Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, jestem nowym członkiem forum, zakupiłem niedawno BMW 520 E61, pojawił się pierwszy problem w momencie wyjazdu za granicę, mianowicie na korku wlewu istnieje przekreślony napis biodiesel, na kilku stacjach wszędzie jest jedynie z domieszką 7% biopaliwa, oczywiście czytałem o postanowieniach 2012 o wprowadzeniu dodatkow bio, ale nie wiem jak to się ma w chwili obecnej podczas tankowania, dodam ze serwis nie był w stanie odpowiedzieć mi jednoznacznie na to pytanie dlatego postanowiłem napisać tutaj. Z góry dziekuje za odpowiedzi bo nie chciałbym za kilka km trafić do warsztatu na wizytę ;)
Opublikowano
Jak słusznie zauważyłeś ON ma domieszkę, która jak dobrze pamiętam od niedawna została zwiększona. Nie myl tego z typowym Biodieslem, jest to zupełnie co innego. Np. w pojazdach ciężarowych pod eksploatację na bio trzeba było zamówic specjalny pakiet przy kupnie pojazdu, inne filtry paliwa, inny program sterownika EDC oarz inne terminy przeglądowe. Z resztą beznyna tez ma od jakiegoś czasu domieszki bio i jest to napisane na dystrybutorach. (masz w kółku na instrybutorze :D E7, B5, czyli ile procent jest domieszki)
Opublikowano

Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?


Tak jak pisałem wypowiadam się na podstawie aut ciężarowych. Z Niemiec. W niektórych autach widziałem pełne instalacje do pracy na ON w pełni roślinnym, z oddzielnym, małym zbiornikiem paliwa na tradycyjny ON i instalacją podgrzewania zbironika na ON roślinny, elektrozawory przełączające po osiągnięciu temperatury przez olej roślinny umozliwający pracę silnika na nim. Widziałem też amatrokę w stylu wycięte ok. 1/4 filtra paliwa aby roślinny mógł sie swobodnie przez filtr przedostać. (jedne z pierwszych silników CR w ciężarówce ktoś tak potraktował, co skończyło się spalonymi tłokami po zawieszeniu końcówek we wtryskiwaczach)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Moje nie widziało nigdy biodiesla..... A paliw typu "premium" verwy.. Ultimate... Czy jakiegoś diesla Racing to już wogole nie toleruje :mrgreen: Raz że spala tyle samo a nawet więcej to jeszcze kopci na niebiesko :lol: Mocy więcej nie ma :roll:


W jakim kraju te biodiesle?

 

Każde paliwo ON zawiera minimum 7% bio. Ilość oleju roślinnego to liczba po B na dystrybutorze.


NEwCeacJZqYM3uqZAzdjo-q-82iNmtdqtdPqdyyGApKiK2t8KWenwrmYmvsdT6ienn5VnqPYvjcosIOvIQcjrQDVSdoLER4MKoQu8P5kq2bN0qCtu-dSThKGfYDrvaSfaFe865n02qm_n2gtxLUqUF5S8uKY-VFdaHk9gf7vRCg7tGv2zaA2DffllA

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
B7 to jest właśnie paliwo z najmniejszą domieszką estrów.
Opublikowano
wszędzie jest jedynie z domieszką 7% biopaliwa, oczywiście czytałem o postanowieniach 2012

 

Wykastrowanie siarki jako czynnika smarnego i zastąpienie jej bio guanem rozpoczęło się w 2006 roku. Można by o skutkach tego napisać książkę. Kto jest dociekliwy i się interesuje swoim autem to doczyta dlaczego jego diesel trzęsie, ma czkawkę, nie odpala etc. M57 to były silniki konstruowane pod smarowanie siarką, a nie zaklejanie bio guanem. Żaden inżynier konstruując silniki M57 nie wiedział i nie przewidział, że od 2006 roku eko z#%&$#*y zmienią drastycznie skład paliwa. Dlatego trzeba czytać, szukać informacji i się interesować swoim silnikiem żeby nadal miał spełnione właściwe warunki smarowania i pracy na tym co teraz serwują na stacjach. A wtedy korekty i przelewy jak np. w moim utrzymują się całymi latami na bdb. poziomie i problemów nie stwierdzono. Poczytajcie o dodatkach do paliwa (dobrych i trafionych dodatkach) bo to jest nieodzowne przy każdym tankowaniu starszego diesla.


korekty.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.