Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, mam zamiar kupić moje pierwsze bmw, a podoba mi się E36 i tu pytanie:- czy 325td kupić z automatyczną czy z manualna skrzynią, te 2,5 litra da radę automatowi czy będzie zamulony(nie mówimy o ściganiu się) i tak ogólnie to jak się sprawują automaty w bmw, są z nimi ponad przeciętne kłopoty?
Opublikowano
Dzięki, artykuł już czytałem wcześniej - jest taki trochę za bardzo ogólnikowy, dużo ciekawsze są spostrzeżenia i opinie użytkowników, a takich szukam przy wyborze typu skrzyni do wymarzonej bmki. Jeszcze tylko kwestia czy są awaryjne i czy 2,5 l poradzi sobie z nią?, dodam, że w grę wchodzi około 90% jazdy w warszawskich korkach i to wajhowanie, co parę metrów mnie wkurza, znajdzie się ktoś może, kto miał E36 z automatem i wie czy warto takie kupić :?:
Opublikowano
Warto szególnie w W-wie, rewelacyjna sprawa w tych korkach o poranku, jeśli chodzi o to czy sobie poradzi - bez problemu, silnik o tak wysokim momencie obrotowym świetnie współpracuje z automatem. Odnośnie awaryjności to prawda jest taka, że jeśli ktoś wymieniał olej na czas to nie powinno byc z automatem problemów. POLECAM!
Opublikowano

Witam,

sprawny 5-biegowy automat (czyli 3 tryby pracy, E-standard, S-sport, W-zimowy) w E36 (i nie tylko) jest bardzo, bardzo fajny. Jak raz kupisz BMW w automacie to następnej też będziesz szukał w automacie. Rewelacyjna jazda, bez stresu, czysta przyjemność. Najważniejsze zeby był sprawny. krótki test: najpierw podczas jazdy trzeba sprawidzić czy płynnie zmienia biegi, czy kick-down działa nalezycie. Podczas postoju trzeba podjechać do krawężnika (oba przednie koła) i wjechać. Jeżeli tozrobi bez problemu to jest :cool2: Jeśli będzie miał problemy (tak jakby na półsprzęgle) to odpuść sobie. Poza tym co 2lata lub ok. 30-50tys. (lepiej częściej) trzeba wymienić olej i śmigać, śmigać, smigać. Istotne jest również to, że większość silników z automatami jest w lepszej kondycji technicznej niż z manualami (ale to nie reguła). POLECAM automat w BMW :8)

...tylko BMW
Opublikowano

TYLKO AUTOMAT!

Mnie tez wkurza mieszanie "kijkiem" - podczas jazdy mam odpoczywac a nie sie silowac w jakikolwiek sposob. Automat mi to zapewnia. Kolejny samochod - mam nadzieje! rowniez w automacie ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

szczerze to ja mysle ze ten automat 5 biegowy w e36 jest troche kiepski

zbyt malo inteligentny, za wolny

 

do skrzyni ktora mam w e38 steptronik nie ma porownania

 

albo ten silnik (ja mam 325) jest za slaby do automatu :)

 

denerwuje mnie to ze jak chce szybko przyspieszyc

to wciskam prawie do konca a automat jest malo inteligentny i nie zrzuca biegow tak jakbym chcial tylko ciagnie to auto z 2 tys obrotow do 4 w tepie zolwim gdzie dopiero silnik ma jaka taka moc

(jezdze caly czas na sport)

 

przez to jest wolny!

 

i jeszcze cos, ta skrzynia ma duzo wiekszy poslizg na sprzegle niz steptronik, u mnie steptronik dziala jak manual zaraz po zmianie biegu ciagnie bez zajakniecia

 

 

a w e36 jest dluzsze przeciagniecie na sprzegle co bardzo wnerwia i wydluza czas przyspieszenia i powoduje to ze robie swoja 2 tonowa e38 735 o 43 koni mocniejsza takie coupe na automacie jak chce w kazdych warunkach

 

w e36 jak jade spokojnie wciskam gaz, to ta moc i obroty gina na sprzegle i potrzeba dosc dlugiego czasu zeby skrzynia zalapala...

