Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie mam takie pytanie czy bez rozpinania wału napędowego a dokładnie odkręcenia go od gumy elastycznej da się wyjąć uszczelniacz wybieraka skrzyni? czy jeśli wybierak jest u samej góry to olej muszę spuszczać przy jego wymianie? chodzi o to czy po wyjeciu wywali olej czy nie


i czy warto zabulić 170zł za taki przyrząd:


a523bc9e53f8a20cb89ceb254aaabada.png


to jest do wyjęcia uszczelniacza czy takimi śrubokrętami a dokładnie zawiniętymi haczyki yato da się nabić w obecny pociągnąć i wyjdzie? czy jednak to nie takie proste?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem u siebie ten zimering ale nie pamiętam czy odkrecalem wal. Oleju nie musisz wpuszczać. Nic nie wycieknie możesz sobie sprawdzić na jakiej wysokości jest wybierał A na jakiej korek wlewu. Szkoda kasy na taki przyrząd. Sam wydlubalem go małym srubokretem. Jak masz haczyki będzie latwiej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

no nic jako,że będę wymieniał ten uszczelniacz a złożyłem zamówienie na 3 nakrętki nowe (do łącznika elastycznego) te które odkręcę bo one są samo zabezpieczające to nie wiem czy po odkręceniu można znów ich ponownie użyć mimo,że niedawno dokręcone.. :roll:


zamówiłem 3 bo wał zdejmę razem z łacznikiem elastycznym a on do wału jest też nowymi śrubami i nakrętkami skręcony więc ich nie ruszam.

Do tego zamówiłem jeszcze raz sznur butylowy oe bmw :roll: bo obecny jest ok ale przy wciskaniu podpory w tunel wycisnął się z jednej strony dość znacznie :roll: a w tisie pisało posmarować olejem mineralnym powierzchnie styku sznura z tunelem ale olałem to bo nie zrozumiałem po co to.. a to po to,żeby przy wkładaniu podpory w tunel nie rozchodził się sznur na boki bo złapie blachy i potem przy wciskaniu dalszym rozchodzi się na boki :roll: dlatego teraz przesmaruje olejem tam jak podpora a i może sznur butylowy od góry by ładnie się to wszystko wślizgnęło tam :roll:


Zamówiłem też taką gąbeczkę: https://sklep.auto-voll.pl/podkladka-wybieraka-bmw-e30-e31-e32-e34-e36-e38-e39-e46-e53-e60-e63-e81-e83-e84-e87-e90-e91-f10-f11-f12-f20-f30-25111434194.html


ona siedzi na końcu wybieraka i po tylu latach jest fabryczna ''ubita'' odpowiada ona za tłumienie niby drgań.. :roll:


i ostatecznie urządzenie za 165 zł tzn wyciągacz :roll: jest tylko jeden w magazynie PL tak to trzeba do 5 dni czekać

i wleci tam uszczelniacz elring lub reinz co tam w sklepie będą mieli u mnie :roll:


Myślałem wyjąć ten simering samemu jakimiś haczykami itp ale jak sie zacznie podłubie a nie wyciągnie to potem i ''wyciągacz'' jest bezużyteczny dlatego iż nie mam kanału nie ma tam miejsca by swobodnie stać itp zdecydowałem się na zakup tego ściągacza :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli w tym ściągacz co chcesz kupić w środku jest jakiś pret to nie wyciagniesz nim tego uszczelniacz bo że skrzyni wychodzi wybierak (walek). Czy haczyki yato dadzą radę, nie wiem bo nie posiadam ale też chce sobie takie kupić.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jeśli w tym ściągacz co chcesz kupić w środku jest jakiś pret to nie wyciagniesz nim tego uszczelniacz bo że skrzyni wychodzi wybierak (walek). Czy haczyki yato dadzą radę, nie wiem bo nie posiadam ale też chce sobie takie kupić.

 

ziomek w środku tego ściągacza jest śruba.Ściągacz nakładasz przez wystający wybierak,wkręcasz w uszczelniacz a w środku ściągacza jest śruba która zapiera się w ''wewnątrz'' ściągacza o wystający wybierak i kręcisz i wtedy uszczelniacz wychodzi :roll: bo śruba tak jak wspomniałem zapiera się o wybierak

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok. Możesz mieć rację ale osobiście wolałbym kupić te haczyki niż wydać tyle na ten sciagacz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie mam pytanie bo kupiłem ten przyrząd i ok wyjąłem nim łatwo uszczelniacz po zdjęciu wału wystarczyło nasadką 13 wkręcić ściągacz w uszczelniacz a potem śrubką na środku wykonać dwa ruchy i wyskoczył :roll:


Pytanie mam takie czy ta ośka wybieraka która wysuwa się i chowa przy ruchu lewarkiem czy ta część jest ''smarowana'' ? pytam bo zauważyłem na poprzednim uszczelniaczu jak mi olej wychodził,ze nie wychodził w koło uszczelniacza tam jak w skrzyni siedzi tylko ośką.Teraz jak założyłem erlinga uszczelniacz posmarowałem go olejem silnikowym bo do skrzyni nie miałem pod ręką i nie odpalałem auta ani nie jeździłem bo mam wał zdjęty itp ale jak wrzucę np 1,2,3,4 bieg potem wybije na luz i zerknę pod spodem to widać minimalną ''maz'' oleju tylko nie wiem czy to nie ten olej co posmarowałem uszczelniacz..to jakim cudem by olej wychodził ośką? bo ośka przecież nie siedzi sztywno ona przesuwa się w tym uszczelniaczu więc nawet jakby olej był tam wewnątrz i wrzucimy bieg ośka wyjdzie to sama guma która siedzi na ośće ma niby zatrzymać całkowicie olej? jeżeli olej tak jak wspomniałem byłby tam wewnąrz czyli po stronie uszczelniacza a po wbiciu biegu ośka nam wychodzi ze skrzyni to nie ma bata,że wyjdzie zawsze sucha.. przecież uszczelniacz nie robi jak ''fibra'' że przy każdym wysunięciu wyciera i ośka jest suchutka..


może ktoś to wytłumaczyć? :roll:


7f908430a2f21cb84bbffb108669069a.jpg


tutaj jak kreska czerwona tędy pojawia się olej :roll:

Opublikowano
Za tym uszczelniaczem jest łożysko igiełkowe i nie powinno być żadnego luzu, a jeżeli ci się pokazuje olej przy wbijaniu na sucho to nie ciekawie. Bo jak skrzynia będzie pracować to po mału ci olej wyrzuci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.