Skocz do zawartości

m20 nie chce pracować na Pb - na LPG jest OK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

jechałem sobie i po przełączeniu na Pb (chciałem przycisnąć na skrzyżowaniu ) silnik zgasł

 

silnik odpala na LPG, choć niechętnie, ale od razu po przełączeniu na Pb gaśnie

 

sprawdziłem - pompa działa, tzn słychać ją jak pracuje po zdjęciu kanapy - chodzi cicho i raczej wykluczam jej awarię

 

podejrzewam, że wtryskiwacze nie podają paliwa, ale prawdę mówiąc nie wiem jak to sprawdzić - czy da się to zrobić bez ich wyjmowania?

 

ewentualnie - czy do wtrysków jest jakiś przekaźnik?

 

kiedys w innym temacie czytałem o odcinaniu wtrysków przez instalację LPG - co jest za to odpowiedzialne? i ewentualnei gdzie tego szukać

 

ostatnia sprawa w temacie, to słyszałem, że wtryski mogą się zawiesić - na czym to polega i jak to "zneutralizować" - odłączyłem akumulator na 2 minutki i po podłączeniu to samo, więc żaden reset raczej nie wchodzi w grę

 

przepływka sprawna, luzy OK

na LPG silnik pracuje równo ... niestety musiałęm go odpalić na gazie dla sprawdzenia

 

 

cały czas szukam przyczyny i nie mogę znaleźć, więc jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czemu nie chce chodzić na Pb, to proszę o rady

dzięki

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Pochwalony. Sprawdż zawór regulujący ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej być może się zawiesił. Raczej nie możliwe jest żeby wszystkie wtryski się zapiekły, jak nie zawór szukaj w elektronice wtrysków
Opublikowano

Sprawdz czy pompa podaje paliwo. To, ze ja slychac nie znaczy, ze dziala.

Wtryskiwacze to raczej niemozliwe gdyz tak jak Kempesso napisal niemozliwe praktycznie jest aby zapiekly sie wszystkie (no chyba ze 100 lat jezdzxils tylko na gazie)

Faktycznie moze byc to regulator cisnienia. Sprawdz czy paliwo wraca do zbiornika na powrocie. Jezeli wraca to powinien byc OK a przynajmniej jako tako powinno autko chodzic.

Napisz czy strzelil Ci na gazie czy nie.

Opublikowano

na gazie strzelił kiedyś - dawno temu - ostatnio nie

też nie podejrzewam, żeby się wszystkie wtryski na raz zapiekły - co jakiś czas robię dłuższe odcinki wyłącznie na Pb - profilaktycznie - właśnie w celu ochrony wtryskiwaczy i samego silnika

jak sprawdzić czy się regulator zawiesił? a jeśli to on, to czy można go jakoś "odwiesić"?

też obstawiam na jakiś element elektryki/elektroniki wtryskiwaczy, tylko prawdę mówiąc nei bardzo wiem co sprawdzić - dlatego napisałem w temacie

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Mozesz sprawdzic czy idzie impuls na wtryski. No i podstawa czy idzie paliwo na powrocie (czyli czy wlatuje do zbiornika). Jezeli wraca to mimo uszkodzenia regulatora cisnienia autko powinno jako tako dzialac.
Opublikowano

Witojcie ! Nie zupełnie o to mi chodziło z tym regulatorem to że się zawiesił i całe paliwo wraca do zbiornika znaczy że nie ma odpowiedniego ciśnienia w listwie wtryskowej żeby wtryskiwacze podały odpowiednią dawkę paliwa tak czy siak od tego trzeba zacząć. Odłącz przewod powrotny do zbiornika paliwo z niego powinno wypływać spienione czym bardziej się pieni tym większe cisnienie (bez przesady nie licz na to że będzie spienione jak browar ) ale lekko będzie ponieważ regulator działa jak membrana. Reasumując : Paliwo z węży musi pryskać i to dość mocno. Centrino słusznie zauważył że gdy słychać pompę wcale nie znaczy że daje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem.

OSTROŻNIE BO BARDZO ŁATWO O POŻAR

Opublikowano
Mozesz sprawdzic czy idzie impuls na wtryski....

Jeżeli woda dostała się do złączki listwy wtryskowej pod kolektorem ssącym to prawdopodobnie korozja zrobiła swoje. Miałem taki przypadek w poprzedniej e30.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
sprawdź elektrozawór PB-LPG bo myślę że masz coś takiego,jeśli tak to tam jest najczęściej przyczyna takich jaj :duh: dlatego szukam diesla :mrgreen:
Opublikowano
dzięki Panowie - już udało mi się ustalić - to jednak przekaźnik przełączający z Pb na gaz

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

z lewej strony pod kolektorem jest wtyczka od wtryskiwaczy - tam kabelek został rozcięty przy zakładaniu LPG i poprowadzony do przekaźnika, który akurat u mnie znajduje się przy podszybiu, ale to, gdzie będzie w innych samochodach, to zależy od montującego instalację gazową

dopiero ten przekaźnik uruchamia elektrozawór od LPG i wyłącza wtryski

u mnie wyłączył wtryski i już

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.