Skocz do zawartości

M52TU - sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa


uksz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!


Miałem problem ostatnio z pracą silnika. Nie chciał przyspieszać w ogóle, dławił się, wypadał zapłon na jednym cylindrze. Zdiagnozowałem cewkę - po wymianie zapłon przestał wypadać, jednak samochód dalej nie przyspieszał jak przedtem, z wciśniętym pedałem gazu do oporu za wolno wkręca się na obroty. Przepływka jest dobra. Błędów żadnych w ECU, więc zacząłem czytać, szukać po wszystkich możliwych forach i w końcu postanowiłem sprawdzić odmę. Byłem pewien, że poprzedni właściciel na bank jej nie wymieniał, a z tego co czytałem, to w M52 to jest rzecz eksploatacyjna. Za tym, że to odma przemawia jeszcze jeden objaw - dość spora ilość białego dymu wydobywającego się z wydechu, szczególnie w chłodne dni. Jeden z węży odmy był pęknięty w pół, dokładnie wąż powrotny. Zauważyłem też, że pękł wężyk podciśnienia prowadzący z obudowy odmy do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Węże zostały wymienione, lecz dalej przyspieszenie słabe. Mam zamiar wymienić całą odmę + węże, lecz nurtuje mnie jedno - czy wężyk podciśnienia z odmy powinien mieć wyczuwalne podciśnienie? Nie ważne czy na jałowych czy po dodaniu gazu praktycznie nie czuć tego podciśnienia. Zobaczę jeszcze po wymianie odmy czy coś się zmieni. Czy mogłoby to mieć też wpływ na to jak samochód się zbiera czy szukać gdzie indziej przyczyny?


Edit: trochę więcej info.

- na postoju, jałowych obrotach nie szarpie, nie faluje

- na zimnym silniku dodając lekko gazu do ok 1,5-2k obr lekko faluje, ale po kilku sekundach się stabilizuje

- na rozgrzanym przy starcie z gazem w podłogę czuć jakieś dziwne zawahania mniej więcej do 3k obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po długim czasie, ale po prostu nie miałem głowy do tego :p

Adaptacje skasowane, wymieniłem też odmę, a auto dalej słabo przyspiesza. Ok 11 sekund do 100 nawet z 3 osobami to i tak chyba za dużo. Mam w planach wymienić olej i filtr paliwa (ogółem wszystkie filtry) ale to raczej nie możliwe, żeby miało to wpływ na przyspieszenie. Jakieś dalsze rady?


Edit: sprawdziłem jeszcze korekty. Długoterminowa bank 1: -8,59 bank 2: -9,37. Maf przy 720rpm pokazuje 15,25kg/s przy temperaturze płynu chłodzącego 91,12°C i temperaturze powietrza w kolektorze 37,30°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.