 

 

ale w dieslu powinno byc ok, bo i tak na manualu bys nie poszalal :)

 

 

ja na szescie mam cabrio wiec nie robi mi to az takiej roznicy

 

mojego steptronika bym na manuala nie zamienil, jest swietny

ale w e36 jakbym uzywal na codzien to automata bym nie chcial za chiny... auto jest slamazarne jak na swoje 192 konie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Powiem szczerze Marcinie978, że troszke się dziwię Twojej wypowiedzi :jawdrop: Ja jeżdże swoją E36 silnik M50 2litry (czyli 150KM) od ponad dwóch lat i nie było dnia, w którym choć przez chwilę pomyślałbym, że skrzynia nie działa tak jak powinna. Jest bardzo zrywna, "myśli" bardzo szybko, zmienia biegi wtedy kiedy trzeba. Nie wiem skąd te różnice w poglądach na temat tej samej skrzyni, prawie w tym samym aucie, z tym że Twoje jest troszkę cięższe (jak to cabrio) ale również mocniejsze o 42KM. Na trybie standardowym "zbiera się" bardzo przyjemnie, a na sporcie super przyjemnie. Powiem tak: niejedna 320i nie jest w stanie dotrzyamć kroku mojej coupe. A czasami mam wrażenie, że 325i mogłaby miec poważne problemy z odjechaniem mnie. P.S. Silnik jest seryjny, nic nie dłubane.
...tylko BMW
Opublikowano (edytowane)

rorafalki, a jezdziles kiedys dluzej e38 v8 ze steptronikiem? :)

 

pewnie nie

 

to pojezdzij a wtedy zobaczysz jak powinien dzialac automat :)

 

mam po prostu duze wymagania bo jezdze na codzien e38 i wiem ze to e38 jest duzo szybsze

 

z reszta wystarczy poparzec na osiagi 325 cabrio w automacie, 9.6 do setki przy 192 koniach, no to zadna rewelacja

 

w 320ia jest uwaga 11sekund!!!

 

automat fajna rzecz, ale jak ktos sie napala na szybkosc, zrywnosc szczegolnie w e36 to niech zapomni o tym

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Jeździłem E38 ale w manualu. Tak więc na temat skrzyni steptronic nie zabieram głosu.

Podobno papier wszystko przyjmie, a życie pokazuje swoje. Ja uważam (jeździłem niejednym automatem), że w E36 (na przykładzie mojej) pracuje wyśmienicie i zdania nie zmienię. A jeśli przejade się steptronicem ... to wówczas będę miał porównanie.

Pozdrawiam :8)

...tylko BMW
Opublikowano

Kolejna dyskusja o wyższości... :P

Ja Was pogodzę - najlepszy jest manual. Zawsze będzie szybszy przy mniejszym spalaniu.

Steptronikiem trochę jeździłem w E38 i faktycznie chodzi zdecydowanie lepiej niż np. 5HP30 (którą miałem w E34) jednak to jest nadal automat. Dodatkowo kosmicznie wysokie spalanie w trybie manualnym (przy ostrym traktowaniu) w porównaniu z manualem (porównanie robiliśmy na E39 540).

Następna sprawa: autor pisze o 325td a 115 koników to bardzo mało na automat nawet przy momencie obrotowym diesla.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Nie wiem, jakie są wasze oceny silnika 2,5TD, ale nieznaczna większość opinii na temat TDS-a jest nieprzychylna, więc po prostu nie brałem go pod uwagę. Wiem, że jest mocniejszy, do automatu im mocniejszy tym lepszy. Pytałem tylko czy 2,5TD da sobie radę z masą auta, nie muszę być zawsze pierwszy na światłach, ale bezproblemowo wyprzedzić już tak. Szukam optymalnej konfiguracji dającej przyjemność z jazdy i nie rujnującego portfel spalania(wolę diesla).
Opublikowano
Nie wiem, jakie są wasze oceny silnika 2,5TD, ale nieznaczna większość opinii na temat TDS-a jest nieprzychylna, więc po prostu nie brałem go pod uwagę. Wiem, że jest mocniejszy, do automatu im mocniejszy tym lepszy. Pytałem tylko czy 2,5TD da sobie radę z masą auta, nie muszę być zawsze pierwszy na światłach, ale bezproblemowo wyprzedzić już tak. Szukam optymalnej konfiguracji dającej przyjemność z jazdy i nie rujnującego portfel spalania(wolę diesla).

