Skocz do zawartości

Bardzo pilne - czy głowica 1.8 przypasuje do 1.6?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przepraszam ze pisze takie rzeczy nie mam czasu i nie moge tego znalesc na forum.

 

MAm problem z glowiva do e36 compact 1,6 M43 zepsuła sie i moge kupic taka glowice od 1,8 M43 i czy to bedzie pasowalo prosze o podanie wymiarow zaworow i srednicy cylindra.

Wiem ze jest taka strona z danymi do wszystkich silnikow bmw z wylazem czesci i ich gabarytow.

 

BArdzo dziekuje za pomoc.

MAC

MAC
Opublikowano
Witam,

najszybciej znajdziesz odpowiedź na www.realoem.com.

@Hiv: Dlaczego uważasz, że M43 nie może być 1.8 ?

 

Pozdrawiam

 

 

Bo wydawało mi sie ze 1.8 to M42 i 1.9 to M44 a 1.6 to M40...

 

Ale moge sie mylic bo za krotko w bmkach siedze... :oops:

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

@Hiv: Ja mam 1.6 M43. M40 to czterocylindrowy z rozrządem na pasku klinowym. M43 to też cztery cylindry ale z rozrządem na łańcuchu. Różnic jest pewnie więcej ja znam tylko kilka a wymieniona jest (jak dla mnie) najważniejsza. M## oznacza model silnika a nie jego pojemność, pojemność silnika odczytasz z ozczenia samochodu (316, 318 etc.) i tego nie będe tłumaczył z oczywistych względów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hiv, to jest tak: "model" silnika to MXX, a pojemność BXX, czyli np. silnik M40 1.6 to będzie M40B16, a M40 1.8 to będzie M40B18.

 

I juz robi sie jasniej :] Dzieki!

 

Czyli 4cylindrowy silnik na pasku 8 zaworami to M40?

A to samo z łańcuchem to M43?

A z 16ma zaworami z łańcuchem to już M42?

 

Dobrze wnioskuję? Jest gdzieś w necie rozpiska, oznaczenia i róznice silników BMW?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
czyli 4cylindrowy silnik na pasku 8 zaworami to M40?

A to samo z łańcuchem to M43?

A z 16ma zaworami z łańcuchem to już M42?

 

Ano tak :) Warto dodać, że M40 ciężko nazwać silnikiem :).

 

Dobrze wnioskuję? Jest gdzieś w necie rozpiska, oznaczenia i róznice silników BMW?

 

Nie wiem czy to na pewno takie info znajdziesz, ale poszukaj historii BMW Sebasta.

Opublikowano
Warto dodać, że M40 ciężko nazwać silnikiem :).

 

Ale się uśmiałem... hahaha :cry:

Jest kłopotliwy ale bez przesady :duh:

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Warto dodać, że M40 ciężko nazwać silnikiem :).

 

Ale się uśmiałem... hahaha :cry:

Jest kłopotliwy ale bez przesady :duh:

 

Az taka roznica miedzy M40 a M42? :shock:

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Ale się uśmiałem... hahaha :cry:

Jest kłopotliwy ale bez przesady :duh:

 

No chyba każdy właściciel tego urządzenia z piekła rodem zapłakał przy remoncie rozrządu i całej reszty wadliwych pierdół :).

 

Ale jaka jest radocha jak pojeździsz sobie zaraz po remoncie :D. Tak naprawdę to jest niegłupi silnik, tylko niestety jest awaryjny i ciężko go zmusić do umiarkowanego spożycia w mieście.

Opublikowano
M40 jest na pasku 42 na łańcuchu. Ten pierwszy ma jeden wałek i 8V ,drugi dwa wałki i 16V. Pierwszy 117 KM, drugi 140 KM. M42 występuje w 318is.
Every weapon needs a master.
Opublikowano
M42 występuje w 318is.

 

Nie tylko bo również w 318ti - a to już wiem z autopsji ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
M40 jest na pasku 42 na łańcuchu. Ten pierwszy ma jeden wałek i 8V ,drugi dwa wałki i 16V. Pierwszy 117 KM, drugi 140 KM. M42 występuje w 318is.

 

Skąd masz te dane (konkretnie jeśli chodzi o moc)? M40B18 ma 113KM(z katalizatorem), albo 115KM(bez katalizatora), poza tym jeszcze mamy silnik 1.6, więc nie można tak uogólnić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.