe-spręźyna docisku ma potęźną siłe, ale z tego co opisujesz to tak się zastanawiam czy Ty nie zamontowałeś odwrotnie tarczy...

Tak czy siak musisz to rozebrać i wzystko dokłqdnie oblukać , skoro sprzeglo nie działa poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możliwe żeby samoregulacja w zacisku się nie rozpięła, albo coś w tym stylu? Po zdjęciu skrzyni wszystko wygląda okej. Możliwe, że docisk nie odbija tak jak powinien, przez co łapa za mocno się wysuwa żeby go wcisnąć a wysprzeglik jest już w maksymalnym położeniu przez co ześlizguje się w bok i się łamie? Już nie mam kompletnie żadnych pomysłów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A może byś tak wrzucił foto tych części?...

Nie ma czegoś takiego jak zbyt mocne wysunięcie łapy,oraz że docisk nie odbija tak jak powinien...Łapa sie wysunie tyle ile wyciśnie ją wysprzeglik,a docisk nawet pekniety bedzie odbijał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja wymieniałem półtora roku temu na Sachs https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/sprzegla-z-kolem-dwumasowym-bmw-3-e90-320-d-diesel-150-km/12519953 i wszystkie problemy ze sprzęgłem odeszły w zapomnienie. Ale jak założyłeś nowe to ja słyszałem że niektórzy szlifują dodatkowo tarczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.