Skocz do zawartości

Wibracje 528iA


mistrzos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


tak, wiem, temat poruszany wielokrotnie, jednakże moje wibracje są dosyć dziwne


mianowicie, głównie występują w przedziale 110-135 km/h, jednakże są u mnie drogi takie, że w pewnych fragmentach ich w ogóle nie ma. Pierwsza myśl - opony, ale czy na pewno? Objawiają się drganiem kierownicy jak i całej budy, przy około 140 znikają.

Zauważyłem też dziwne buczenie przy przyspieszaniu, nie zawsze ono występuje, głównie wtedy kiedy redukuje mi automat z 5 na 4 przy prędkości około 120 km/h ( myślę, że może to być podpora )


Czy może ona powodować takie drgania? Nawet na całej budzie? Jest to bardzo niekomfortowe, a nie chciałbym na ślepo wymieniać pół zawieszenia, choć z przodu nie robiłem jedynie górnych wahaczy ( diagnosta mówi, że nie ma absolutnie żadnego luzu, jestem w stanie mu uwierzyć, bo dwóch innych potwierdziło to zdanie )


co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyważony wal, rozwalone krzyżaki (mały luz czuć po jego demontażu) łącznik elastyczny, koła nie wyważone, nie cofający się tła sek do końca w zacisku, konwerter, łożyska skrzyni /dyfra, luz na półosiach których za bardzo też nie czuć, podpora wału


Jazda z takim czymś wywala uszczelnienia na skrzyni i dyfrze i rozwala podporę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koła są wyważone na wyważarce z dociskiem to nie ma co szukać problemu w oponach, może być zacinający się tłoczek zacisku, łożysko, luzy w zawieszeniu, krzywy wąchacz, pół oś itd. itp. wszystko trzeba dokładnie sprawdzić innej drogi nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fuser


tak, wiem, temat jest oklepany, przejrzałem chyba już wszystkie, które są na tym forum i dotyczą wibracji, jednakże podkreśliłem, że nie zawsze one występują, po jednej drodze będzie czuć je bardzo, po drugiej zaś w ogóle.


Tylko tam były inne przedział prędkości, po wymianie opon przedział prędkości się zmienił, gdzie wibruje, po zmianie wahaczy też, itp, itd. Jak coś wymienię to tylko zmieniają się prędkości w których w/w wibracje występują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak chcesz znaleźć usterkę, bo ja bym to robił metodą eliminacji. Koła wyważone, zawiecha sprawdzona, to teraz auto na podnośnik, piąty bieg i rozpędzasz, a kolega patrzy od spodu czy są wibracje na półosiach tudzież na wale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Fuser to był by dobry pomysł robiłeś już taki yes bo mi już. Brak slu wpakowałem w moja bawarkę już 10tys w zawieszenie przud i tył plus podpora wału wal wyważony felgi stalowe na prube i dalej mam wibr ale między 120a 140 i tylko jak Auto się konkretnie rozgrzeje jadąc PL - DE autostrada i co dziwne zależy jaki jest aswald kurde niemam ohotyjuz w nią ładować kasy kurde to jakaś masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piszesz takim slangiem, że ciężko zrozumieć co chcesz powiedzieć.


Jedyny problem z wibracjami jaki miałem to krzywe tarcze, natomiast czytałem tu na forum temat, gdzie problem został rozwiązany po wymianie półosi. Na podnośniku widać było jak wibrują co przenosiło się na karoserię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.