 

Znajomy mial 524 TD w automacie. Chwalil sobie!!! Nie byl "zawalidroga". Mysle ze te 115km w zupelnosci styknie. Chcesz scigalke kup cos co ma 5 sekund do setki i po problemie!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
szukam właśnie też takiego samochodu od trzech tygodni,w tym czasie próbowałem już chyba z 30 aut generalnie wszystkie miały jakieś felery. Próbowałem m.in. 2,5td na automacie,auto było z 93roku,zwijało sie jak szalone a "tylko" 116koni niby,zeby nie pogniecione drzwi i peknieta szyba oraz troche zasyfione wnetrze to bym ja wziął dla porównania dzisiaj próbowałem 2,5tds ale na manualu mimo ze 30 koni wiecej to automatem jezdziło mi sie fajniej,takze jesli znajde to biore2,5td z automatem,1,8tds nie polecam bo slaby jak golf II.pozdro
Opublikowano

raz jechałem na automacie i niebył głupi ale ja wole manuala

 

 

POZDRO....................................... :8)

BMW- BENDZIESZ MUSIAŁ WYPRZEDZIĆ
Opublikowano
Próbowałem m.in. 2,5td na automacie,auto było z 93roku,zwijało sie jak szalone a "tylko" 116koni niby

 

Zależy mi na opiniach tych, którzy zetknęli się z taką konfiguracją „2,5TD+automat”, lub posiadali przez jakiś czas.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Gdybym chciał się ścigać, wybrałbym mocną benzynę lub M-kę

Opublikowano
Zależy mi na opiniach tych, którzy zetknęli się z taką konfiguracją „2,5TD+automat”, lub posiadali przez jakiś czas.

 

Dlaczego się uparłeś na td? Co takiego jest w tds co się psuje a nie występuje w td?

Zawsze jeździłem benzynami ale gdybym miał szukać to tylko tds.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Bliźniacze i zaprzyjaźnione prawdopodobnie forum "BMW M-Power Club", jest pełne nieprzychylnych opinii o TDS-ach w rodzaju

Też myślałem o 2.5 TDS, ale kolega, który zajmuje się sprawdzaniem głowic, silników itp., wybił mi to z głowy
Jestem użytkownikiem tds'a i niestety muszę przyznać rację że te awarie to wszystko prawda. Sam wymieniałem silnik bo poppękały wszystkie tłoki i głowica !!! z pompą wtryskową też są problemy, a jak dostanie złego paliwa to kaplica...
Troche siedziałem w niemieckich ogłoszeniach i TDSy często miały ten sam defekt-GŁOWICA.
Ja posiadam tds'a w e34 i mogę Ci powiedzieć że te fury są awaryjne i kapryśne. TDS lubi się przegrzać po czym pękają głowice i tłoki. Problemy są też z pompami wtryskowymi, ciekną , silnik faluje na wolnych obrotach... można oczywiście pompę uszczelnić i wyregulować, ale to dość kosztowny interes... TDS'a odradzam ...
Broń Cię panie boże przed tds-em mało masz problemów???

itd, itp. Wiadomo jest wszystkim chyba że im nowszy silnik tym bardziej wysilony(już przez producenta)i bardziej poddatny na awarię. Wystarczy porównać silniki np. mercedesa 190, 123, 124 i te dzisiejsze, dlatego wolałbym ten starszy TD bez S na końcu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.