Skocz do zawartości

[E46] 320d 150KM brak mocy - błąd 4530


Nickczemny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Kupiliśmy dziewczynie E46 320d 150KM z 2002 roku. Niestety nie przyłożyliśmy się do oględzin przed zakupem, był to też stosunkowo niedrogi egzemplarz, więc się skusiliśmy.. Do sedna. Na codzień poruszam się 330d, więc 'brak mocy' wydawał mi się normalny po przejażdżce 320d, tak mnie też zapewniał sprzedający.


Jednak auto kompletnie nie nie jedzie w przedziale 2000-2600 obrotów. Szybka diagnostyka wykazała błędy (dot. silnika) :


-4501 - regulacja recyrkulacji spalin

-4507 - regulacja recyrkulacji spalin

-4530 - regulacja ciśnienia doładowania


Co zostało dotąd zrobione :

- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia - zawór EGR był źle podłączony, razem ze sterowaniem osłoną chłodnicy..

- czyszczenie EGR

- nowy filtr powietrza

- ograniczenie pracy EGR przy pomocy ISTY


Po tych zabiegach minimalna poprawa, autko przy 2500 zaczyna ciągnąć tak, jak powinno. Błędy dot. EGRu nie wróciły. Pozostaje jednak błąd 4530. Zamieniałem zaworek sterujący z tym od EGR, brak rezultatu. Przełożyłem też zbiorniczek podciśnienia z zaworkiem ze swojej 330, wciąż bez poprawy.


Turbina w zakresie 2000-2500 pompuje o wiele za mało, INPA pokazuje żądane ciśnienie np. 1700-1800mbar, a pompuje 1200. Dopiero po przekroczeniu tych 2500rpm zaczyna być lepiej, pompuje do ok. 2000mbar, chociaż powinna chyba i tak do 2.3 bara. Turbina siada? Zmienna geometria stoi? Można coś jeszcze sprawdzić..? Autko nie kopci prawie w ogóle.


Jeszcze jedna ciekawa rzecz - INPA pokazuje korekty tylko dla dwóch wtrysków, pozostałe dwa stoją na 0 cały czas. Podczas jazdy jeden nieco się ruszy, ale drugi stoi cały czas na 0.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Załóż pewny przetwornik ciśnienia sterujący turbiną, bo skoro ten na egr wywalał błąd to średnio o nim świadczy. Co dzieje się z masą powietrza? Nagraj live data na 4 biegu z gazem w podłodze od 2000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Wymień przetwornik sterujący turbiną na oryginalnego pierburga.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zajrzyj do czujnika ciśnienia doładowania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zostanie Ci już samo turbo, sprawdzałeś luz? Jeżeli oczywiście podciśnienie jest prawidłowo podłączone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po dzisiejszych testach. Podmieniłem zawór sterujący turbiną z drugiej 320d, zawór od egr (okazał się uszkodzony) oraz czujnik z kolektora. Samochód nie jechał totalnie, myślałem, że nie wrócę pod garaż, ale tu winowajcą był elektrozawór EGR. Zamieniłem go z powrotem. Auto wróciło do poprzedniego stanu, dalej jednak nie jechało jak powinno.


Podmieniłem przepływomierz, skasowałem adaptację ISTĄ. Nie dało to jakiejś poprawy, więc poodmieniałem wszystko między autami i znów skasowałem adaptację przepływomierza. Co ciekawe, auto zaczęło lepiej reagować na gaz na wolnych obrotach. Wcześniej bardzo ospale wchodziła na obroty, a po odpuszczeniu gazu jeszcze jakby ciągnęła przez ułamek sekundy. Było to wyczuwalne też podczas jazdy. Teraz o wiele lepiej wchodzi na obroty, reaguje od razu tak, jak powinna. Poprawiła się moc w przedziale 1000-2000, jednak dalej wciąż nie jedzie. Trzeba nią pojeździć żeby przepływomierz się zaadoptował? Teraz na 4 biegu jest 10 max 12l na ekonomizerze.


Na wirniku turbiny jest luz, jednak nie jest jakiś dramatyczny. Podłączyłem wakuometr przed zbiorniczkiem podciśnienia, żeby wykluczyć pompę vacuum, wynik poniżej. Raczej wykluczyłbym kwestię podciśnień.


IMG-20210410-123856.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, powinien działać od razu, albo jest coś nie tak ze sterowaniem turbo albo samą turbiną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.