Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, proszę o pomoc w postawieniu diagnozy. Samochód podczas odpalania lekko trzęsie i wydaje pisk. Dużo gorzej jest w czasie gaszenia, rzuca samochodem i słychać 1, czasami dwa stuki połączone z piskiem. Przeczytałem dużą część forów i padło na koło pasowe. Założyłem 100% sprawną używkę z silnika znajomego po zerwanym rozrządzie, żeby nie pchać się w koszta i zupełnie nic to nie dało. Bez pasków samochód zachowuje się też tak samo, wciskanie sprzęgła nic nie daje - dwumasa ma 3 lata. Dodam, że jest to wersja 218 km bez klapy gaszącej. Może ktoś ktoś siedzi w tych silnikach będzie widział w czym może być problem?
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ktoś może się wypowiedzieć? Zmieniłem także poduszki silnika, pasek i rolki. Została ta nieszczęsna dwumasa. Kiedy wrzucę 1 i lekko puszczę sprzęgło auto gaśnie prawie normalnie, dodatkowo słychać popukiwanie z okolic skrzyni. Możliwe, że padła nowa dwumasa w 3 lata, jeśli tak to dlaczego?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Mialem cos podobnego jak ty i mechanik powiedzial, ze pisk i lekki szelest wydaje najczesciej w e60 pompa wody lekko zatarta - wstawilem nowa pompe wody za 300 pln Hern i pisk i szum zniknal.


Ciezkie gaszenie to znaczy trzesienie wynika z tego, ze masz jeden pasek wstawiony zamiennik sztywny.


Tez mi ten pasek zmienial ,bo mowil , ze jak gasze auto to telepie silnikiem, a ma byc lagodne gaszenie.


Wstawil mi pasek tak zwana WOLNOBIEŻKA i gaszenie jest o polowe lagodniejsze - pasek wolnobiezacy to ma byc i on powoduje lagodniejsze gaszenie. Rozni sie od tanich zamiennikow stopniem napiecia paska ma tak zrobione napiecie, ze powoduje lagodne gaszenie i zwolnienie kol walu itd.


Kolo pasowe uzywane jak ma nawet minimalne luzy to bedzie co badz. Szarpanie bedzie glosna praca i telepanie sie silnika.


Kolo pasowe do E60 jest tylko jedno dobre i jest to CORTECO za 500-600 pln tez takie wstawilem nowe. Kolejna rzecz jak kupisz kolo pasowe sprawdz czy ma nawiercone dziury na obrzezach. Jak nie ma to znaczy, ze jest w ogole nie wywazane na maszynie i bedzie tak samo publika. Ja dopiero za drugim razem dostalem wywazone Corteco po zwrocie pierwszego niewywazonego i jak mechanik mi zalozyl to auto ma o wiele mniejsze drgania.


Za drgania tez odpowiada klpa oslona silnika plastikowa oryginalna BMW jak tylko ktos pousuwal te oryginalne gabki nawet czesc gabki to drgania silnika ta oslona juz bedzie przenosic na inne plastiki deske itd.


Kolo pasowe uzywane to mozesz na smietnik wyrzucic odrazu tylko tyle ci powiem jak to moze byc zamiennik za 300 zlotych co sie rozleci po roku w trasie czy po dwoch nawet tego nie zakladaj na wlasne auto.

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.